vectra -88 1.6kaasari jälkikäynti

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
datmaster
'Agila'

vectra -88 1.6kaasari jälkikäynti

Viesti Kirjoittaja datmaster »

joo, mitä muuta voi tehdä kuin ajaa 98:lla ettei olis jälkikäyntiä.
moottori ei varmaan tykkää moisesta. sitä konehuonees olevaa 98-95 kalikkaa on käännelty mutta ei vaikutusta.
ja mikäs vika jenkakellos ku viisari pilkkii. välillä toimii hyvin ja välillä vaan heiluu mihin sattuu??
vectra -88 1.6
olio^^
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja olio^^ »

katoppa tulpat... jälkikäynti on yleensä merkki siitä että koneessa (sylintereissä) on jotain kakkaa/karstaa mikä jää hehkumaan, ja näin ollen sytyttää kuin tulppa... ruiskulla kyseistä ongelmaa ei esiinny jos laitteet kunnossa, kaasari syöttää bensaa niin pitkään kun moottori pyörii...
elämä on kovaa, osta kypärä

commodore gs -68 http://picasaweb.google.fi/olli.partanen/Commo#
Omega 3000 kuvia=> http://www.opel.desteem.org/index.php?cat=10433
datmaster
'Agila'

tulpat vaihdettu. ja ei luulis tolla rankasulla paljon karstaa olevan
vectra -88 1.6
frönskä
'Kadett'
'Kadett'

sama

Viesti Kirjoittaja frönskä »

mulla on sama vika, mut se ajan myötä paheni niin että auto ei pysy enää käynnissä ja käy aivan päin persettä! en ole vieläkään löytänyt vikaa! olen jo vaihtanut tulpat, bensansuodatimen, ilmansuodatimen, pyörijän ja kannen. mut ei mitään apua! nyt hommasin kaikki sähkö puolen kamat uudet, et kokeilen missä vika niin kerron missä vika.
frönskä
'Kadett'
'Kadett'

sama

Viesti Kirjoittaja frönskä »

mulla on sama vika, mut se ajan myötä paheni niin että auto ei pysy enää käynnissä ja käy aivan päin persettä! en ole vieläkään löytänyt vikaa! olen jo vaihtanut tulpat, bensansuodatimen, ilmansuodatimen, pyörijän ja kannen. mut ei mitään apua! nyt hommasin kaikki sähkö puolen kamat uudet, et kokeilen missä vika niin kerron missä vika.
rad
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja rad »

Itselläni oli samaisessa koneessa hervoton jälkikäynti. :o Aikani tutkin asiaa ja vika löytyi automaattiryypyn toimimattomuudesta. Joku pahviaivo oli tukkinut jollain sikamassalla sen vesiletkun joka tuo ryyppykellolle kuuman veden joka sitten kääntää ryyppyä pienemmälle kun kone lämpiää. Eli tarkista ryypyn toiminta josko olisi siinä vikaa, ei ehkä samasta syystä kuin minulla mutta muuten väärin säädetty tai rikki. Kun sain omastani sen letkun vaihdettua ja ryypyn säädettyä kohdalleen, niin häipyi se jälkikäynti kokonaan. :D
datmaster
'Agila'

mikäs tota kieppimittaria vaivaa?? onkos vika mittaris vai johdos? mistä se ottaa "singaalin". puolasta vaiko? minkä värinen johto?
jälkikäynnistä: sytkääkin käännelty mut ei isompaa vaikutusta. siirsin takas alkuperäseen ennakkoon. mulla pitäis ryyppy kyllä pelata mut pitääpä zekata sekin viä.
vectra -88 1.6
SpeedyGame
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja SpeedyGame »

Öööph.. Älkää nyt potkiko naista, mut tässä kohtaa kokeilisin jo sytkän ohjausyksikön vaihtoa...
-Syyttömän on helppo hymyillä-
datmaster
'Agila'

eikös kukaan osaa sanoa jenkamittarista mitään arviota tai jotain????
ja tuo opeli muuten gls
vectra -88 1.6
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuohon jälkikäyntiin voisi auttaa,kun aukoisi ja huoltaisi kaasarin.
Motonetistäkin taitaa saada huoltosarjaa,jossa on uudet tiivisteet,kohokammion neula ja kiihdytyspumpun kalvo.

Kadetissa jengamittarin sekoiluun auttoi takavalojen kontaktien puhdistus(ihan oikeasti,ei ole mikään herja :D )
Vastaa Viestiin