onko A vectran mittaristossa nopeusanturia lainkaan?
Kytkin tossa eile iltäpäivällä ajotietokoneen A vectraan (C20NE)
Rossa GL mallissaha ei ole tota ajotietokoneen liitintä vakiona joten jouduin vetää uudet piuhat. Sellainen ongelma kyseessä ku toi keskimääräinen kulutus, keskinopeus ja toimintamatka ei oikee tykkää pelitää. Mistä ajotietokone saa noille tiedot? Motronic-boxilta vai bensamittarilta?
hetkellinen kulutus, sekunttikello ja ulkolämpötila ja kello toimii normaalisti
Tämän mukaan kytkin johdot
Napeille:
1keltainen
20 ruskea
23 sininen
22 punainen
5 musta
Maihin:
25 ruskea
10 ruskeavalkoinen
2 ruskea
Ulkolämpötilan anturille:
12 sininen
13 sinivalkoinen
26 sinimusta bensamittarille samaväriseen johtoon (löytyy mittariston takaa)
15 harmaavihreä mittarinvalojen samanväriseen johtoon
14 punainen + johto sulakkkeelle numero 15 (15A)
11 musta + johto sulakkeelle numero 13 (20A)
6 punavalkoinen Motronic-boxille samanväriseen johtoon
24 mustaruskea Motronic-boxille samanväriseen johtoon
Kulutusnäytön johdot saattaa olla myös vuosimallista riippuen:
6 musta
24 valkoinen
Pitääkö tolle nopeusmittarillekki kytkee joku piuha? ku siitä liittimestä ja 2 piuhaa kytkemättä
Tuola http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=15 oli näin sininen-punainen-->nopeusmittari(keskinopeus)
A vectran ajotietokone ongelma
A vectran ajotietokone ongelma
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

Se mittari valehtelee sen miten se viisari on siihen painettu ja se jousikierukan kireys vaikuttaa myös.Tunari-82 kirjoitti:Mä oon ihan luullu että toi keskinopeus otetaan jostain abs antureilta,kun jos ajan mittarin mukaan sataa ja nollaan keskinopeuden niin se näyttää jotain 93km/h eli todellista nopeutta,koska mittari valehtelee tos calibras sen 7km/h.
Sini/puna johto menee nopeusmittarin taakse siihen "möttiin" josta tieto menee ajotietokoneelle.
Sellaisissa vehkeissä joissa on vaijerimittari se heitto tulee vasta siinä mittarin viisarissa tai jousikierukassa, vaijerihan pyörii silloin kuin laatikko ja laatikko silloin kun renkaat.
ABS jarrullisissa vehkeissä tieto vissiin tulee niiltä antureilta mutta siitä ei tietoa.
Ja mullakin käy niin että jos nollaan keskinopeuden viisarin näyttäessä sataa niin ajotietokone näyttää muistaakseni 95, ja mulla ei ole ABSeja ja mittari on vaijerilla.