ENEM:in kompurasarjasta...
Ihan mielenkiinnosta kyselin AKE:n virallista kantaa tuon remmisarjan asentamiseen tuohon omaan vapari nelikkoon ja heidän mukaan pitäisi vaihtaa myös tbo:n vaihdelaatikko(tämä oli kyllä jo tiedossa ennestään)
Mielenkiintoiseksi menisi juuri tuon päästötyypityksen kanssa,koska C20XE+F28 yhdistelmää ei ole koskaan tullut tehtaalta pihalle,joten noilla Enemin TûV papereilla voisi sen jälkeen pyyhkiä persettä ->VTT kutsuu...
Tietty muutamalta konttorilta kun kävisi kysymässä,niin varmasti joku ahtimen leimaisi ilman laatikon vaihtoa.
Käytännössä jos haluaisi kaiken tehdä pykälien mukaan,olisi VTT:n mittaukset joka tapauksessa edessä.
Vaparina virittäessä tuolla remmisarjan+alusta ja voimansiirron osien hinnalla tuosta koneesta repisi 205heppaa väittäisin melko leikiten ja jarruihin ja voimansiirtoon ei tarvitsisi koskeakkaan.
Hooray suomen lainsäädäntö....
Mielenkiintoiseksi menisi juuri tuon päästötyypityksen kanssa,koska C20XE+F28 yhdistelmää ei ole koskaan tullut tehtaalta pihalle,joten noilla Enemin TûV papereilla voisi sen jälkeen pyyhkiä persettä ->VTT kutsuu...
Tietty muutamalta konttorilta kun kävisi kysymässä,niin varmasti joku ahtimen leimaisi ilman laatikon vaihtoa.
Käytännössä jos haluaisi kaiken tehdä pykälien mukaan,olisi VTT:n mittaukset joka tapauksessa edessä.
Vaparina virittäessä tuolla remmisarjan+alusta ja voimansiirron osien hinnalla tuosta koneesta repisi 205heppaa väittäisin melko leikiten ja jarruihin ja voimansiirtoon ei tarvitsisi koskeakkaan.
Hooray suomen lainsäädäntö....
Mulle sanottiin tuosta auton vetotavasta eli ei verrata vissiin 4X4 turboon vaan aina kutoseen etuveto on aina etuveto ja sitten jos on 4X4 16v niin sitten varmaan turboon ne sanoi että mulle mallisarjan tehokkain on kutonen eikä turbo...vetotapa määrää mikä on mallisarjan tehokkain jos nyt ymmärsin oikein
Varmasti viritän tuota vaparina tuo on ihan älytöntä ryhtyä tuohon projektiin.
Varmasti viritän tuota vaparina tuo on ihan älytöntä ryhtyä tuohon projektiin.
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
Itsekkin taidan tyytyä vaparina virittämään,sillä tuon remmiahtimen yms muutosten hinnalla ostaa jo kummasti TûV hyväksyttyä läppärunkosarjaa,nokkia jne...
Pyysin vielä lisäselvitystä akelta tuosta päästötyypityksestä,eli onko moottorikohtainen, vai moottori+vaihteistokohtainen,sillä alkuperäisessä vastauksessa se ei käynyt ilmi.
Pitänee alkaa kiusaamaan liikenneministeriötä typerillä kysymyksillä,jos vaikka joskus seuraavan 20v aikana saisivat jotain järkeä noihin rakentelusäädöksiin.
Vaparina omaan autoon saisi lain mukaan 262hv ilman alustamuutoksia ja tuolla remmiahtimen 205hepalla pitäisi puoli autoa rakentaa uusiksi.
Tämä on omasta mielestäni aika hassu epäkohta...
Pyysin vielä lisäselvitystä akelta tuosta päästötyypityksestä,eli onko moottorikohtainen, vai moottori+vaihteistokohtainen,sillä alkuperäisessä vastauksessa se ei käynyt ilmi.
Pitänee alkaa kiusaamaan liikenneministeriötä typerillä kysymyksillä,jos vaikka joskus seuraavan 20v aikana saisivat jotain järkeä noihin rakentelusäädöksiin.
Vaparina omaan autoon saisi lain mukaan 262hv ilman alustamuutoksia ja tuolla remmiahtimen 205hepalla pitäisi puoli autoa rakentaa uusiksi.
Tämä on omasta mielestäni aika hassu epäkohta...
Aika hieno teholukema
mitenkähän nyt sitten mun kohdalla kun mulla on C20XE 150hp fwd?
Mikä laskukaava sulla pohjana oli?
Tuota itekki mietin että Dbilas läppärunkosarjan, vaikka SMT6 ja nokat joilla mennään vielä päästöistä läpi ja nokkapyörät paljon osaa mutta vielä pysytään kivoissa summissa ja jää vaikka kuinka rempata mottia ja tuostahan se tehon nälkä vasta kasvaa
tuon ahtimen oisin ihan jo sen takia halunnu että se ois ollu vähän erikoisempi ja ois tulla kova peli jos rahalla ja rakkaudella ois tehty
mutta ei no aina ei voi voittaa
Mikä laskukaava sulla pohjana oli?
Tuota itekki mietin että Dbilas läppärunkosarjan, vaikka SMT6 ja nokat joilla mennään vielä päästöistä läpi ja nokkapyörät paljon osaa mutta vielä pysytään kivoissa summissa ja jää vaikka kuinka rempata mottia ja tuostahan se tehon nälkä vasta kasvaa
tuon ahtimen oisin ihan jo sen takia halunnu että se ois ollu vähän erikoisempi ja ois tulla kova peli jos rahalla ja rakkaudella ois tehty
mutta ei no aina ei voi voittaa
Hopea on nopea
Hopea on nopea
-
calibra-92
- 'Senator'

Joo,siis tuo on yksi vaihtoehto,mutta ihan mielenkiinnosta koitan selvittää,että onko tuota nykyisen lainsäädännön puitteissa mitenkään mahdollista leimata laillisesti ilman VTT:n mittauksia.calibra-92 kirjoitti:ottaa ahtimen pois katsastuksen ajaksi niin mä tekisin jos sen hommaisin sen nyt kumminkin saa aika pienellä vaivalla pois...
Varmasti löytyy montakin konttoria,joille riittää,että jarrut on vaihdettu,mutta ei sekään autosta laillista tee
Niin tai voihan sitä sanoa että se on hydrauliikka pumppu jos ei muuta keksi..AksuPaksu kirjoitti:Ne varmaan toteaa, "Aika suuri laturi vaihdettu"
Aika jännä että vaparina siitä saa ottaa enemmän tehoja irti kuin ahdettuna, vakio alustalla? Lait on ihmeellisiä
Vectra A GT C20XE -94
Joo,eipä tuota meikäläisenkään kulkinetta tuolla sarjalla saa leimattua ilman VTT:n mittauksia.
Vaativat F28 lootan ja näinollen välitykset ja päästöt muuttuu...
Ai niin ja navatkin vaativat 5-pulttisiksi.
Pitäisi varmaan lähettää liikenneministeriöön postia ja pyytää perustelemaan,miksi tuon ahtimen asentaminen laillisesti on niin perkeleen vaikeata,kun taas vaparina koneesta voi tosiaan ottaa +100hv vakiotehoihin nähden ilman alustamuutoksia.
Ei tuo jarrujen ja alustan päivittäminen ole turvallisuudellakaan perusteltavissa,kun kerran samat tehot saa laillisesti vaparina ilman mitään alustamuutoksia.
Kai ne meinaavat,että ahdettu auto on jotenkin paljon vaarallisempi,kuin vastaavantehoinen vapari...
Omasta mielestäni voisivat vähän höllätä tuollaisten tiettyyn moottorityyppiin suunnitellun ja TÜV-hyväksytyn sarjan kohdalla.
Edes senverran,että riittäisi jarrujen suurentaminen...
Sitten kun vielä löytäisi TÜV-hyväksytyt palikat,joilla tuon 260kaakkia saisi irti ilman ahdinta...
Vaativat F28 lootan ja näinollen välitykset ja päästöt muuttuu...
Ai niin ja navatkin vaativat 5-pulttisiksi.
Pitäisi varmaan lähettää liikenneministeriöön postia ja pyytää perustelemaan,miksi tuon ahtimen asentaminen laillisesti on niin perkeleen vaikeata,kun taas vaparina koneesta voi tosiaan ottaa +100hv vakiotehoihin nähden ilman alustamuutoksia.
Ei tuo jarrujen ja alustan päivittäminen ole turvallisuudellakaan perusteltavissa,kun kerran samat tehot saa laillisesti vaparina ilman mitään alustamuutoksia.
Kai ne meinaavat,että ahdettu auto on jotenkin paljon vaarallisempi,kuin vastaavantehoinen vapari...
Omasta mielestäni voisivat vähän höllätä tuollaisten tiettyyn moottorityyppiin suunnitellun ja TÜV-hyväksytyn sarjan kohdalla.
Edes senverran,että riittäisi jarrujen suurentaminen...
Sitten kun vielä löytäisi TÜV-hyväksytyt palikat,joilla tuon 260kaakkia saisi irti ilman ahdinta...
Tommosia kirjeitä kun lähetellään tarpeeksi, niin kyllä ne siellä liikenneministeriössäkin tajuaa, ettei tuossa ole mitään järkeä...TJT kirjoitti:Pitäisi varmaan lähettää liikenneministeriöön postia ja pyytää perustelemaan,miksi tuon ahtimen asentaminen laillisesti on niin perkeleen vaikeata,kun taas vaparina koneesta voi tosiaan ottaa +100hv vakiotehoihin nähden ilman alustamuutoksia.
... sen jälkeen ei saa virittää enää vapareitakaan.
TJT: Niin sulla siis on tuo 16v 4X4?
Siinä siis pitää olla F28 kun se on nelikko? näin ite ymmärsin...
Mulla FWD niin mulle riittää F25:n eli mulla menis sitten "kai" vielä läpi mitä muistan mitä mulle kerrottiin konttorilla. sain vähän hinta tietoja tänään osista jota tarvitsen mutta miten kähän tuo F25 istuu tuohon mun autoon?
jos nuo osat menee laittamalla kiinni paitsi laatikko jossa muistaakseni oli jotakin sopivuus ongelmia niin sitten se olis enää poikkeusluvasta kiinni
korjatkaa jos olen väärässä...
Tässä menee kohta yöunet kun joutuu miettimään
Siinä siis pitää olla F28 kun se on nelikko? näin ite ymmärsin...
Mulla FWD niin mulle riittää F25:n eli mulla menis sitten "kai" vielä läpi mitä muistan mitä mulle kerrottiin konttorilla. sain vähän hinta tietoja tänään osista jota tarvitsen mutta miten kähän tuo F25 istuu tuohon mun autoon?
jos nuo osat menee laittamalla kiinni paitsi laatikko jossa muistaakseni oli jotakin sopivuus ongelmia niin sitten se olis enää poikkeusluvasta kiinni
korjatkaa jos olen väärässä...
Tässä menee kohta yöunet kun joutuu miettimään
Hopea on nopea
Hopea on nopea
Jos F25 lodjun laitat,niin VTT:kutsuu.
Kyseistä laatikkoa ei meinaan myöskään ole tullut C20XE:n kyljessä tehtaalta pihalle,eli tuolle moottori/vaihteistopaketille ei löydy päästöhyväksyntää.
Eri asia sitten,jos siinä on samat välitykset,kuin jossain C20XE:n kanssa olleessa laatikossa.
Laatikon tyypillähän ei sinäänsä ole väliä,jos välitykset ei muutu.
Kyseistä laatikkoa ei meinaan myöskään ole tullut C20XE:n kyljessä tehtaalta pihalle,eli tuolle moottori/vaihteistopaketille ei löydy päästöhyväksyntää.
Eri asia sitten,jos siinä on samat välitykset,kuin jossain C20XE:n kanssa olleessa laatikossa.
Laatikon tyypillähän ei sinäänsä ole väliä,jos välitykset ei muutu.