Itse tingin tämän 275 euron tarjouksen omaan autooni viime talvella, vaikka autoni onkin uudempi kuin mitä tarjous koski. Minunkin mielestä tämä hinta on tosi halpa, kun ottaa huomioon paljonko sillä saa osia. Lisäksi leima huoltokirjaan ja kiistämätön osoitus siitä, että työ on tehty. Nyt jos hajoaa, niin ei pitäisi olla nokan koputtamista siitä, kuka vastaa vahingoista.Trinity kirjoitti:Mulle tuli tänään syystarjouskirje Opelilta jossa jakohihnan ja vesipumpun, rullat sekä vaihtotyöt yhteensä 275€.
Aikas hinnakas
Jakopäänhihnan vaihtotarjous GM:llä???
all love is unrequited
Vesipumppu 29,90€, Hihna gates+rullat/kiristin skf 99,00€ = 128,90€.jamboy kirjoitti:Mun mielestä tuo 275€ on TODELLA halpa hinta jakopäänkunnostuksesta, kun ajattelee että samalla vaihdetaan myös vesipumppu. Osille 2 vuotta ja työllekkin ½-vuotta takuuta! Ei jää enää työlle paljoa hintaa.
Joten työlle jää 146,10€, kenen mielestä se sitten on paljon ja kenen ei....Mun lompakko päättää vaihtaa itse
Tänään kävin Karhulassa opel-liikkeessä kysymässä siis jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihtoa 1.8i ´91 Vectraan. Hinnaksi muodostui 150€ sisältäen alkuperäisen vesipumpun, hihnan, jotain nesteitä??? yms. Pelkän pumpun hinnaksi muodostui 55€, sanoi ainakin huoltopäällikkö .Enochian kirjoitti:Saako orggis-vesipumppuja noin halvalla vai joutuuko tyytymään kiinalaiseen?
Eli onkos toi nyt halpa?
-------------------------------------------------------
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
323->Kadett GSi->Jetta->Civic->Vectra->Passat
Catapultam habeo. Nisi pecunias omnes mihi das, ad caput tuum saxo immane mittam.
Kesällä, kun teetin homman, kysyin tarjousta myös "vapaalta" korjaamolta - 280€. Päätin säästää ja viedä merkkihuoltoon... kerrankin näin päin. Myös öljynvaihto 32€ kaikkineen tuntuu lyömättömältä tarjoukselta.Trinity kirjoitti:Mulle tuli tänään syystarjouskirje Opelilta jossa jakohihnan ja vesipumpun, rullat sekä vaihtotyöt yhteensä 275€.
Aikas hinnakas
-
haheikkiocf
- 'Kapitän'

Juu mutta mikäs on vesipumpun merkki, QH? Ihan jees pumppuhan tuo toisaalta on. Vuoden takuunhan noille osille saat , mutta työlle et välttämättä mitään. Toisaalta merkkilikkeessähän tuon 2 vuoden osatakuun ja ½-vuoden työtakuun lisäksi joissain tapauksissa huomioidaan se 4v/60tkm...himOPELi kirjoitti:
Vesipumppu 29,90€, Hihna gates+rullat/kiristin skf 99,00€ = 128,90€.
Joten työlle jää 146,10€, kenen mielestä se sitten on paljon ja kenen ei....Mun lompakko päättää vaihtaa itse. Tuolla työn hinnalla saa 16 mäyräkoiraa, eiköhän niillä vaihdu
Tämä kakseittenviis on ihan asiallinen tajous kyllä kun tavarat jo lähemmäs pariasataa..ja siihen työt..eli kohtalainen tarjous..Trinity kirjoitti:Mulle tuli tänään syystarjouskirje Opelilta jossa jakohihnan ja vesipumpun, rullat sekä vaihtotyöt yhteensä 275€.
Aikas hinnakas
Omega C20NE -90
Vectra X18XE -98
Vectra X18XE -98
Tämä kakseittenviis on ihan asiallinen tajous kyllä kun tavarat jo lähemmäs pariasataa..ja siihen työt..eli kohtalainen tarjous..Trinity kirjoitti:Mulle tuli tänään syystarjouskirje Opelilta jossa jakohihnan ja vesipumpun, rullat sekä vaihtotyöt yhteensä 275€.
Aikas hinnakas
Omega C20NE -90
Vectra X18XE -98
Vectra X18XE -98
Kun jakohihnan vaihtotyöstä puhutaan, niin käytännössä takuu=hihnan huoltoväli, riippumatta mikä firma ja millä osilla tehdään. Tosin ihan kirjaimellisesti kyse ei ole takuusta, vaan kuluttajansuojalain mukaisesta virhevastuusta. Asennustyön tehnyt yritys vastaa siitä, että työ on tehty niin huolellisesti kuin kuluttajalla on perusteltu syy olettaa ja että myös osat täyttävät saman kriteerin. Ei tietenkään koske muita kuin yksityishenkilöitä asiakkaina ja edellyttää firman osien käyttämistä.jamboy kirjoitti: Vuoden takuunhan noille osille saat , mutta työlle et välttämättä mitään. Toisaalta merkkilikkeessähän tuon 2 vuoden osatakuun ja ½-vuoden työtakuun lisäksi joissain tapauksissa huomioidaan se 4v/60tkm...
Tätähän kaikki autohuoltoliikkeet eivät tunnusta tai allekirjoita, mutta Kuluttajavalituslautakunnan ratkaisut asiasta ovat harvinaisen selviä ja yksimielisiä. Jos hihna napsahtaa ennen vaihtovälin (esim. 4 v tai 60 tkm) täyttymistä, vastaa asennuksen tehnyt korjauksesta. Väliaikana tehdyt tai tekemättä jätetyt huollot eivät vaikuta asiaan, paitsi jos hihnan napsahtaminen on johtunut sellaisesta syystä, jonka huollossa olisi voinut havaita.
Tältä pohjalta arvioiden tuollainen 275 € setti vaikuttaa edulliselta, etenkin niissä moottoreissa joissa venttiilit ja männät pääsevät nojaamaan toisiinsa jaon mennessä sekaisin.
En tiedä merkistä, hinnat motonetista. Suunnilleen samat hinnat on ollu paikallisissa vauhtiputkissa, ja kaikissa erilaiset laatikot ympärillä.jamboy kirjoitti: Juu mutta mikäs on vesipumpun merkki, QH? Ihan jees pumppuhan tuo toisaalta on. Vuoden takuunhan noille osille saat , mutta työlle et välttämättä mitään. Toisaalta merkkilikkeessähän tuon 2 vuoden osatakuun ja ½-vuoden työtakuun lisäksi joissain tapauksissa huomioidaan se 4v/60tkm...
Tokihan se liikkeen vastuu on hieno asia ja suosittelen viemään huoltoon jos ei ole TÄYSIN varma mitä tekee. Eli itse voin vaihtaa itselleni, muiden autojen kriittisiin kohtiin en kajoa pitkällä tikullakaan. (Juuri näiden vastuu-juttujen takia)
- Astrax Sport
- 'Senator'

Nonii nyt pistää v*tuttamaan... Soitin sitte eilen ooppelille ja yritin varata ajan tohon huoltoo, niin kippas kappas->hinta oli noussut 220euroon... Pikkasen pistää sapettemaan... noh maanataina vähän "keskustelemaan" asiasta liikkeeseen.Vekutin kirjoitti:Tänään kävin Karhulassa opel-liikkeessä kysymässä siis jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihtoa 1.8i ´91 Vectraan. Hinnaksi muodostui 150€ sisältäen alkuperäisen vesipumpun, hihnan, jotain nesteitä??? yms. Pelkän pumpun hinnaksi muodostui 55€, sanoi ainakin huoltopäällikkö .Enochian kirjoitti:Saako orggis-vesipumppuja noin halvalla vai joutuuko tyytymään kiinalaiseen?![]()
Eli onkos toi nyt halpa?
-------------------------------------------------------
-
Rusty Rocket
- 'Admiral'

Tuli itsellekin tuo tarjouslehtinen enkä itsekään pitänyt sitä hintaa todellakaan minään pahana ja kun tuon kuminauhan vaihtoajankohtakin uhkaavasti on lähestymässä, niin pari viikkoa sitten tehdyn puhelinsoiton seurauksena pitäisi astma kiikuttaa Hatanpään Metroautoon ensi tiistaina 
Astra Caravan 16v -99 (ei luojankiitos enään allekirjoittaneen omistuksessa!!)
Chrysler Windsor 7-passenger Limousine -50
Neckar Jagst 770 "Rat-Rod Abarth-replica" -6?
Fiat 127 "Stella" -84
Chrysler Windsor 7-passenger Limousine -50
Neckar Jagst 770 "Rat-Rod Abarth-replica" -6?
Fiat 127 "Stella" -84
mulla on nyt 160tkm huolto, 180 € ja siitä pois ne 35 euroa mitä tuli noita etu lappuja eli 145 € , jakohihna, suodattimet, jne jne.. ei paha hinta, ei ollenkaan, meganeen pelkän jakohihnan vaihto biliassa makso 160 € :|
näin tässä lukee : Jakohihnan vaihto : vm.94-98 8-venttiiliset 4 sylinteriset bensiinimoottorit. Alk. 69 €
näin tässä lukee : Jakohihnan vaihto : vm.94-98 8-venttiiliset 4 sylinteriset bensiinimoottorit. Alk. 69 €
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo