Vectra käynnistyi vaivalloisesti - nyt ei enää ollenkaan! Ap
Oli siinä vika mikä tahansa niin vittumaista sitä siellä parkkipaikalla on ihmetellä... Parasta olis ku sais sen lämpimään sulamaan nii olis helpompi paikantaa vikaa... Nimim. -27C pakkasta ja irrotin yhes vecculist etulokarin tänään ulkona, V***U et oli kylmä!
Suosittelen hinauttamista korjaamolle, turha sitä nyt on itteensä palelluttaa!!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: jbl-mies on 2003-01-05 21:45 ]</font>
Suosittelen hinauttamista korjaamolle, turha sitä nyt on itteensä palelluttaa!!!
<font size=-1>[ This Message was edited by: jbl-mies on 2003-01-05 21:45 ]</font>
a-omegassa vastaavaa starttivikaa. ja mikä parasta, b-pumppu on tankin sisällä! otin jo b-letkun suoraan tankista irti, virrat päälle ja... ei tipan tippaa. ei siis taida saada virtaa. mikä rele konehuoneessa on b-pumpun rele??? releboxissa siinä akun ja tulipellin välissä on 2 relettä joten jompikumpi niistä, vaan kun tietäs kumpi. erillistä sulakettahan ei taida olla... hilfe!
Mulla kyllä kuuluu tuo pumppu käynnistyvän virrat kytkettäessä ja startatessakin, mutta ei lähde käyntiin. Tällöin uskoisin, että pumppun suu on jäätynyt umpeen.
Tolpasta kun en saa virtaa millekään lämpövehkeelle, täytyy koettaa viedä kuumaa vettä vadissa huomenna auton tankin alle, jos siitä nouseva lämpö riittäisi sulattamaan pienemmillä pakkasilla tuon.
Tolpasta kun en saa virtaa millekään lämpövehkeelle, täytyy koettaa viedä kuumaa vettä vadissa huomenna auton tankin alle, jos siitä nouseva lämpö riittäisi sulattamaan pienemmillä pakkasilla tuon.
noo... oikee rele löyty ja kokeilin sitte toimisko pumppu jos releen "ohittaa". no p****n marjat... tankin kyljessä olevaan pumpun virran liittimeen ei tuu virtaa! viereiseen bensamittarin anturiin kyllä tulee. liekkö samalla releellä?
ja sit vielä: ku releessä on 6 napaa ja releen pohjaan tulee virta vain 2:lle nin voisko siinä kentiäs olla jotain vian tynkää?
...kävely on perseestä.
ja sit vielä: ku releessä on 6 napaa ja releen pohjaan tulee virta vain 2:lle nin voisko siinä kentiäs olla jotain vian tynkää?
...kävely on perseestä.
Kaksi päivää sitä iloa kesti - taas ei lähde käyntiin. Tankki on piripinnassa ja jäänestoa seassa.
Nyt alkaa hiilet palaa Vectraan jo totaalisesti. Hittokohan tuossa voi olla vikana? Polttoainepumppu tai rele mennyt niin että hapettumisen vuoksi kontakti häviää kylmetessä?
Nimim. Seuraava autoni _EI_ ole Opel.
Nyt alkaa hiilet palaa Vectraan jo totaalisesti. Hittokohan tuossa voi olla vikana? Polttoainepumppu tai rele mennyt niin että hapettumisen vuoksi kontakti häviää kylmetessä?
Nimim. Seuraava autoni _EI_ ole Opel.
-
opelprofessional
- 'Kapitän'

Siellä on nyt virran kulussa/relessä jotin häikkää. Kysyppä vaikka kaveria hinaamaan, tai jos saat itse ajettua auton korjaamolle. Kyllä tuollaisen vian etsimiseen kotikonstein voi kulua aikaa/tupakkia useampi aski. Ja varmasti ketuttaa kun ei auto toimi. Sitäpaitsi; jos joku automyyjä on sanonut, ettei 10-vuotiaassa autossa voi olla sähköjärjestelmän vikoja niin huh-huh! KYLLÄ VOI. Vie vaikka JOHONKIN PÄTEVÄÄN PIKKUKORJAAMOON, MIKÄLI ET OPELILLE HALUA/RAASKI VIEDÄ! Tulee muuten helpolla halvemmaksi, kuin osien summamutikassa uusiminen!
Chainsaw:lle
B-pumpun releen koodit (6-napainen):
30 - akulta jatkuva +12V
85 - maa (-)
85B - moottorinohjausyksiköltä
86 - virtalukon kautta +12V
87 - moottorinohjausyksiköltä
87B - bensapumpulle lähtevä (+12V)
http://www.kadettperformance.cjb.net
B-pumpun releen koodit (6-napainen):
30 - akulta jatkuva +12V
85 - maa (-)
85B - moottorinohjausyksiköltä
86 - virtalukon kautta +12V
87 - moottorinohjausyksiköltä
87B - bensapumpulle lähtevä (+12V)
http://www.kadettperformance.cjb.net
No kun se siellä pätevässä Opel-pikkukorjaamossa on jo kahteen kertaan käynyt, mutta vika poistuu heti kun auto lämpiää, niin eivät voi tutkia. Helvetin pirullinen vika. Kolmannella kerralla saavat kyllä purkaa koslan vaikka osiin kunhan löytyy..On 2003-01-10 08:49, opelprofessional wrote:
Siellä on nyt virran kulussa/relessä jotin häikkää. Kysyppä vaikka kaveria hinaamaan, tai jos saat itse ajettua auton korjaamolle. Kyllä tuollaisen vian etsimiseen kotikonstein voi kulua aikaa/tupakkia useampi aski. Ja varmasti ketuttaa kun ei auto toimi. Sitäpaitsi; jos joku automyyjä on sanonut, ettei 10-vuotiaassa autossa voi olla sähköjärjestelmän vikoja niin huh-huh! KYLLÄ VOI. Vie vaikka JOHONKIN PÄTEVÄÄN PIKKUKORJAAMOON, MIKÄLI ET OPELILLE HALUA/RAASKI VIEDÄ! Tulee muuten helpolla halvemmaksi, kuin osien summamutikassa uusiminen!
Siis tää on ihan ihmevekotin. Viikonlopun sitä sai jauhattaa 20-25 asteen pakkasella ja kone ei käynnistynyt (kuulosti ettei saa polttoainetta).
Tänä aamuna menin starttaamaan ja ei tarvinnut kuin virta-avainta vähän kääntää, niin auto hörähti käyntiin kuin palmun alta. Toki pakkastakin on vähemmän.
Ei tämä oikein jäätymisongelmaltakaan vaikuta - eli joku sähkövika.
Voisiko lämpötila vaikuttaa johonkin pumpun releeseen tai itse pumppuun niin, että tulee kontaktihäiriöitä liittimiin metallien lämpölaajenemisen vuoksi. Jos siis kylmemmällä joku kohta supistuu ja menettää kontaktin..
Mutta vien tutkittavaksi tuonne opeleista tietävään pikkukorjaamoon..
Tänä aamuna menin starttaamaan ja ei tarvinnut kuin virta-avainta vähän kääntää, niin auto hörähti käyntiin kuin palmun alta. Toki pakkastakin on vähemmän.
Ei tämä oikein jäätymisongelmaltakaan vaikuta - eli joku sähkövika.
Voisiko lämpötila vaikuttaa johonkin pumpun releeseen tai itse pumppuun niin, että tulee kontaktihäiriöitä liittimiin metallien lämpölaajenemisen vuoksi. Jos siis kylmemmällä joku kohta supistuu ja menettää kontaktin..
Mutta vien tutkittavaksi tuonne opeleista tietävään pikkukorjaamoon..
Kvaak.fi - uusi kotimainen sarjakuvaportaali.
Niin,mulla on ihan samanmoista häikkää -90 mallisessa Omegassa 2.0iKat Caravan. Alkaa kanssa eväät loppua ja hihat palaa...
Pari juttua olen tosta tänne jo laittanut.
Olen kohta viikon sitä vikaa ihmetellyt,tänään hain uuden pumpunreleen ja pääsin jopa ajamaan
Kunnes erehdyin sammuttamaan.Virtalukon pohja on vielä selvittämättä,mutten oikein jaksa uskoa...
Auto oli monta päivää tallissa jne. Pari purkkia laittanut katti-masinolia sekaan.
Vien kanssa auton "ammattilaisille" - En enää jaksa...
Pari juttua olen tosta tänne jo laittanut.
Olen kohta viikon sitä vikaa ihmetellyt,tänään hain uuden pumpunreleen ja pääsin jopa ajamaan
Auto oli monta päivää tallissa jne. Pari purkkia laittanut katti-masinolia sekaan.
Vien kanssa auton "ammattilaisille" - En enää jaksa...
Juu mulla on vähä samankaltainen ongelma...
TAPAUS: Opel Astra 1,7 Td Caravan.-96
Tarina:
käynnistin astrani kylmänä pakkasaamuna..lähti käymään,lähdin sisuksiin kahville ja jätin auton käymään,palasin kahvilata DIESEL OLI SAMMUNUT ja ei käyntiin kirveelläkään."makaa edelleen tallissa.
HOIDOT:
1.Kaapeli käynnistys
pyörittää moottoria mutta ei edes yritä käynnistyä.
2.Akun lataus ja auto sulamassa lämpimässä hallissa 3 päivää.
Ei käynnisty pyörittää moottoria mutta ei lähe.
3.Polttoaineen suodattimen vaihto
Ei auta..(alkaa menee hermo)
4.Hehkujen tarkastus jännitys ja lämpeneminen ok.
EI AUTA!!!
5.Polttoainesuihkujen tarkastus..naftaa saa
????
6. Lopuksi yritetään vetää käyntiin,eikä silloinkaan edes yritä lähtä..
Yhteenveto: kaikki mahdolliset pitäs olla kunnossa mutta ku ei niin ei...siispä käännyn viisaimpien puoleen ja mietin mikä voi olla vikana???
Vastauksia odottellen oulunsuuntaan.
Kiitos ja Anteeksi
T:Aapo
TAPAUS: Opel Astra 1,7 Td Caravan.-96
Tarina:
käynnistin astrani kylmänä pakkasaamuna..lähti käymään,lähdin sisuksiin kahville ja jätin auton käymään,palasin kahvilata DIESEL OLI SAMMUNUT ja ei käyntiin kirveelläkään."makaa edelleen tallissa.
HOIDOT:
1.Kaapeli käynnistys
pyörittää moottoria mutta ei edes yritä käynnistyä.
2.Akun lataus ja auto sulamassa lämpimässä hallissa 3 päivää.
Ei käynnisty pyörittää moottoria mutta ei lähe.
3.Polttoaineen suodattimen vaihto
Ei auta..(alkaa menee hermo)
4.Hehkujen tarkastus jännitys ja lämpeneminen ok.
EI AUTA!!!
5.Polttoainesuihkujen tarkastus..naftaa saa
????
6. Lopuksi yritetään vetää käyntiin,eikä silloinkaan edes yritä lähtä..
Yhteenveto: kaikki mahdolliset pitäs olla kunnossa mutta ku ei niin ei...siispä käännyn viisaimpien puoleen ja mietin mikä voi olla vikana???
Vastauksia odottellen oulunsuuntaan.
Kiitos ja Anteeksi
T:Aapo
-
Corsa Hullu
- 'Admiral'

Miten kylmä silloin oli kun käynnistit tuon dieselin? Dieselihän "paakkuuntuu" kun se jäähtyy tarpeeksi kylmäksi, eikä nuo paakut välttämättä enää katoa sen jälkeen kun se lämpenee (tai näin ainakin muistelisin). No joo mun kokemukset dieselistä ovat VAGin TDI:stä ja intin kulkuvälineistä joten eiköhän joku korjaa jos olen aivan väärässä... koska hyvinkin saatan.
Tästä voisi tehdä oman topickin, koska dieseleissä ja bensa vehkeissä on luultavasti vähän erinlaisia vikoja...
Tästä voisi tehdä oman topickin, koska dieseleissä ja bensa vehkeissä on luultavasti vähän erinlaisia vikoja...
- opelmeister
- 'Senator'

Joo, tuossa diisselin paakkuuntumisessahan on kyse dieselin lisäaineen, parafiinin, paakkuuntumisesta. Joskus polttoaineketjuilta pääsee liikkeelle pieniä eriä huonoa kiisseliä, josta parafiini erottuu ja kylmetessään paakkuuntuu. Huonoimmissa tapauksissa on joku saattanut saada liki tankillisen ko. moskaa. Kynttiläntekoonkin käytettävä aine tukkii ja hyhmettää tehokkaasti koneen kuin koneen. Pahinta tässä on se, ettei parafiini liukene KUIN lämpimään polttonesteeseen, tällöin on esim oltava erittäin varovainen, jos yrittää poistaa tukkeumia sillä parafiinin leimahduspiste on huomattavasti alhaisempi kuin Dieselin. Joten avotuli pois!!!
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-