raitisilmasuodatin pois b vecusta talveksi?

Keskustelua Opeleista
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Mulla ei kyllä ollut B Vectrassa ongelmia huurtumisen kanssa, vaikka oli suodatin paikallaan.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Se voiskin olla hyvä kikka laittaa siihen suodattimen ylle, joku synteettinen kangas johon vesi tarraisi ja valuisi sitten pois. Sehän voisi olla joku tiheä verkko, niin kuin topikin aloittaja mainitsi. Asentas sen jotenki siihen ylle, siten että se ei kosketa paperisuodatinta, niin saattas toimia...
blueberry05
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja blueberry05 »

kun en oo vielä talvikelillä ajanu ilman suodatinta tuli mieleen just lumi ja vesi kuinka pääsevät sisään sitten kun päällys on niin avonainen... kyllähän mä puhdistin sen lehdistä ym vaihdon yhteydessä
jeppe jääkarhu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jeppe jääkarhu »

Tosiaan tuli mieleen että, kannattaa tsekata myös se kolonen mistä sen ilman pitäisi kabiinin puolelta poistua. Ei kai siitä filtterin uusimisesta / metsään heittämisesta hirveesti iloa ole jos se "käytetty" ja kostea ilma ei pääse poistumaan sielä ohjaamon puolelta :P
Kuva
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Minulla kosteus tuulilasiin tuli raitisilmasuodattimen alla olevasta kaukalosta, missä oli kaikennäköistä moskaa, lehtiä, multaa :roll: yms. Tämä yhdistelmä oli kerännyt vettä sinne ilmanottokaukaloon ja siitä edelleen tuli tuulilasille. Putsasin rätillä ne moskat mitä sain pois ja huurtumisongelma on poissa. En kylmissäni alkanut tutkimaan miten veden pitäisi poistua itsestään tuosta kaukalosta, mutta joku poistohan siellä pitäisi olla mikä oli tukkeutunut. Jos jollakin kokemusta, niin vinkkiä kaivataan, mistä ja miten vedenpoisto on järjestetty ja miten systeemin saa auki. Olisi helpompi sitten lähteä tämän ongelman kanssa painimaan.

Niin, ja tiivistin sen kannen reunukset ratisilmasuodattimen päällä ilmastointiteipillä, jotta vesi ei valu suoraan suodattimen päälle.
Vectra B diesel TDI
Vastaa Viestiin