G-Astran ohjaustehostin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Iso-Omena
'Kadett'
'Kadett'

G-Astran ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja Iso-Omena »

Itselläni ja muutaman kaverin astroissa esiintynyt ohjaustehostimen nykimistä. Syynä useimmiten tehostimen lievä vuoto hammastangolla.
Tehostinhan löytyy moottorin ja rinapellin välistä vasemmasta reunasta. Sieltä alhaalta pilkistää korkki, jossa on myös mittatikku. Jonkin verran ahdas paikka lisätä öljyä. Itse ole kaatanut kahviautomaatin muovimukilla. Öljy on saattanut vuotaa hammastangon haitarikumien sisään, joista se saattaa pullahtaa jossain vaiheessa maahan. Olen pari kertaa tyhjännyt ko. kumit kun oireena on ollut ohjauksen takertelu. Lisäksi tehostimen voi ilmata kääntämällä pyörät äärilaidasta toiseen 3-4 kertaa. Olen nustanut tunkilla etupään ylös ja käyttänyt autoa pyöriä käännettäessä. Kannatta pitää muutaman sekunnina aina äärilaidassa ja kääntää.
Itselläni myös ohjausakselin hammastetun jatkon kuivuminen polkimien juudessa aiheutti narinaa ja pientä nykimistä. Pistin vähän spray vaseliinia ja lakkasi. -(z)- :wink:
Omega B/Astra G
Corsa B
Kadett C
Vastaa Viestiin