Eli näin tapahtui....
Kesken matka-ajon lopettivat kaikki mittarit (nopeus/kierros/bensa/lämpö/yms) toimintansa ja mittaristosta sammui valot. Laturinvikavalo syttyi.
Ajovalot/pyyhkijät/Radio/yms toimivat aivan normaalisti ja eikä tehotkaan kadonneet.
Enpäs uskaltanut sammuttaa auto vaan jatkoin matkaa. N. 30 km ajon jälkeen kaikki palautui normaaliksi ja laturinvalokin sammui.... Kotiin päästyä sammutin auton ja käynnistin sen uudelleen eikä mitään vikaa taaskaan.
Mikähän tämän voisi aiheuttaa?
Vectra 2.0 16V -98: Mittarit lopettivat toiminnan kesken ajo
Vectra 2.0 16V -98: Mittarit lopettivat toiminnan kesken ajo
Nykyään jotain ihan muuta...
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
EX: Opel Vectra Wagon 1.9 CDTI
Mun entinen Vectra 2.0 CD-Sport -98 koki vastaavan ilmiön kun olin menossa autoliikkeeseen sitä vaihtamaan
Ensin sytty laturin valo-->sammui hetken päästä, muutaman kilometrin jälkeen kun laitto puhaltimen täysille, tippu kaikki mittarit pois pelistä, puhallin pienemmälle ja taas tuntui kaikki toimivan. 50km lisää ajoa, alkoi vilkuttaessa vilkkumaan myös ABS ja Airbag valot samalla. No seisoi autoliikkeen pihalla 5min. ja sitten kun myyjä ajoi pienet koeajot, toimi moitteetta ja tehtiin kaupat nykyisestä autostani, sopien että toisin omani parin päivän päästä kun saavat ensin jarrulevyt vaihdettua tähän uuteen.
Varmuuden vuoksi jätin autoni vanhempieni luokse 5km päähän ja ajoin kotiin heidän autollaan. Parin päivän päästä hain Vectran ajaakseni sen autoliikkeeseen, niin zippas sitten lopullisesti 500m ennen tienposkeen ja hinaamalla perille. Kaupat tehtiin sopien että lasku korjauksesta lankeaa minulle ja vikanahan oli paskaks menny laturi ja laturin mittarivalo myös pimeänä. 300€ ja taas oli Vecculi kunnossa.
Ensin sytty laturin valo-->sammui hetken päästä, muutaman kilometrin jälkeen kun laitto puhaltimen täysille, tippu kaikki mittarit pois pelistä, puhallin pienemmälle ja taas tuntui kaikki toimivan. 50km lisää ajoa, alkoi vilkuttaessa vilkkumaan myös ABS ja Airbag valot samalla. No seisoi autoliikkeen pihalla 5min. ja sitten kun myyjä ajoi pienet koeajot, toimi moitteetta ja tehtiin kaupat nykyisestä autostani, sopien että toisin omani parin päivän päästä kun saavat ensin jarrulevyt vaihdettua tähän uuteen.
Varmuuden vuoksi jätin autoni vanhempieni luokse 5km päähän ja ajoin kotiin heidän autollaan. Parin päivän päästä hain Vectran ajaakseni sen autoliikkeeseen, niin zippas sitten lopullisesti 500m ennen tienposkeen ja hinaamalla perille. Kaupat tehtiin sopien että lasku korjauksesta lankeaa minulle ja vikanahan oli paskaks menny laturi ja laturin mittarivalo myös pimeänä. 300€ ja taas oli Vecculi kunnossa.
Sama juttu
Mulla kävi sama juttu mutta se johtu siitä kun laitoin peräkärryn kiinni ja sulake poksahti, meni kaikki valot pimeiksi eikä toiminut vilkut ja mittarin jähmetty siihen mitä vauhtia ajoin.
vaihdoin sulakkeen ja koitin uudestaan ja sama juttu, huomasin että vika oli peräkärryssä