Eli minkälaiseen koteloon olette kyseisen elementin istuttaneet ja minkälaisella vahvarilla käskeneet? Minulla on aika pieni suljettu tossa ja Kaveri oli sitä mieltä että liian pieni. Kertokaahan kokemuksia.
Jos jollain sattuu olemaan soitin asennus kuvia koskien A-Omegaa niin laittakaa vaikka sähköpostilla kuvia ja tietoja. Toki voihan tähänkin perään laittaa. miksu94@hotmail.com
Onko kukaan ehtinyt hankkia ja testata tuota uutta kuusikanavaista Spl Dynamics s-4006 vahvaria, onko siitä mihinkään? Hinta on aika edullinen.
Minkäläinen/kokoinen kotelo? Spl Dynamics pro12d2
-
Powerhousu
- 'Admiral'

Laske tuolla, niin ei tarvii ihmetellä, ja tulee varmasti hyvä.
http://www.ljudia.fi/fi/teknik/isd/index.html
http://www.ljudia.fi/fi/teknik/isd/index.html
http://www.spldynamics.fi/ sivuilta kopioitu
Closed box
26-40 L
Bass-Reflex box - Car / Hifi
35 L + 3" port / length 21cm
or
35 L + 4" port / length 50cm
Tuning frequency 35Hz
Bass-Reflex box - Car / Loudmusic
30 L + 3" port / length 14cm
or
30 L + 4" port / length 32cm
Tuning frequency 45Hz
Bass-Reflex box - Home Theatre
40 L + 4" port / length 45cm
Tuning frequency 33Hz
Itelle todennäköisesti tulossa 3 tollaista ja gig-1450 vahvariksi tai siis jokaselle oma vahvari
Closed box
26-40 L
Bass-Reflex box - Car / Hifi
35 L + 3" port / length 21cm
or
35 L + 4" port / length 50cm
Tuning frequency 35Hz
Bass-Reflex box - Car / Loudmusic
30 L + 3" port / length 14cm
or
30 L + 4" port / length 32cm
Tuning frequency 45Hz
Bass-Reflex box - Home Theatre
40 L + 4" port / length 45cm
Tuning frequency 33Hz
Itelle todennäköisesti tulossa 3 tollaista ja gig-1450 vahvariksi tai siis jokaselle oma vahvari
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

Tässä hyvä kotelo laskuri
Tolle elementille sai semmosia tietoja että:
Suljettuna: 38,82L
Refleksi: 79,88L
Sulj. Band.Bass: 19,01L / 32,27L
Ohjelma pitää refleksi koteloa parempana, itse en tekis kyllä
Tuolta pääsee sitten laskemaan putken pituudet ynm. ohjeet löytyy suomeksi niin ei vois sössiä
Tolle elementille sai semmosia tietoja että:
Suljettuna: 38,82L
Refleksi: 79,88L
Sulj. Band.Bass: 19,01L / 32,27L
Ohjelma pitää refleksi koteloa parempana, itse en tekis kyllä
Tuolta pääsee sitten laskemaan putken pituudet ynm. ohjeet löytyy suomeksi niin ei vois sössiä
MB W201 190D OM605 powered with Holset
-
Powerhousu
- 'Admiral'

No refleksikotelo vie vähän enemmän tilaa, mutta bassontoisto on parempi kuin suljetussa. Sillä pääsee matalemmalle kuin samankokoisella suljetulla kotelolla. Vielä kun tossakin tilavuus on kasvanut, päästään vielä matalammalle. Lisäksi refleksikotelolla on mahdollisa korostaa tiettyä taajuutta monta desibeliä. Äänenpainekisoissa kotelot viritetään korostamaan oikein kunnolla auton ominaistaajuutta, ja mittaukset tehdään sillä taajuudella.TeBa kirjoitti: Ohjelma pitää refleksi koteloa parempana, itse en tekis kyllä![]()
Itse en lähtis tekemään bandpassia. Se on helvetin vaikea saada toimimaan oikein. Täytyy laskea tarkasti ja tehdä se kotelo vielä tarkemmin. Itse joskus monta monta vuotta sitten teininä kokeilin tehdä tollasen. Tuloksena se, että kotelo alkoi leikkaamaan jo ~200Hz alapuolisia ääniä pois. Bassoa sieltä ei siis kuulunut.