Zafiran varoitusvalo

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Jockey47
'Agila'

Zafiran varoitusvalo

Viesti Kirjoittaja Jockey47 »

Moro!
Kojetauluun syttyi auton kuva, missä on jakoavain keskellä.
Huoltokirjassa ei ole mitään mainintaa oheisesta keltaisesta varoitusvalosta....kumma kyllä.
Valo syttyy ja sammuu epämääräisen ajanjakson aikana.
Onko tämä se ns. häiriövalo, joka ilmoittaa jostain viasta.
Lisäsin kyllä öljyä, kun sitä näytti olevan vähänlaisesti eikä valo enää pala. Huoltoon se on menossa muutaman kuukauden päästä, joten siellä selviää ilmeisesti jotain. Itse olen aika tumpelo näissä korjaushommissa : )

Emppu :oops:
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

joku vika on tallentunut vika muistiin, voi tehdä sen uudelleen, mutta jos olet huoltoon kohta menossa ja et tiedä paljoa tekniikasta suosittelisin odottamaan sinne huoltoon asti. vikakoodien lukuun löytyy kyllä ohjeita käyttämällä forumin haku toimintoa (jos haku pelaa). oleellisimmat asia ovat kaikki auton tiedot, mottorin malli ja vuosimalli, jotta ne vikakoodit voi lukea oikein itse, kun on eri tapoja mottorinohjausjärjestelmissä. :wink:
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Jockey47
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Jockey47 »

Kiitti!

Näin ajattelin sen olevan. Luin kyllä vikakoodeista (sekin oli uutta mulle) ja niiden lukemisesta, mutta kun sen jälkeen en todennäköisesti pysty itse korjaamaan vikoja.....joten jätän korjaamisen sitten huollon murheeksi ja taas lompakko ohenee. Hyvä sentään tietää, että jos auto käy eikä isompia kolinoita kuulu, niin huoltoon asti sentään voi ajella.
Tuli kyllä huollosta mieleen, että olisin voinut itse vaihtaa jäähdyttimen termarin kun se maksoi huollossa yli 100€. Aika rasvanen hinta korjauksella.

t. Ei sentään ihan tosi tumpelo
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

ok, no hankala arvioida netin takaa miten tumpelo :D voithan yrittää lukea vika koodit niin säästät pian muutamia eemeleitä lompsastasi :wink:
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Vastaa Viestiin