B-Vectra ohjauksessa klappia
B-Vectra ohjauksessa klappia
B-mallissa kuulemma tyyppivika joka löytyy myös omasta koslasta eli kun ohjauksen palauttaa keskiasentoon,tuntuu ratissa selvä napsahdus ja siinä on semmoinen väljäkohta. Johtuu kuuleman mukaan ohjausakselin välinivelestä (tai joku sinnepäin).
Tietääkö joku paremmin ja onko kallishomma korjailla?
Tietääkö joku paremmin ja onko kallishomma korjailla?
Tästä on ollut monenlaista tarinaa, milloin mistäkin nivelestä on ollut kyse. Joku on saanut korjattua halvalla ja jollekin on tarjottu tuhansien eurojen remonttia. Itse en tietoisesti vaan unohtanut koko asian, niin ei siihen enää kiinnitä huomiota. Jos jokaista napsausta oikein vartoo niin toki se silloin häiritsee. IMO kyseessä on ominaisuus josta ei pitäisi välittää.
Viimeksi kun kuulin niin kyse oli jostain ohjausakselin ristinivelestä.
Viimeksi kun kuulin niin kyse oli jostain ohjausakselin ristinivelestä.
all love is unrequited
Kysyin Opel asentajalta tuosta asiasta ja kysessä on tosiaan ohjauksen ristikkonivel,taitaa sijaita sisätiloissa ja nähdäkkin sen voi kurkistamalla lähelle polkimia.
Osalla on hintaa 180e eikä asennus pitäisi viedä kauaa.Itseä tuo ohjauksen väljyys ja kolkahtelu kyllä häiritsee.
Osalla on hintaa 180e eikä asennus pitäisi viedä kauaa.Itseä tuo ohjauksen väljyys ja kolkahtelu kyllä häiritsee.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Kyse on tosiaan siitä ristikkonivelestä ja osalla hintaa 56 € ilman asennusta. Se kalliimpi on osa ohjaustangon alapäässä ja se maksaa sen n.150. Itselläkin on samanlaista klappia ja ajattelin ensin vaihtaa sen halvemman osan, koska napsaus kuuluu selvästikkin yläpäästä eikä alhaalta. Voin laittaa sen varaosan numeron myöhemmin kun sen lappusen autosta mukaani saan otettua.
Ostin nyt tuon osan ja maksoin siitä 160e.Siinä on kaksi ristikkoniveltä ja tanko välissä,muita osia ei tuohon kuulemma ole saatavana.Asennuksesta en vielä osaa sanoa mutta se ei pitäisi olla paha,suojapahvi vain pois tuosta poljinten yläpuolelta ja muutama ruuvi pois ja uusi tilalle.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Mites tänne saa niitä kuvia laitettua. mulla ei oo mitää kuvapankkia yms. kotisivuja jonka kautta vois linkittää. Mulla on se rajäytyskuva ja voisin skannata sen tänne. Se vika on just se tilttiratin nivel ja sit jos ei sillä korjaannu vaihdetaan se alampi osa. Aiemmin kun ovat kuulemma joutuneet koko rattiakselin vaihtamaan että saavat korjattua.
Nyt on taas käyty tuon nivelen kanssa opel huollossa,asentaja olis sitä mieltä ettei välys tuolla nivelenvaihdolla poistu.Välys on ylhäällä ja ehkä tarttis tosiaan purkaa ehkä koko rattiputkisysteemi että näkis missä välys on.Tuossa joutuis siis purkamaan airbagit pois sun muut.
Ongelma on siis vielä ratkaisematta,eikä nuo asentajatkaan tunnu ihan yksimielisiä olevan siitä missä tuo välys on ja miten korjata se.
Ongelma on siis vielä ratkaisematta,eikä nuo asentajatkaan tunnu ihan yksimielisiä olevan siitä missä tuo välys on ja miten korjata se.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Astra G 1.6 8V
Just ton sompailun takia olen luopunut kauan sitten ideasta korjata tämä ominaisuus, kun nerokkaalla Opel-organisaatiolla ei selvästikään ole mitään datapankkia johon kirjattaisiin korjausohjeet tyyppivioille. Jokainen korjaamo arpoo omia korjaustapojaan, ja sitten kun joku keksii sen oikean, niin tietenkään muut eivät saa siitä mitään tietoa.jjvirtan kirjoitti:Nyt on taas käyty tuon nivelen kanssa opel huollossa,asentaja olis sitä mieltä ettei välys tuolla nivelenvaihdolla poistu.Välys on ylhäällä ja ehkä tarttis tosiaan purkaa ehkä koko rattiputkisysteemi että näkis missä välys on.Tuossa joutuis siis purkamaan airbagit pois sun muut.
Voi kyllä olla että mulla tuo klappi on tosi pieni, koska se ei haittaa, ja mua sentään haittaa yleensä pieninkin autossa oleva vika. Joskus huomaa sellaisen pienen napsahduksen tai pykälän ohjauksessa mutta kyllä se vähäistä on.
all love is unrequited