Auto vinkuu kun pakittaa

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
VEEBEE
'Kapitän'
'Kapitän'

Auto vinkuu kun pakittaa

Viesti Kirjoittaja VEEBEE »

Eli aina kun lähtee niin auto alkaa vinkumaan niin vitusti. mutta sitten kun ajaa eteenpäin niin ei kuulu mitään ylimääräsiä ääniä. Niin eli ääni tulee joko etupäästä jostain tais itten just kuskin penkin alta jostain.? Ei ole oikeen ite pääsy kertaakaan kuuntelemaan kun on aina ajannu autoa. Ja auto on opel vectra 2.0l vuosmallia 90.
Niin eli onkoo kellään muulla ollu samanlaista vikaa... Olis kiva tietää mistä se johtuu?
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Zere »

Villi veikkaus että vaihteistosta.

Peruutusvaihteen rattaat ovat "suorat" ja pitävät siksi vinkumista. En osaa sanoa onko äänesi sitten jotenkin epänormaali, mutta se ääni kyllä löytyy lähes jokaisesta autosta.
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

mulla vinku joskus golffissa takajarrut (levyjarrut) ku pakitti, oli takalaakerit löysällä/rikki ni levy pääsi sen verran elämään. eteenpäin ei pitäny mitään ääntä, mutta pakittaessa ihan hirveetä vinkunaa... tarkista lenkkuuko renkaat jos vaikka laakerit ois löysällä :wink:
keltanokka
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja keltanokka »

Vinkuu....vinkuu. Jos nyt sitte vaihteistosta se vinkminen niin vaihda lootaan vaikka Mobilin Getriebeoel VS 200. Täysisyntettistä litkua, alkperään tarkoitettu wv ja audeihin, mutta hiljentää lootaa huomattavasti. Opelin omat mineraalilitkut pohjanoteeraus öljyksi.
VEEBEE
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja VEEBEE »

juu eli vika löytyi.. Eilen kun aloin vaihtaa öljyi ja öljynsuodatinta niin huomasin että' oikean puolen se jarrusuija oli irti. Se oli sitten jotenkin aina ottannu kiinni vanteeseen kun pakitti. Mutta kiitos kuitenkin avusta.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Mulla ainakin kuuluu peruuttaessa sellainen hölmö ääni vaihteistosta. Kait sinne pitäs ne öljyt vaihtaa...
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

ekto kirjoitti:Mulla ainakin kuuluu peruuttaessa sellainen hölmö ääni vaihteistosta. Kait sinne pitäs ne öljyt vaihtaa...
Joo mulla kans :lol:
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Pinohiiri kirjoitti:
ekto kirjoitti:Mulla ainakin kuuluu peruuttaessa sellainen hölmö ääni vaihteistosta. Kait sinne pitäs ne öljyt vaihtaa...
Joo mulla kans :lol:
Eiköhän se kuulu kaikista autoista. ;)
Zere
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Zere »

ascona_c kirjoitti:Eiköhän se kuulu kaikista autoista. ;)
Sitähän mäkin tuolla jo yllä sanoin. Johtuu niistä suorista rattaista.
Jokipoika
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Jokipoika »

Pitänee kai sitten kaikkien ajaa eteenpäin, kun ei äRräpäät toimi niissä vaihdekeppien nupeissa... :lol:

Mutta älkää ihmeessä käyttäkö Mobilia, jos autoistanne vähänkin välitätte. Mobil on hiomatahnojen valmistaja ja niiden öljyt kun ei täytä luokitustaulukkoja/vaatimuksia kovinkaan hyvin = surkeasti.

Laatuöljyyn kannattaa panostaa, koska se on juurí se viimeinen asia mikä pitää ne kaksi metallin kappaletta erillään toisistaan.

Itse suosin Castrolin valikoimaa, joka on tietääkseni myös ainut öljy mitä saa laittaa uusiin Opelin tehottomampiin saksanserkkuihin eli Bemarin M:läisiin. Hehkutan Castrolia omien, työpaikan ja kilpatallin kokemusten myötä, enkä mainoksen vuoksi. Olisi vain hienoa saada ihmiset tietoiseksi siitä, että pelkkä öljyn vaihtaminen vaikuttaa moneen asiaan.

Öljykeskustelu on melkein topicin arvoinen juttu, mutta puhutaan nyt alustavasti tässä. ;)
Ne fronti crede.
Vastaa Viestiin