Ajaminen sumuvalot päällä laitonta?
- Undertaker
- 'Diplomat'

Ajaminen sumuvalot päällä laitonta?
Olen tuossa miettinyt että voiko noita Omegan(B-malli) puskurista löytyviä sumuvaloja tms pitää päällä normaali ajossa? Vastaan tulee monesti autoja jossa palaa samantyyliset valot puskurin alla eikä ne ainakaan minua häikäse yhtään. Mutta kun itse nyt laitan nuo valot päälle niin ainakin näkyvyys normaali valoihin verrattuna paranee jonkin verran...ainakin sivu suunnnassa.
-
nuhapumppu
- 'Diplomat'

En oo ikinä kuullu että kukaan ois saanu sakkoja jos valot on "unohtanu" laittaa päälle. Tiiä sitte jos tulis kolari ja joku sanois että ei huomannu sua ku sulla oli vaan parkit päällä.ascona_c kirjoitti:Mitenhän lie rangaistuksen laita, jos ajelee päiväsaikaan pelkät parkit päällä?
Ja onko tosta hyötyäkään ajella parkit päällä.. saat katella ku jotku vastaantulijat vilauttelee sulle valoja
Ne ketkä sanoo että sumuvalot on hyvät kun tuovat valoa lähelle. Aivan naurettavaa, minä ainakin katson hiukan pidemmälle kuin 2metriä puskurista eteenpäin. Ja jos valoa on paljon lähelle niin eihän sinne kauas pimeyteen mitään näe, sama kuin katsoisi valaistusta huoneesta pimeään huoneeseen. Sumuvalot pitäisi tosiaan kieltää lailla.
Aivan, sumareista ei ole mitään iloa jos ajaa 60km/h kovempaa....jos sumareiden valokiilassa huomaakin jotain ei ehdi tehdäkään mitään.....ja sitäpaitsi on helvetin ÄRSYTTÄVÄÄ kun tuolla 5- tiellä tulee autoja ( usein tummat lasit ja muutenkin t-t-t-tyyning ) sumarit päällä....monasti tekis mieli räppästä pitkät päälle kun ottaa aivoon.....ei, en ole agressiivinen kuljettaja 
Inkku A tiisseli
-
Osku
hehe...päiväsaikaan myös?zoomer kirjoitti:Minä räväytän armotta pitkät päälle jos joku juntti tulee sumarit päällä vastaan...
Päiväsaikaan tulee käytettyä noita sumareita & parkkeja -normaalien ajovalojen sijasta. Pimeällä en pahemmin käyttele, kun ei noista minun halpisvaloista oo mitää hyötyäkään. Noh, ehkä se "ulkonäkö"-juttu...nojoo.nuhapumppu kirjoitti: En oo ikinä kuullu että kukaan ois saanu sakkoja jos valot on "unohtanu" laittaa päälle. Tiiä sitte jos tulis kolari ja joku sanois että ei huomannu sua ku sulla oli vaan parkit päällä.
Ja onko tosta hyötyäkään ajella parkit päällä.. saat katella ku jotku vastaantulijat vilauttelee sulle valoja.
Häiritsevyyteen varmaankin vaikuttaa paljon suuntaus, sijainti keulalla, malli ja koko.
Mielestäni keskimäärin vähemmän häiritsee/häikäisee noi melko uusien autojen orggis-sumarit, kun taas tee-se-itse jälkeenpäin asennetut sumarit on huomattavasti pahempia.
-
Osku
Jo on kumma jos se jotain ärsyttää päiväsaikaan.TJT kirjoitti:Itse et autosi keulaa näe ajaessasi ja muita ihmisiä ärsyttää turhanpäiväinen sumareitten poltto.Osku kirjoitti:Minulla tulee päiväsaikaan käytettyä noita sumareita ja parkkeja -normaalien ajovalojen sijasta. Noh, ehkä se "ulkonäkö"-juttu...nojoo.
Kenelle tuo "ulkonäkö" sitten on tarkoitettu?
Niin enhän itse näekkään keulaa, mutta kai se on jotain sellaista, että haluun edes hieman erottua siitä harmaansävyisen tylsästä liikennevirrasta.
Erottuuhan sillä juu, tosin hyvällä vai pahalla, sitä voi jokainen miettiä itsekseen...
Joskaan en myöskään ymmärrä mikä niissä sumareissa nyt niin ärsyttää ihmisiä, eivät ne ainakaan minua millään tavalla häiritse. Häikäisyn piikkiin sitä ärsytystä ei ainakaan voi laittaa...
Joskaan en myöskään ymmärrä mikä niissä sumareissa nyt niin ärsyttää ihmisiä, eivät ne ainakaan minua millään tavalla häiritse. Häikäisyn piikkiin sitä ärsytystä ei ainakaan voi laittaa...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:
www.puustikki.fi
www.puustikki.fi