Itse meinasin laitta sinne lasikantaiset ledilamput. Niitä saa useasta varaosaliikkeestä mutta ainakin Forssassa värit rajoittuvat siniseen ja valkoiseen. Mutta Motonetistä saa lisäksi ainakin punaista ja vihreää.
Se matkamittarin polttimo on sellainen pienempi enkä sitä sen paremmin tutkinut että saisiko siihenkin värillisen polttomon/ledin vaihdettua mutta esim sellainen kumi sukka siinä toimii.
Epäilen vaan sinisen värin näkymistä siitä näytöstä mutta punainen pitäisi näkyä.
Itse olen punaisia ajatellut koska soitinkin on punainen. Samalla pitäisi myös keskikonsolin valoja uusia.
Mites, saako niihin keskikonsolin pikkukytkimiin (takalasin lämmitin, penkinlämmittimen katkaisijat...) vaihdettua polttimot?
Laitoin ledipolttimot jo tupakansytkään ja tuulettimien säätimiin ja nyt pitäis lähteä etenemään kohti mittaristoa...
Tuulettimien valot on helppo. Se levy, missä on kaikki numerot yms. lähti ainakin mulla ihan vetämällä, pikkusen varoen pitää ottaa. Polttimot on sitten sen alla jo näkyvissä ja ne on helpompi vaihtaa, jos vetää ne säätönupikatkin pois tieltä...
Se tupakansytkä onkin jo isompi urakka. Maalasin sen koko juomatelinehässäkän ja siinä samalla vaihdoin ledin. Eli se pitää purkaa sieltä pois, että valon voi vaihtaa...
Tuhkakupin molemmilta puolilta ne pienet peitelevyt varovasti kampeamalla pois ja niiden alta ruuvit auki, sit pitää vähän taistella ja väännellä että sen koko systeemin saa ulos. Sen kotelon yläpuolella on kans yks ohut metallipuikko, mitä pitää kans vähän painaa pois tieltä....Haulla löytyy varmasti lisää ton purkamisesta.
Sarjassamme tyhmiä kysymyksiä...Pitäiskö ne polttimot tulla ihan vetämällä pois siitä muoviosasta vai onko siinä joku vippaskonsti? Kokeilen testiks yhtä niin ei lähteny kovallakaan yrittämisellä...tai lähti, jäi palasina käteen
ei lähe vetämällä pois ainakaa kaikki.. Sen lampun jälkä on juotettu siihe metallilevyyn kiinni. Sen jalan saa katki sivareilla..
Ku laitat niitä valoja takas niin joudut niitä polttimen "jalkoja" vähä taittaa sivulle että ne osuu siihe metalliin