Ajaminen sumuvalot päällä laitonta?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

TJT kirjoitti:Laitonta niitä silti on käyttää kuivalla päivänpaisteella...
Ja pimeällä niitä on myöskin turha käyttää koska ne ei hyödytä mitään. Itseasiassa vain heikentää näkyvyyttä kun silmä tottuu siihen lähelle näyttävään valoon ja kauas ei sitten näe mitään.
Edelleen hyvä vertauskuva on sumareiden käytöstä kuin katsoisi valaistusta huoneesta pimeään.
ipa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ipa »

astraboi kirjoitti:lukitkaa jo herran tähden :-?
:lol:

ai nii

mitä jos joku ajaa sumuvalot päällä perässä. tuleeko silloin kytkeä omat takasumuvalot päälle?
koska eihän se pää sumussa ajava huomaa edellä ajavaa ja törmää perään. :wink:
Vectra OPC vagon, Astra j ctdi paku, Astra h GTC, Vectra c sedan.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

ipa kirjoitti:
astraboi kirjoitti:lukitkaa jo herran tähden :-?
:lol:

ai nii

mitä jos joku ajaa sumuvalot päällä perässä. tuleeko silloin kytkeä omat takasumuvalot päälle?
koska eihän se pää sumussa ajava huomaa edellä ajavaa ja törmää perään. :wink:
Näin itseasiassa olen muutamankerran saanut takana olijan sumarit sammutettua.
Ilmeisesti mennyt vinkki perille ;)
zoomer
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja zoomer »

Juu..ja ei varmaan minuakaan nuo sumarit häiritsisi niin paljoa jos ajaisin vain 10-20 km matkoja päivän aikana tai sitten taajama-pyöritystä...

mutta kun kilometrejä tulee 170-350 päivässä(joka arkipäivä) ja niistä suurin osa
pimeään aikaan ja maantiellä niin se turha pimeällä käyttö rupeaa jurppimaan
jossain välissä...
kokeilkaapa te puolustelijat itse ja katsokaa alkaako ärsyttämään pidemmän päälle!
--One should always live a life like a dog.... If you cant eat it or play with it... Piss on it and walk away....--
Vectra B 2.6 V6 Sport -2001
Saab 9-3 2.0T -99
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

zoomer kirjoitti:mutta kun kilometrejä tulee 170-350 päivässä(joka arkipäivä) ja niistä suurin osa
pimeään aikaan ja maantiellä niin se turha pimeällä käyttö rupeaa jurppimaan
jossain välissä...
kokeilkaapa te puolustelijat itse ja katsokaa alkaako ärsyttämään pidemmän päälle!
Nykyään tulee ajettua sellainen vajaa 100 km per päivä, joskus on tullut 300...500 km per päivä. Ei ole vielä jurppinut etusumarit, sillä eihän vastaantulevien valoihin ole ollut tapana tsiikailla, mutta takasumarit kyllä.

Tosin olen aika monenlaisella pelillä ajanut ja vielä yhdessäkään ei ole ollut sumarien käytöllä saatavissa kirkkaalla kelillä mitään merkittävää hyötyä.

j.h

Oikein suunnatut sumuvalot eivät häiritse kirkkaalla eikä sumussa MINUA, mutta sumuvaloja käytän vain kuin on SUMU (kolme viikkoa sitten edelliskerran).
Vastaa Viestiin