Laturin johto tulikuuma???
Laturin johto tulikuuma???
Mistähän mahtaa johtua että laturilta tuleva plus johto on niin kuuma ettei kärsi edes koskea?? Minkään ei pitäisi kuormittaa koska mikään muu piuha ei lämpene.... vai laturin + joka menee akulle... Auto omega MV6.. Olen jo mitannut maadotuksi joskos niissä olisi jotain mutta en sitte tiedä... 
Hep,
Sama vika samassa autossa. Akkuun tuleva plus-kenkä aiheutti vastusta, joka kuumensi johtoa (purisyusliitos hapettunut). Mittaa jännite kengästä ja sitten johdosta (tee kuoreen reikä), mulla oli eroa 0.7V ja se kuumensi piuhaa aika iloisesti. Kaikki sähkölaitteet päällä tuli sauhua =)
Eli piuha poikki ja uusi akku-kenkä.
Juha
Sama vika samassa autossa. Akkuun tuleva plus-kenkä aiheutti vastusta, joka kuumensi johtoa (purisyusliitos hapettunut). Mittaa jännite kengästä ja sitten johdosta (tee kuoreen reikä), mulla oli eroa 0.7V ja se kuumensi piuhaa aika iloisesti. Kaikki sähkölaitteet päällä tuli sauhua =)
Eli piuha poikki ja uusi akku-kenkä.
Juha
-
kantti_GSI
- 'Admiral'

Johtimien uusinta, ei akku pysty ottamaan niin paljon virtaa 14V jännitteellä, että johtimet kuumenisi. Puhdista liitokset samalla kuntoon ja tarkasta laturin maadoitusjohdin (en ole varma onko se ongelma tuossa moottorityypissä, mutta pienemmissä kyllä).kantti_GSI kirjoitti:joo vastuksesta se kuumiaa tai sitten akku ottaa vastaan niin paljon virtaa et johdot käy kuumana
j.h