Uusi verotus???
-
Topah76
- 'Senator'

-
ankar
- 'Kadett'

Uusi autoverolaki on vielä käsittelyssä. Tullin osalta mennään siinä, että on mahdollista saada verot maksuun ja auto kilpiin parissa viikossa, jos hoitaa verotuksen vanhan käytännön mukaan. Samalla tehdään valitus tai oikaisupyyntö ja uuden lain tultua voimaan palautetaan ylimääräinen vero korkojen kera.
Uuden veron voimaantulosta ei kukaan vielä tiedä tarkkaa päivämäärää.
Uuden veron voimaantulosta ei kukaan vielä tiedä tarkkaa päivämäärää.
-
Topah76
- 'Senator'

-
Topah76
- 'Senator'

-
marcopel
- 'Admiral'

Jo on tullin autoverotus jonot kasvaneet Turussa, kaveri kävi näyttämässä Calibraansa joulukuun alussa, sai päätöksen viikossa (6 työpäivää). Mä kävin jättämässä paperit joulukuun lopussa eli vielä saa odottaa 
Yllätys oli minullekin, ettei tarvinnu käydä auton kanssa tullilla näytillä, olin kerinnyt hoitaan katsastuksen, joten heille riitti AKE:n paperit (ottivat kopion rekisteriotteesta)...
-make-
Yllätys oli minullekin, ettei tarvinnu käydä auton kanssa tullilla näytillä, olin kerinnyt hoitaan katsastuksen, joten heille riitti AKE:n paperit (ottivat kopion rekisteriotteesta)...
-make-
-
Topah76
- 'Senator'

-
ankar
- 'Kadett'

-
Topah76
- 'Senator'

-
Tmu
- 'Kadett'

-
ixu
- 'Admiral'

Joo kävi kans mieles kun menin autoa tulliin näyttään ku ne sano jotta ei olisi auton kans tarvinnu tulla. Kun niitä papereita täytti niin esim. vectra 2000:sen olis vain merkinny 300tkm ajetuksi 2.0 gl malliksi, ku eihän ne näe tuosta rekisteriotteesta ku moottorin koon ja painon periaattees. Ja tullin tieto/taitoa autojen suhteen osoittaa kun palautin paperit tuosta 2000sta niin se kysyi vielä että: eikös tämä ole 2-ovinen? Mutta tuos saksassa tehdyssä kauppakirjassa mistä tulli ottaa myös kopion, on tarkalleen lueteltu mitä autossa on ilmastoinnista ja kattoluukuista lähtien sekä myös ne viat. Esim mulla:lokasuoja pökätty eli siinä oli iso lommo ja jarrut oli loppu. Mutta tuon hintaisessa autossa ne ei vaikuta juuri mitään, käsittely olis vain kestäny 4 viikkoa kauemmin. Eli niitä ei sitte vähennetty.
-
Topah76
- 'Senator'