z20let moottoritietoutta etsin

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

z20let moottoritietoutta etsin

Viesti Kirjoittaja yks setra harrastaja »

Noniin viisaat, valaiskaa minua hieman. Mitä eroa Astra G Coupe Turbon ja Opc Astra Caravanin koneissa on konkreettisesti en nyt tarkoita tuota +10hv eroa. Enemmän kiinnostaisi mistä johtuu onko vain ero tuossa ohjain yksikössä vaiko jotakin muutakin. Onko joku joskus katsonut ja tutkinut tarkemmin sisuskaluja ja kytkintä.

Kytkin myös hieman kiinnostaa, lähinnä kun olen ajatellut siirtyä haaveilusta tekoihin tuon tehon lisäyksen suhteen.

Jarruja tuli tuossa jo erään jäsenen kanssa verrattua 2.2 Astraan ja levyt ovat Opcssa isoommat

Näihin mietteisiin haluaisin hieman kommentteja ko tekniikkaan perehtyneiltä jotta tietäisin hieman budjetista etukäteen jotta ei loppuisi pelimerkit harmittavasti kesken.

Haluaisin asentaa tuon EDSn 2 sarjan mutta haluaisin myös että kone ja kytkin kestäisivät sen ettei tule isompaa remppaa heti eteen kun mammakin käyttää samaa autoa välillä.

Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista, joita tiedän saavani ainakin muutamilta tekniikkaan hyvin perehtyneiltä jäseniltä.
TEPE
'Senator'
'Senator'

Re: z20let moottoritietoutta etsin

Viesti Kirjoittaja TEPE »

yks setra harrastaja kirjoitti:Noniin viisaat, valaiskaa minua hieman. Mitä eroa Astra G Coupe Turbon ja Opc Astra Caravanin koneissa on konkreettisesti en nyt tarkoita tuota +10hv eroa. Enemmän kiinnostaisi mistä johtuu onko vain ero tuossa ohjain yksikössä vaiko jotakin muutakin. Onko joku joskus katsonut ja tutkinut tarkemmin sisuskaluja ja kytkintä.

Kytkin myös hieman kiinnostaa, lähinnä kun olen ajatellut siirtyä haaveilusta tekoihin tuon tehon lisäyksen suhteen.

Jarruja tuli tuossa jo erään jäsenen kanssa verrattua 2.2 Astraan ja levyt ovat Opcssa isoommat

Näihin mietteisiin haluaisin hieman kommentteja ko tekniikkaan perehtyneiltä jotta tietäisin hieman budjetista etukäteen jotta ei loppuisi pelimerkit harmittavasti kesken.

Haluaisin asentaa tuon EDSn 2 sarjan mutta haluaisin myös että kone ja kytkin kestäisivät sen ettei tule isompaa remppaa heti eteen kun mammakin käyttää samaa autoa välillä.

Kiitoksia jo etukäteen asiallisista vastauksista, joita tiedän saavani ainakin muutamilta tekniikkaan hyvin perehtyneiltä jäseniltä.
Tätä samaahan se minäkin olen koittanut tuolta ulkomaiden foorumeilta lukea ja saada selville...Kohtuullisen hyvällä menestyksellä tuota EDS:n 2 sarjaa ovat autoissa käyttäneet. Jostain luin ettei vääntöjä kannattaisi kovin paljoa yli 400Nm nostaa? Ei kuulema vaihdeloova taida enää tykätä kovemmista väännöistä?? Ihmettelen kyllä miksei se kestäisi? Kytkimenhän saa luistamaan jo tuolla 200 hevosella jos väärin lähtee liikkeelle, joten se kannattanee päivittää jämäkämpään. Coolerina olisi melkein parempi se englantilaisten tekemä poikittain syylärin edessä oleva malli. Testeissä ainakin oli parempi kun siinä se jäähdytysilma tulee rehellisesti koko jäähdyttimen osalle. EDS:n cooleri kun on sielä palkin takana piilossa. Harmi kun ei suomessa oikein ole näitä eds 2 virityksellä olevia astroja kovin montaa. Yksi ainakin pitäisi olla jos Tunex:n sivujen kuviin on uskominen :)
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

Juuh kannattaa kyllä tehdä noille teidän kulkineille jotain että ette jää jalkoihin ;)

Tuolta olen itse yrittänyt jotain z20let tietoa onkia http://www.c20let-forum.com/ ei vaan toi keskieurooppa taivu niin jääny toi ymmärtäminen vähemmälle.
ex. Astra G -01 3d 2.0 turbo
Honda S2000 -03
TEPE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja TEPE »

J@gr kirjoitti:Juuh kannattaa kyllä tehdä noille teidän kulkineille jotain että ette jää jalkoihin ;)

Tuolta olen itse yrittänyt jotain z20let tietoa onkia http://www.c20let-forum.com/ ei vaan toi keskieurooppa taivu niin jääny toi ymmärtäminen vähemmälle.
Noo mutta meillä onkin farmarit....... ;) Pikkasen tasotusta :lol:
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
yks setra harrastaja
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

OPC

Viesti Kirjoittaja yks setra harrastaja »

Farmarilla kun ajelee niin eipä tuo jalkoihin jääminen ole onneksi vielä hirveästi vaivannut, katsotaan sitten kun tuo projektisi valmistuu kuinka paljon omaa tarvitsee piristellä.

On mielessä sekin että päivittäisi tuon Zafiran joko uudempaan tai laittaisi jonnekkin hieman piristettäväksi.

Toivottavasti tuo kulkineesi saadaan liikkuvaan kuntoon ennen ensi kesää!
Vastaa Viestiin