Vectra jatti ikävästi vesisateeseen = ( Missä vika???

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Vectra jatti ikävästi vesisateeseen = ( Missä vika???

Viesti Kirjoittaja Rae »

Eli auto on Opel Vectra 2.0i -89 sedan, 20seh moottorilla.Autoon on jonkun verran laitettu uusia osia mm.uus akku, uudet iskarit ja jouset eteen ja taakse, puoli vuotta sitten uusi bensatankki ja tuulilasi, jakopää hihna ja vesipumppu, laturin ja ohjaustehostajan hihna, tulpat, bensansuodatin, kytkinlevy ja paineasetelma ja laakeri...

Autossa ei ole mun aikana ollu mitään vikaa kertaakaan ja se on ollu mulla n. 1v. Mutta eilen se sit sen teki..!?!!?

Vaihdoin toissa päivänä bensansuodattimen ja "väliaikaset virranjakajan piuhat" Eli katsoin ne piuhat läpi ja ne oli niin ruosteessa ja hapettunu et otin -90 vectrasta parempikuntoset piuhat ja laitoin kiinni ja toimi todella hyvin sen jälkeen, ajoin tallilta kotiin ja jätin auton yöks parkkipaikalle ja lähin seuraavana päivänä kursseille ja n. puoliltapäivin tulin takas kävin kotona ja sit lähin taas liikkeelle ja pääsin joku 0,5km, painoin kytkimen pohjaan ja olin pysähtymässä risteykseen ni kuuntelin kierroksia ne heitteli holtittomasti ja kävi epätasaiseti, "horähti" pari kertaa ja sammu siihen...Startatessa lupailee ja saattaa "hörähtää" käyntiikin mut käy todella huonosti ja taas sammuu!?!?!

missä vika? voiko olla piuhoissa et ne ei sittenkää sopis erivuosimalliin???

Bensansuodattimen olen laittanut oikeinpäin jos se nuoli kertoo virtaavan suunnan eli tankista suodattimeen ja nuolen suuntasesti pumpulle ja siitä koneeseen!?!

2 Päivää on satanut vettä yhtä soittoa, mahdollisesti kosteudesta jotain??
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

ettei vaan se piuha ollu huono vaikka päälle päin näyttiparemmalle :roll:

toki kosteuskin voisi tulla kysymykseen
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Vittu mä oon hyvä = )...

Näin siin käy ku on amatööri!!!

Eikös se homma mene sittenkin niin päin että bensa menee tankista suoraan pumppuun ja siitä suodattimeen ja siitä koneeseen eli silloin mulla olis suodatin väärinpäin!?!

Vaihdan sen toisinpäin kohta puolin ku jaksaa mennä ulos= (
ilepohh
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ilepohh »

Heh nojoo niimpä se taitaa olla :lol: Suodatin kannattas varmaan pistää pumpun ja tankin väliin, että se pumppu imee paremmin mehut sen läpi eikä se haittaa mitenkään bensan kulkuu. Tulpanjohdoistaki kannattas varmaan yleismittarilla mittailla vastukset, ei niiden kuntoo päällepäin kattelemalla nää...
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Nyt on suodatin vaihdettu toisinpäin ja ei vieläkään lähe käyntii!!!???

Lupailee joka starttauksella mut ei lähe, ja sit ku starttaa ni se tökkää ikävästi keskenkaiken, ihan kuin olis piuhat väärässä järjestyksessä, mut en tiedä miten ne voi mennä väärin ku yksitellen irrottelin ne eli laitoin sitä mukaa kii ku otin irti????????

Nyt rupee jo pikkusen vaivaamaan ku ei oo autoo ja pitäs päästä liikkuu ku perheellisiä ollaan!!!

Voiko joku paikka hajota ku suodatin oli väärinpäin???esim. bensa pumppu ja miten kokeilen onko se rikki???
J.P.S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J.P.S »

Mun mielestä pensa suodatin pitää olla ennen pumppua ettei pumppuun mene roskia yms..
Mulla teki kadetti samalla lailla et välillä alkoi hyytymään ja röpötti vaan ja sitte sammu. Vikana oli et oli päässy kosteutta moottorin ohjaus boksiin vänkärin jalka tilassa, sen kun kuivatti ja johdot kans niin alko pelittää.
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Kaiken järjen mukaan, niin munkin mielestä (Loogisesti ajateltuna)se pitäs olla ennen pumppua sen takia laitoin sen ensin toisin päin...mutta tässä se on toisin päin, en sit tiedä miksi...
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Nonii, nyt on sit ruisku boxi irrotettu ja tuotu kotiin lämpöseen...

Jalkatilassa oli kyllä kosteutta mutta boxi oli sen verran ylhäällä että ei ollu saanu ainakaan näkyvää kosteutta, en ainakaan nähny olevan boxissa mitään kosteutta..

Eli lisää vaihtoehtoja mistä voisin vikaa paikantaa!!!

Lähden nyt käymään tallilla hakemaan lisää varaosia kokeilemista varten,mm.toisen ruisku boxin... tyhjäkäyntimoottorin olen jo vaihtanut...

Voiko ilmamäärämittari tehä tommosta tai joku muu imu puolella???
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Jos sulla on tallessa vielä ne vanhat tulpanjohdot (joilla se vielä toimi?), niin koitappa ihmeessä vielä vaihtaa ne takasin.
Rae kirjoitti:Kaiken järjen mukaan, niin munkin mielestä (Loogisesti ajateltuna)se pitäs olla ennen pumppua sen takia laitoin sen ensin toisin päin...mutta tässä se on toisin päin, en sit tiedä miksi...
luultavasti kuitenkin siinä sinunkin bensapumpussa on joku sihti, tms., joka estää ainakin isompien roskien pääsyn pumpulle...
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Olen kokeillu vaihtaa niitä piuhoja edestakas ja ristiin mutta ei vaikutusta!?!

Kipinä tulee ainakin puolalta se on tarkistettu mutta en tiedä virranjakajan kannesta kun en ole vielä kerenny kattoo kokeilen kattoo sitäkin vielä!
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Ok, eli ruisku boxissa ei ole vikaa olen kokeillut nyt toisella boxilla eikä mitään, lupailee vaan mut ei lähe...

Voiko kaasuläpänasentotunnistin tehdä mitään tällästä jos se olis rikki??

Kertokaa mulle mistä voin vielä vikaa etsiä..!!

Viikonloppuun mennessä kokeilen toista bensapumppua jos se olis rikki tai jotai...
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ota bensan tuloletku irti suutinkiskosta ja käske kaverin startata,niin näet pumppaako se bensaa.
Mutta älä polta koko autoa :) ,päästä vaikka johkin pulloon se bensa.
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Täytyy kokeilla huomenna..
Rae
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rae »

Pumppu toimi mainiosti ja vika löyty!!!

Konehuoneesta oli yksi piuha poikki, olin vaihtanut tossa pari kuukautta sitten jakopäähihnan ja vesipumpun ja olin jättänyt huolimattomasti yhden piuhan joka menee siinä jakopäähihnankoteloa pitkin ilmamäärämittarin viereen kiinni ja toinen pää menee koneen etupuolelle aika alas koneen korvan viereen koneeseen kiinni..ni olisko se nyt sit joku öljyantura tai joku vastaava...ni se oli päässy ohjaustehostajan ja laturin hihnojen päälle hinkkaamaan, ja ajan myötä se oli hinkannu ittensä poikki. Vaihdoin toisen piuhan ja heti lähti käymää niinku aina ennenkin...

Kiitokset vastauksista ja ens kertaan!!! :P
Falcon_X_62
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Falcon_X_62 »

Rae kirjoitti:Pumppu toimi mainiosti ja vika löyty!!!

Konehuoneesta oli yksi piuha poikki, olin vaihtanut tossa pari kuukautta sitten jakopäähihnan ja vesipumpun ja olin jättänyt huolimattomasti yhden piuhan joka menee siinä jakopäähihnankoteloa pitkin ilmamäärämittarin viereen kiinni ja toinen pää menee koneen etupuolelle aika alas koneen korvan viereen koneeseen kiinni..ni olisko se nyt sit joku öljyantura tai joku vastaava...ni se oli päässy ohjaustehostajan ja laturin hihnojen päälle hinkkaamaan, ja ajan myötä se oli hinkannu ittensä poikki. Vaihdoin toisen piuhan ja heti lähti käymää niinku aina ennenkin...

Kiitokset vastauksista ja ens kertaan!!! :P
Se on kampiakselin asentotunnistin vissiin... Eli aika tärkee kipinän kannalta. :wink: Itellä unohtu joskus se liitin irti...
He (Japsi autoilijat) ovat ja pysyvät luonteenomaisina loisina, kuokkavieraina, jotka vahingollisten bakteerien tavoin leviävät yhä laajemmalle...
-A.H.-
Vastaa Viestiin