No sen nakutuksen takia aloin vaihtamaan sitä tiivistettä, pakosarja irtosi niin kuin pitikin mutta kaksi pulttia puuttui. Yksi oli oli tippunut, ei siis katkennut sieltä jakopäänpuoleisesta päästä ja reikä ja kierre ok, mutta toinen oli katkennut vaihdelaatikonpuoleisesta päästä (alempi niistä) ja siellä on nyt tynkä jäljellä. Siitä ei saa minkäänlaista otetta koska on katkennut sisään.
Mitä olette mieltä kannattaako jättää se tynkä sinne ja laittaa pakosarja vain yhdeksällä pultilla kiinni. Muuten on otettava koko kansi auki jne. eikä oikein kiinnostaisi. Onnistuuko pakosarjan kiinnitys noin, ilman ettei valskaa. Olisikohan olemassa jotain tiivistemönjää pakosarjalle jota vois laittaa tuon katkenneen pinnan kohdalle? Ainakin sitä pakoputken tiivistemassaa on jota laitetaan putken liitoksiin, toimiskohan se tuossa?
B-omega x20xev ja pakosarjan pinnapultti poikki
Ei onnistu, on sen verran syvällä ja paikka on lisäksi ahdas, Ompussa vaihdelaatikonpuoleinen pää ja alempi pultti. Porakone ei mahdu tuonne mitenkään. Ja hitsaaminen jaa-ah..se tynkä on noin 4mm syvyydessä ja ahdasta...että ei oikein sekään. Ajattelin että 9 pulttia ja jotain mönjää jos löytyy?Timonen kirjoitti:Saako siihen katkenneeseen pinnapulttiin hitsattua kiinni mitään pulttia, jolla sitten kiertäisi sen jämän ulos sieltä?
Toinen vaihtoehto on vastakierretappi, jos sille vaan mahtuu poraamaan sen reiän... Nämä onnistuis ilman kannen irrottamista.
Lisäksi katsoin teräsviiväimella pakosarjan suoruutta ja kippuralla näytti olevan, oikaisuun menee. Eli jos tukee viivaimen toiseen päähän ja keskikohteaan niin toiseen laitaan jää noi 1mm rako. Vuoto on voinut johtua osittain tuosta kieroudestakin
- timok
- OCF Luisukunkku 2012

- Viesti:
saa käyttää tuotakin
->haku
tuolta löydetty lisää juttua
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
tuolta löydetty lisää juttua
koko viesti ketjuteemuk kirjoitti:bevece kirjoitti:
Pinnapultit katkeavat ilmeisesti helposti?
Tänks!
Toivottavasti ei katkea vaan lähtee ihan normaalisti auki
vectraan ilmeisesti olet vaihtamassa ? pitäis olla ihan suht helppo homma jos tosiaan lähtee kaikki pinnapultit auki mulla ei omegassa lähteny vaan katkes yksi ja ei kun kansi irti ja koneistamoon
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... highlight=
vain pöhlöt ajaa Opelilla ja Volvolla......
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
mä taidan olla pöhlö
voi vi**u ja mersukin vielä... ja mites V8 Scania tähän liittyy.
Kyllä minä hakua olen käyttänyt mutta tämä pakosarja-/nakutusaihe tuntuu olevan opelisteille niin merkittävä että tästä ei ole koskaan juttua liikaa. Korjaustapoja on varmaan niin monia kuin korjaajiakin. Oikeasti minua kiinnostaisi nyt tietää onko olemassa pakosarjalle sopivaa tiivistysainetta? Pakoputkenliitoksiin löytyy ja ajattelin laittaa sitä puuttuvan pultin läheisyyteen jos ei muuta löydy.
Tässäkin yksi katkenneen pultin tarina.
Simba
'Kadett'
Lähetetty: Kes Syy 07, 2005 10:51 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Eipä ne aineet enää auta, jos on jo valmiiksi katkennut pultti siellä. Itellä oli yksi pultti jo valmiiksi poikki, ja toinen katkesi irrotettaessa. Ja oli ihan autokorjaamossa teetetty työ. Katkesi vielä sen verran vittumaiseen paikkaan, että asentaja ei saanut sitä nysää pois. Sen jo valmiiksi katkenneen sai pois, kun oli tilaa työskennellä. Eli nyt b-ompussa on yksi pultti vähemmän pakosarjassa, mutta eipähän ainakaan vuoda. Ei siis välttämättä mikään läpihuuto juttu.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=15
Tässäkin yksi katkenneen pultin tarina.
Simba
'Kadett'
Lähetetty: Kes Syy 07, 2005 10:51 pm Viestin aihe:
--------------------------------------------------------------------------------
Eipä ne aineet enää auta, jos on jo valmiiksi katkennut pultti siellä. Itellä oli yksi pultti jo valmiiksi poikki, ja toinen katkesi irrotettaessa. Ja oli ihan autokorjaamossa teetetty työ. Katkesi vielä sen verran vittumaiseen paikkaan, että asentaja ei saanut sitä nysää pois. Sen jo valmiiksi katkenneen sai pois, kun oli tilaa työskennellä. Eli nyt b-ompussa on yksi pultti vähemmän pakosarjassa, mutta eipähän ainakaan vuoda. Ei siis välttämättä mikään läpihuuto juttu.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... c&start=15