omega ei toimi kunnolla

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
opel_tuning
'Agila'

Viesti Kirjoittaja opel_tuning »

eli on omega 2.0i se- moottorilla vm89 ja se nykii eikä käy kunnolla! missä vika???
tulpat, tulpan johdot, jakajan kansi, pyörijä on vaihdettu.
on toisesta autosta kokeiltu boksia, ilmanmäärämittaria, kaasuläpän tunnistinta.
kaikki koneesta boksiin menevät johdot on katsottu läpi yksitellen ja ne ovat ehjät. puristukset joka pytyssä on 12-14 joten ei pitäisi olla kansivikaa? Auto on ollut mm. palinilla korjauksessa ja korjaaja nauroi vaan ettei tiedä missä on vika! sitten vielä kun on korjattu niin kahdesti auto on ruvennut toimimaan virheettömästi mutta on toiminut vain pari tuntia! auto meni taas vähän huonompaan kuntoon eikä oikein ota kierroksia yli neljän tonnin. En voi enää ymmärtää koko paskaläjää! eikä kukaan maksa tollasseesta mitään kunnei se toimi. Maksoin siitä yli 20000mk reilu vuosi sitten. ajettu on 270000km. kertokaa nyt ihmeessä että mitä teen!
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

vaihda sinne Bosch merkkiset sytytystulpat. mulla 20SE moottori alkoi pätkiä omituisesti kierroksilla(siis yli 1500). tuttu sanoi että ngk tulpilla niissä on ollut vastaavaa ongelmaa...
näin siis mulla, tulpat auttoi kummasti...

entäs tyhjäkäyntimoottori? (vai mikäsenytonkaan...)
opel_tuning
'Agila'

eipä oo tulpista kii: on jo kahdesti vaihdettu! tyhjäkäyntimoottori on ehjä...
mitkä kaksi relettä omegan konehuoneessa on? toinen on pumpun mutta mikä on toinen?
markkuk
'Senator'
'Senator'

ei mullakaan ne NGK tulpat ollu ku 4000 ajettu, mutta nimenomaan Bosch tulpat se käski laittaa, ja minähän nöyränä tottelin...
mulla on tekniikanvaihto, ja moottorin johtosarjassa ei ole kuin yksi rele, semmoinen jossa on monta jalkaa, ja se ohjaa myös ruiskun päälle....
pero
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pero »

Oon ajanu NGK tulpilla 411 tkm ja hyvin pelaa. Tulpat vaihdettu 30-40tkm välein. Ei voi olla tulpista kiinni.
pero
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja pero »

oletko mitannut bensanpainetta. Ainahan vika voi olla bensapumpussa tai paineensäätimessä.
gremlin
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja gremlin »

On 2003-01-13 18:45, pero wrote:
Oon ajanu NGK tulpilla 411 tkm ja hyvin pelaa. Tulpat vaihdettu 30-40tkm välein. Ei voi olla tulpista kiinni.
Kaveri on opelilla huollossa töissä ja sano että monesti on käynti parantunu kun on laitettu boschin tulpat. Ei kyllä ihan heti uskois
markkuk
'Senator'
'Senator'

joo, pakko se on uskoa, ku on itse nähnyt. ei sitä kyllä arvaisi, että tulpissa voisi olla eroa... Mutta kun on!
pitäisikö lisätä listaan ne maagiset maadoitukset? ne (tai siis niiden puuttuminen) aiheuttaa omituisia ongelmia...
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Mitä boxia muuten tarkoitat? Ilmanmäärämittari,kaasuläpän tunnistin ja tyhjäkäyntimoottori on kyllä tuttuja,mutta missä tommonen boxi omenassa sijaitsee,on nääs itelläkin isoja ongelmia ja hommat pahasti vaiheessa...ootkos muuten vaihtanut polttoainesuodattimen milloin viimeksi ja laittanut jäänestoa tankkiin?
opelmeister
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja opelmeister »

Onko ilmamäärämittarin liitin puhdistettu kunnolla? Ja tarkastettu että se todella saa kosketusta? Onko samaisesta mittarista tarkastettu hiilipinta liu'ulta?
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
opel_tuning
'Agila'

sitä boxia joka on apumiehen jalkatilassa ja ohjaa sytytystä ym. on kokeiltu EHJÄSTÄ autosta ilmamäärän mittaria ja ei mitään vaikutusta ollut! tankissä ei ole vettä ja bensapaineet mitattu ovat kunnossa myös suodatin on vaihdettu
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Apukuskin jalkatilassa? Ohhoh,ai sieläkin on vielä tommonen boxi? Meinaan mulla on lämmityslaitteenkenno hiukan hikoillut (vetää kovalla pakkasella lasit huuruun,ennenkuin termari aukeaa)ja olen laittanut sinne suuntaan useasti ton sisätilanlämppärin puhaltelemaan muutamiksi tunneiksi.Ettei vaan olis päässyt kosteus nousemaan sinne boxiin kuivatellessa...täytyypä vielä zekata toi juttu,ennenkuin vien auton korjaamolle.

Vai onko tollanen mahdollista? Onko kellään tietoa?
Vastaa Viestiin