GT 16v Vectran takajarruongelma (apuva)

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
F40
'Admiral'
'Admiral'

GT 16v Vectran takajarruongelma (apuva)

Viesti Kirjoittaja F40 »

No niin. Tuli hylky taas katsastuksessa. Ongelma löytyi jo vuosi sitten, kun katsastin ekan kerran autoani. Oikea takajarru oli tehoton. Vaihdoin palat, tarkastin mäntien liikkeet ja puhdistin satuloiden kaikki pinnat huolella. Jälkinäytöllä taas tehoton oikea takajarru. Inssin ja minun mielestä levyssä ei ollut mitään vikaa. Tästä vittuuntuneena ostin uuden satulan, vaihdoin sen ja taas yrittämään konttorille.
Inssi totesi heti että oikea takajarru ei VIELÄKÄÄN ollut riittävän tehokas, mutta ei lopettanut heti testausta jarrupenkissä. Noin viiden minuutin jarrujen runkuttamisen jälkeen oikean puolen tehokkuus parani pieneksi hetkeksi samalle tasolle, kuin vasemman puolen. "Tämä riittää mulle" inssi totes ja hyväksyi auton.
Unohdinpa asian vuodeksi kunnes tänään katsastuksessa sama ongelma. Oikea puoli jälleen tehoton. Mielestäni vika ei ole itse jarruissa. Onko siellä joku paineenrajoitinventtiili jumissa vai voiko abs temppuilla omiaan. Mitään vikavaloa ei ainakaan ole näkynyt. Onko jollain ollut vastaavaa ongelmaa? Vinkkejä kaivataan!!
F40
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja F40 »

No niin. Kävinpä Opelin ukoilta kyselemässä vikaennustetta. Kyllä siellä on jotku paineenrajoitinventtiilit takaakselin yläpuolella ja ne voi vittuilla juuri tuolla tavalla. Vaihdetaanpa ne uusiin ja toivotaan, että tulisi sillä kuntoon.
Vastaa Viestiin