Opel Calibra - Madallus + Helmat?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Opel Calibra - Madallus + Helmat?

Viesti Kirjoittaja Eagle| »

Juuh, elikkäs otetaan tämä legendaarinen puheenaihe taas esille. :)
Eli itselläni on Rieger etu + takahelma ja m3 sivut..
Ja kokemuksia viimekesältä -30mm Cobra madalluksella on sen verran, että tosi varovaisesti saa ajella ja jos on muutama tyyppi takana niin mm. parkkipaikoille ei pääse etteikö takahelma ottaisi ikävän rahisevasti kiinni asfalttiin.. :(

Elikkäs ongelma tuntuu olevan tuo takahelma, se on ehkä ainoa helmoista joka ottaa kiinni johtuen siitä, että se menee vaakasuorassa ihan taakse asti eikä nouse mitenkään lopussa.. :o Takahelma on myös 9cm korkealla maastamitattuna kun taas edestä kun mittaa niin varaa on jtn. 14cm
^ Tämä siis Cobra -30mm madallusjousilla. Ja vakioiskareilla.

Nyt on kiinni Vakiojouset talvenvaralle...
Mutta minkälaisia satseja teillä muilla on Calibroissanne ? :o Toimiviakin ratkaisuja? Mielellään kuulisin teitä joilla on tuollainen Rieger takahelma millä madalluksella homma toimii vai toimiiko oikein millään? :/ Vinkkejä, Plz. :( -(z)-
Opel Astra K ST 1.4 AT6 Matrix Business -17
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
Ex. Volvo V50 1.6 DRIVe -10, V40 T4 -01 + BSR + KW Variante 1
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Mulla oli GTX, mutta se nappas aina kii ku isompi töyssy ja loppujen lopuks se jäi Lappeenrannan reissulla parkkikselle... :lol: Toi GTX on kyllä paremman näkönen ku GTB, mutta mihinkää sil ei pääse. Ja mulla mad. 40mm.
Eagle|
'Senator'
'Senator'

cm-cali kirjoitti:Mulla oli GTX, mutta se nappas aina kii ku isompi töyssy ja loppujen lopuks se jäi Lappeenrannan reissulla parkkikselle... :lol: Toi GTX on kyllä paremman näkönen ku GTB, mutta mihinkää sil ei pääse. Ja mulla mad. 40mm.
Totta! :-?
Mutta, silti ei viitti mennä ostamaan sitä GTB:tä joita saa myös completoksesta hintaan 199euroa ? :P
Kun tuo GTX on noin hyväkuntoinen tjsp. :) Kaippa se on vain pakko etsiä jotain ratkaisua ongelmaan jousien avulla.. :S Madallusta pitäisi kuitenkin saada jotta saadaan renkaat kunnolla kaarien sisään.. :D Tod. tyhmän näköistä nyt kun on vakiojouset kun renkaan ja kaaren väliin mahtuu nyrkki (tai kaksikin) :lol: :/

Kuva
Kuten ylläolevasta kuvasta huomaatte, alla on talvivanteet ja renkaat mutta tuo hirveä rakoinen tuossa renkaan ja korin välissä.. :cry:
Ex. Astra J ST 1.4 -14, Astra G HB 2.2 -01 "Sport", Calibra 2.0 -95 "DTM Edition"
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Jos mä ajaisin talven calibralla,ni epäilemättä oisin ostanu siihen talvi puskuritkin.
Mitä iloo siit on,et talvella ajelee kieli keskellä suuta ja kuitenki ajaa johonki jää kokkaraan ja lasikuidun kappalat lentää taivaalle,tuskin noista puskin investoinnista paljo takkiin tuu.
Eagle|
'Senator'
'Senator'

T.J kirjoitti:Jos mä ajaisin talven calibralla,ni epäilemättä oisin ostanu siihen talvi puskuritkin.
Mitä iloo siit on,et talvella ajelee kieli keskellä suuta ja kuitenki ajaa johonki jää kokkaraan ja lasikuidun kappalat lentää taivaalle,tuskin noista puskin investoinnista paljo takkiin tuu.
Mul ois vakio takapuskuri tuol mut se o sen verran Lame et ennemmin ajelen kieli keskellä suuta.. ;) Ja ei mult lennä ainakaa mitkää fucking lasikuitu kappaleet.. :D
Ei mul oo mitää halpoi kopioita vaan kaikki on ABC muovia :/
-(z)- :wink:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Ai että oikein ABC-muovia :lol:

Laita jotkut pajeron renkaat,niin ei jää kaaren ja renkaan väliin rakoa,eikä helmat viistä maata :D.

Taitaa olla silkka mahdottomuus saada autosta tehtyä sekä matalaa,että käytännöllistä.

Osta joku vanha kippo talviautoksi,vai onko se ulkonäkö talvellakin niin tärkeä asia?
turbo calsu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja turbo calsu »

T.J kirjoitti:Jos mä ajaisin talven calibralla,ni epäilemättä oisin ostanu siihen talvi puskuritkin.

eikös siinä ole jotain hohtoa ku sit taas kesällä pääsee korjaamaan ja samalla voi kuiduttaa jotain uutta muotoo! ja mitä niitä monia puskureita ku yksilläkin pärjää ainakin minä ja ei ole vakiot!ja autolla ajetaan yleensä kesä&talvi!
calibra turbo 4wd 93 oikein kunnon pullistus projekti
Rekord ht 69 2.4 i
datzka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja datzka »

no ensinnäkin vanteilla saat autoo korkeemmalle, 17" kitkat iha jees. Itel oli aikoinaan 60mm puotettuna riegerin lipoilla joka puolelta ja maavara oli sen huimat 6cm. Liian matala mun ajotyylille ja puskuri hajos 2x kesän aikana + 2xkatalysaattori :P

Talveks ratkes sillee et orkkisjouset vaan alle, ei ole iso homma.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

datzka kirjoitti:no ensinnäkin vanteilla saat autoo korkeemmalle, 17" kitkat iha jees
Nusnus.
Renkailla,ei vanteilla.
Itsellä 17" kesäkumit ovat halkaisijaltaan pienemmät,kuin 15" talvikumit...
Jani_m
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jani_m »

Itellä riegerin gtb etuspoileri ja takahelma, -35 mm madalluksella aion talvenkin ajella. Renkaina 185/65 15. Ainakin mun ajotyylillä spoilerit kestää :wink:
-Tähtipyörä-
Eagle|
'Senator'
'Senator'

Jani_m kirjoitti:Itellä riegerin gtb etuspoileri ja takahelma, -35 mm madalluksella aion talvenkin ajella. Renkaina 185/65 15. Ainakin mun ajotyylillä spoilerit kestää :wink:
niinpä, itelläki ainut ongelma on takahelma.. :D se on se mistä koko homma ontuu... :P
Ja aikaisemmille kirjoittajille tiedoksi etten puhu nyt talven ongelmista?! :P Mistä lie saittekin sellaista päähänne, vaan siitä kun autolla ei pysty ajamaan kesälläkään noilla madalluksilla siten, että takahelma ei särkyisi?! :D
Eagle|
'Senator'
'Senator'

TJT kirjoitti:Ai että oikein ABC-muovia :lol:
No jheep. :lol:
Kyl se aina lasikuidun voittaa.. :wink: ABC tiedäthän... :lol:
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Vakiopuskuri on just hyvä takana... :) (ABS-muovia muuten taisit tarkoittaa)
Eagle|
'Senator'
'Senator'

ata kirjoitti:Vakiopuskuri on just hyvä takana... :) (ABS-muovia muuten taisit tarkoittaa)
;) no jep, en vaa sattun muistamaa sillä hetkel ku et jotaa sellaista se oli nii nakkasin ton.. :) enkä jaksanut ( laiska?! ) ottaa selvää.. =) Mut hyvä et joku ymmärsi.. ;) varmaan useampikin...
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Eagle| kirjoitti:
Jani_m kirjoitti:Itellä riegerin gtb etuspoileri ja takahelma, -35 mm madalluksella aion talvenkin ajella. Renkaina 185/65 15. Ainakin mun ajotyylillä spoilerit kestää :wink:
niinpä, itelläki ainut ongelma on takahelma.. :D se on se mistä koko homma ontuu... :P
Ja aikaisemmille kirjoittajille tiedoksi etten puhu nyt talven ongelmista?! :P Mistä lie saittekin sellaista päähänne, vaan siitä kun autolla ei pysty ajamaan kesälläkään noilla madalluksilla siten, että takahelma ei särkyisi?! :D
No puhuit talvesta tai et niin ainakin ite oon aatellu niin ettei talvel ne tiet sen tasaisempia ole kuin kesälläkään.
Olishan sekin vähän auttanu jos oisit ostanut hieman korkea profiilisemmat renkaat.
Olipa tuo sun roipelis muovia tai kuitua niin kyllä ne siihen jää kikkaraan jää jos ei ni ainakin maalit lähtee.
Vastaa Viestiin