Ensimmäinen viesti foorumille, terve vain.
Omistan tuollaisen karvalakki -97 1.6 Vectran, ja muutama päivä sitten alkoi jarrut oudosti 'nytkyttämään'. Olettaisin että kyseessä on takajarrut, koska nykiminen tuntuu enemmän persiissä ja polkimessa, ohjauksessa ei tunnu oikeastaan mitään. Tuntuu myös selvemmin kovemmasta vauhdista jarruttaessa.
Levythän siellä todennäköisesti kai on kierot, ajattelin vain kysyä josko noissa olisi jotain yleisesti tiedossa olevaa tyyppivikaa tms.
B Vectran jarrut nykii?
Voi olla aika ruosteessa levyt sisältä juu.etkös sanonut että tuossa levarit on?
takalevyt ovat halvat, motonetistä about 30€/kipale, jarrupalat 12€/satsi ja asennusosta reilun vitosen.
käsijarrukenkiä ei mun mielestä kannata vaihtaa jos pelittää hyvin/näyttää hyvältä.vectran käkkäri on niin helevetin vaikee säätää että jos pääsee säätämättä niin aina parempi.
takalevyt ovat halvat, motonetistä about 30€/kipale, jarrupalat 12€/satsi ja asennusosta reilun vitosen.
käsijarrukenkiä ei mun mielestä kannata vaihtaa jos pelittää hyvin/näyttää hyvältä.vectran käkkäri on niin helevetin vaikee säätää että jos pääsee säätämättä niin aina parempi.
A4 Tdi
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Taitaa olla Majava vaan säätämässä...??kontio kirjoitti:
Ei se kovin vaikea operaatio kyllä ole, levy kiinni ja kehii kengät sillee kii että levyä saa pyöritettyä käsin, säädön aikana kannattaa välillä käydä nykimässä jarrukahvaa. Kun tuo kys säätö on tehty molempaan säätää vaijerista löysät pois (jos on)
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
Miro.Simounen kirjoitti:Taitaa olla Majava vaan säätämässä...??kontio kirjoitti:
Ei se kovin vaikea operaatio kyllä ole, levy kiinni ja kehii kengät sillee kii että levyä saa pyöritettyä käsin, säädön aikana kannattaa välillä käydä nykimässä jarrukahvaa. Kun tuo kys säätö on tehty molempaan säätää vaijerista löysät pois (jos on)
Juu noinhan se menee.mutta: mulla ainakin käy silleen,että kun kengät ovat kohdallaan eikä laahaa, ja kun pari kertaa vetäisee kahvasta niin jo laahustaa.
eli se kombinaatio pidon/laahaamisen kesken on vaikea löytää.
nyt on sillain että ei laahaa, mutta ei myöskään pidä ylämäkeen.
A4 Tdi