Millainen on opelin 4-veto? Käyttökokemuksia?
Olen kuullut että 90-luvun vectrojen ja calibojen neliveto olisi liian "etupainotteinen" eli pääsee kyl hyvin liikkeelle mutta linkussa ajaminen esim. jäällä on vaikeaa.
Eli mitä mieltä itse olette? Miten tuo veto jakaantuu kun joku väitti että jopa 70%vedosta tulee eteen ja vain 30% takapyörile.
Nimim. Nelivetoista turboautoa etsimässä, merkki toistaiseksi avoin...
Eli mitä mieltä itse olette? Miten tuo veto jakaantuu kun joku väitti että jopa 70%vedosta tulee eteen ja vain 30% takapyörile.
Nimim. Nelivetoista turboautoa etsimässä, merkki toistaiseksi avoin...
Ei ole Vectrassa päällekkäisiä kolmiotukia kummassakaan päässä. Bemarissakaan ei ole ainakaan takana, etupäästä en tiedä. Takapään tuenta niissä on kuitenkin keskenään samaa tyyppiä.

Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Jeps, kiitoksia... Mutta mites tuo vedon prosentuaalinen jakauma etu ja takapyörien kesken? Kun joku sfnet.harrastus.autot -newsseissä väitti aikoinaan että se opelin neliveto on pelkkä etuveto jossa takapyörät auttavat hieman.
Toisaalta jos sitä on verratu 325ix:ään ja todettu samanlaiseksi niin kyllä se silloin mulle kelpaa.
Nyt vähän off-topic mutta jos joku haluaisi ja viitsisi kertoa mulle vähän pientä juttua noista neliveto ooppeleista, niin antaa tulla... Puheesi saattaa tehdä minusta opel-kuskin
Eli tällä hetkellä mielikuvani 90- luvun opelista on että se on laadukas mutta helpohkosti ruostuva, ja tiedän että jos opelin ostan ,se on ehdottomasti 90-luvun 4x4 turbo, joko calibra tai vectra, kumpi vaan sattuu olemaan halvempi (kummastakin saa ihan kivan näköisen kuitenkin.)
Jos joku viitsisi uhrata aikaansa olisi todella kiitollinen.
PS. Mistä kuvia noista 4x4 tbo calibroista ja vectroista? Lähinnä sisustus kiinnostaisi nähdä.
Toisaalta jos sitä on verratu 325ix:ään ja todettu samanlaiseksi niin kyllä se silloin mulle kelpaa.
Nyt vähän off-topic mutta jos joku haluaisi ja viitsisi kertoa mulle vähän pientä juttua noista neliveto ooppeleista, niin antaa tulla... Puheesi saattaa tehdä minusta opel-kuskin
Eli tällä hetkellä mielikuvani 90- luvun opelista on että se on laadukas mutta helpohkosti ruostuva, ja tiedän että jos opelin ostan ,se on ehdottomasti 90-luvun 4x4 turbo, joko calibra tai vectra, kumpi vaan sattuu olemaan halvempi (kummastakin saa ihan kivan näköisen kuitenkin.)
Jos joku viitsisi uhrata aikaansa olisi todella kiitollinen.
PS. Mistä kuvia noista 4x4 tbo calibroista ja vectroista? Lähinnä sisustus kiinnostaisi nähdä.
Hyvä kaverini kertoi joka on henkeen ja vereen opel mies että Calibra=Vectra Coupé. Noista ooppelien nelivedoista on sen verran kokemusta kun kaverilla on 2000 Vectra niin pelkkä etuveto päällä ei tahdo päästä risteyksistä millään liikkeelle mutta nelikkona lähtee ku ohjus. Talvellakin tosi nautinnollinen ajaa. Joten kyllä ite ottasin ennemmin nelikon mitä pelkän etuvedon. Kyllä se muistaakseni tais aikalailla fifty fifty olla. Suosittelen!
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juzu on 2003-01-12 13:44 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Juzu on 2003-01-12 13:44 ]</font>
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Hyviä kokemuksia nelivedosta. Itelläni on 8-v pappamalli 4x4 vectra, mutta kyllä sen linkkuun saa...tähän väliin täytyy sanoo et sain eilen ekat sakot. Ote rangaistusvaatimusilmoituksesta: "Kääntyessä louhentielle ajoneuvo oli useaan kertaan sivuluisussa siten että ajonevuo oli poikittain vastaan tulevan liikenteen kaistalla tukkien sen kokonaan. Tien pinta liukas ja luminen" Vähän kyllä toi sakko ketuttaa ku ei oo kahteen vuoteen tullu mitään ja nyt tulee noinki tyhmästä rikkeestä...Tie oli muuten ihan tyhjä. Ei ketään tienkäyttäjää muutaku poliisit n.50m päässä, et mielenkiintosesti tulkitsi että olin vastaan tulevan liikenteenkaistalla siten että tukin sen kokonaan...
mut ei voi mittää. Oma moka.
Nelivedosta sen verran vielä että omassa ei ole ollut mitään muuta vikaa kuin rikkoutunut magneettiventtiili. Sekin johtui siitä että kukaan ei ollut vaihtanut öljyjä järjestelmään...Liikkeelle lähdöt onnistuu tosi ripeesti. Jos nelivedon ottaa pois, liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa...On muuten tullut monesti kiinnostuneita katseita kun liikkeelle pääsee tosi sutjakkaasti. Todella hyvä talviauto, ja jos tota turboo meinaa hankkia on toi neliveto jo tarpeellinen kuivalla asvaltillakin. Omassa vehkeessä on niin vähän tehoo että kesällä ei juuri tarvitse nelivetoa...Paljon on kyllä puhuttu rikkoutuneista jakolaatikoista jne. Mutta uskon että neliveto kyllä kestää jos sitä huoltaa (vaihtaa öljyjä) ja pitää samankokoisia renkaita joka kulmassa. Omasta puolestani suosittelen. Neliveto on yliveto!
Nelivedosta sen verran vielä että omassa ei ole ollut mitään muuta vikaa kuin rikkoutunut magneettiventtiili. Sekin johtui siitä että kukaan ei ollut vaihtanut öljyjä järjestelmään...Liikkeelle lähdöt onnistuu tosi ripeesti. Jos nelivedon ottaa pois, liikkeelle lähtö on yhtä tuskaa...On muuten tullut monesti kiinnostuneita katseita kun liikkeelle pääsee tosi sutjakkaasti. Todella hyvä talviauto, ja jos tota turboo meinaa hankkia on toi neliveto jo tarpeellinen kuivalla asvaltillakin. Omassa vehkeessä on niin vähän tehoo että kesällä ei juuri tarvitse nelivetoa...Paljon on kyllä puhuttu rikkoutuneista jakolaatikoista jne. Mutta uskon että neliveto kyllä kestää jos sitä huoltaa (vaihtaa öljyjä) ja pitää samankokoisia renkaita joka kulmassa. Omasta puolestani suosittelen. Neliveto on yliveto!
Opel on POP!
Mullaki on tollanen "pappamalli" 4x4 ja oon käyny sen kans viime viikolla pariin kertaan jäälle tehdyllä radalla ajamassa kaverien kanssa. Kyl se mun vectra ainaski heittää helposti perää ku vaan haluu joten ei toi shiskebabin sakot mikään ihme ole.
Mun mielestä toi on oikeen nautinto ajaa ku pääsee liikenne valoista liikkeelle helpost vaikkei renkaissa ole enää nastojakaan. Kokeilin just nyt vkloppuna ajaa etuvedolla kaupungilla no valoista ku yritti lähtee ni siin ne vihreet sit meni ku vaan suti just ite vaan pääsin niist. Mahto takana tulleita vituttaa =)
Mun mielestä toi on oikeen nautinto ajaa ku pääsee liikenne valoista liikkeelle helpost vaikkei renkaissa ole enää nastojakaan. Kokeilin just nyt vkloppuna ajaa etuvedolla kaupungilla no valoista ku yritti lähtee ni siin ne vihreet sit meni ku vaan suti just ite vaan pääsin niist. Mahto takana tulleita vituttaa =)
Itseäkin on jo pidempään kiinnostanut nuo 4x4 Vecut... Jospa sitä hankkiutuisi eroon nykyisestä etuvetoisesta moposta ja hankkisi vedon myös takapäähän
) Itselleni riittäisi varmaan tuo mopoin 8v malli, kun aika maltillisesti tuppaan ajelemaan ja konekin kestävää sorttia.
Missä hinnoissa moiset nykyään pyörii ja minä vuosina moisia tuotiin maahan? Eli 8v 4x4 ja 2000 4x4? Entä kuinka paljon kilometrejä moiset kestää? No ainakin hieman vähemmän ajettu pitäisi löytää, eli alle 250... Mahtavatko olla jakorasiat vielä kunnossa?
Kevät tulossa ja autokuume alkaa....
Missä hinnoissa moiset nykyään pyörii ja minä vuosina moisia tuotiin maahan? Eli 8v 4x4 ja 2000 4x4? Entä kuinka paljon kilometrejä moiset kestää? No ainakin hieman vähemmän ajettu pitäisi löytää, eli alle 250... Mahtavatko olla jakorasiat vielä kunnossa?
Kevät tulossa ja autokuume alkaa....
Jos haluaa luotettavan nelivedon, niin ainoa vaihtoehto on Audin torsen quattro. Toiminta on mekaanista, voimansiirto on erittäin luja ja se välittää kaiken moottorin tehon myös takapyörille jos ne sattuvat olemaan pitävämmällä pinnalla kuin etupää. Käytös on turvallinen, hieman aliohjaava, jonka saa kaasunkäytöllä tasapainotettua. Moottorit autoissa ovat lujia ja kestävät myös tehon nostoa.
-
asco gt 16v
- OCF Member

-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Nelivedon kytkeminen päälle/pois toimii siis ohjaustehostimen öljyn paineen avulla. Paine painaa jakoaskissa olevan "kytkimen" päälle joka antaa vedon eteenpäin tai siis taaksepäin
. Vika voi olla monessakin paikassa. Suosittelen yhteyden ottamista tunexiin. http://www.tunex.net
Kaikissa 4x4 malleissa ei ole abseja.
Kaikissa 4x4 malleissa ei ole abseja.
Opel on POP!
Hervast puhuu asiaa. Jos hakusessa on nelivetoinen turbo-auto ja merkkikin on viellä avoinna kannattaa ottaa selvää myös Audin tarjoamista malleista/hinnoista. Turbo ja nelivetohan on Audin leipälajia, parempaa nelivetoa saa hakea ja korikaan ei ruostu Oopelien lailla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Migu on 2003-01-13 11:48 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Migu on 2003-01-13 11:48 ]</font>
-
Gsi tuning
- 'Admiral'

Opelin nelikkosysteemissähän auton käytös saattaa muuttua radikaalisti kesken luisun,riippuen voimanjaon muutoksista.Osaava kuski tietysti hallitsee sen,mutta itse tykkään enemmän audiS2/Cosworth nelikoista,siis ajettavuuden suhteen,muuten en välttämättä kehu.Ja ihmeellistä opelissa on toi millilleen samankokoisten renkaiden vaatimus,kun fordissa eikä audissa ole ja ainakin fordia ajettiin normaalisti jarrutesterissä ja myös käsijarrukäännökset sillä onnistu,tosin opelista en tiedä.