Moottorin irroitus probleema

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Itse oon pari kertaa nostanu 18E:en koneen pois just lankun ja köyden kanssa. Kaksi nostaa lankun päistä ja kolmas ohjaa konetta, niin tulee ihan kiltisti.
janoks
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja janoks »

Se on siis investoitava ketjuun ja lankun pätkään. Kaverin saa mukaan noin votka pullolla. Ei paha..

Kiitos kaikille, jotka antoivat vastauksensa tähän kaikkia arskarruttaneeseen kysymykseen. :wink:
Lallevihtinen
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lallevihtinen »

Mitenkäs mahtuuko se tuleen ala kautta?? Sillai mää otin omegoista koneet pois, motti, vaihteisto, kelkka ja etu tuennat irti korista ja sit kori ylös(toinen raktorilla, toinen moottori nosturilla :D ). Mutta on sitä nostettu c ja d kadettien 1.2L koneet pois keulilta mies voimin, kuin myös 0.8L suzukin kone.
Astra J OPC
EX: Omega B 3.0 V6 24V "MV6", Astra F+G, B+C Vectra.
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Moottori nousee kyllä kätevästi jos on MIEHIÄ nostamassa.

Itse jouduin turvautumaan polttoleikkaamaan puolen keulaa pois kun oikein otti päähän... :o
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

eihän se pois nostaminen juurikaan ole ongelma noilla lankku yms. metodeilla mutta sitten se paikoilleen asentaminen on paaaljon hankalampaa :D
alumiinitikkaat ja ukot päihin on todettu huonoina (tallittomina)aikoina varsin toimiviksi koneen pois nostoon.
Todennäköisesti väärässä.
aksu von
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja aksu von »

alakautta pois...niin olen yksin tehnyt ja alakautta se menee kiltisti paikolleenkin...niin saat juoda sen vodkapullon sitten katsos yksinäsi :D
Bender
'Kadett'
'Kadett'

Re: Moottorin irroitus probleema

Viesti Kirjoittaja Bender »

janoks kirjoitti:Oma ajatus on ollut seuraavanlainen:

Ensin asettaisi pumppukärrin (sellainen jolla liikutellaan lastauslavoja) auton alle, jonka jälkeen laskisi auton keulaa niin alas, että moottori makaisi pumppujen päällä. Moottorin kannakkeiden pultit irti ja auton keula niin ylös, että moottorin vaihdelaatikkoineen mahtuu vetämään alakautta pois.
Toimii erittäin hyvin, jos halutaan ottaa vaihteisto pois samalla. Jos haluat pelkän moottorin pois nii helpommin lähtee yläkautta nostelemalla.... -(z)-
pekuGM
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pekuGM »

Itse olen käyttänyt CIH koneita nostellessani raudasta kasattu piha keinua. ei ole enää keinu käytössä ollut.

Siihen yläputkeen vaan talja kiinni ja nostamaan.
Sitten kun kone ylhäällä niin auto alta pois ja tiputtaa koneen kuorma lavan päälle.
BMW X5
putkikardaani
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja putkikardaani »

kyllähän sen ohc koneen nyt syliin ottaa. kyllähän sitä nyt oman painonsa verran pitää rautaa saada maasta irti :wink:

itselläkin on nykyään tuommoinen vanha rautainen pihakeinu, jonka jalkoihin on laitettu rullat. monesti helpottaa kun kone vain siirretään toiseen autoon voi koneen nostaa ilmaan ja siirtää samalla telineellä toisen keulan eteen.
Tuo lankkumetodi sopii sinänsä ihan hyvin kenttäolosuhteisiin jos ei tarvi sääliä peltiä ympärillä
kytkin
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kytkin »

minä tein näin: otin levyn poes katosta ja etin kattotuolin ja siihen kiinnitin 10mm paksun L raudan, joka on metrin pitkä, 16kpleella n.80mm pitkiä ruuveja. Siihen keskelle hitsasin lenkin. sit ketjutalja on siin lenkis ja hyvin kesti ladan mootorin nostaa ku lankomiehelle rakennetaan unelmaa.
Lazi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Lazi »

Aikas helpolla nousee juurikin tuolla liina/lankku -yhdistelmällä. Oli kadetin keula vähän turhan korkealla pukkien päällä, ja kun laiskana ei jaksanut enään sitä laskea, niin piti vähän käsien kanssa auttaa nostamisessa keulapeltien ylitse, kun ei riittänyt nosturissa nostokorkeus enää. Eli hyvin sieltä 20XE:kin nousi ylös 3 miehen avuin. Apuvälineenä käytettiin tässä tapauksessa sellasta suorakulmion muotoista rautaputkea.
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

moottorinorsu Motonetissa 150eur. Maksaa itsenä takaisin aika pian jos yhtään arvostaa työturvallisuutta yksin / kaksin asentaessa. Lisäksi homma etenee kummasti kun ei tartte ekana olla timpuri. Olen ite kokeillu lankkunostot kolmeen äijään, a-pukit lankuista ja talja. Ei oo norsun voittanutta tossa hintaluokassa.
Kauko
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Kauko »

jarksi kirjoitti:
putkikardaani kirjoitti:etuveto kinnerin koneita olen nostellut kyllä ihan yksinäänkin että ei se nyt niin paljoa paina. :wink:
Olettaen, että tuo aiemmin ilmoitettu 122kg pitää paikkansa, niin haluan nähdä kaverin joka sen itsekseen käsipelillä nostaa keulalta pois..
Kyllähän sen nostais, jos vaan ylettyis kädet ympäri... :lol:
Vastaa Viestiin