Vielä V6 polttoaineenkulutuksesta

Keskustelua Opeleista
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

eiköhän se ole tarkempi kuin perinteinen "kilometrit ylös ja katotaan mitä tankkiin mahtuu". siinä on virhemarginaali aika iso nääs....
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
erkki2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja erkki2 »

Ajotietokone näyttää tarkasti,kun muistaa nollata kulutuslukemat.
Esim. kaupunki ajon jälkeen kun lähtee matkalle niin nollaa sen kulutuslukeman ja tripin.
Minulla ainakin pitää hyvin paikkaansa,olen monesti tarkastanut ajotietokoneen lukemat ja katsonut paljonko tankkiin menee.
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

erkki2 kirjoitti:Ajotietokone näyttää tarkasti,kun muistaa nollata kulutuslukemat.
Esim. kaupunki ajon jälkeen kun lähtee matkalle niin nollaa sen kulutuslukeman ja tripin.
Minulla ainakin pitää hyvin paikkaansa,olen monesti tarkastanut ajotietokoneen lukemat ja katsonut paljonko tankkiin menee.
Sama täällä. Jos trippi näyttää et menee 60l nii se on 0.5l tarkkuudella mitä saa mahtumaan, et yllättävänki tarkka :o
Skoda Octavia -08
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Keskikulutus matka-ajossa 8,3 kaupungissa 10,6

2,5 man. vm.99 sport
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mulla on ajotietokone näyttänyt joskus nollauksen jälkeen (ei tässä B Omegassa), että polttoaine riittää 60km matkaan. Just joo, alle 10 km ajoa ja auto jättänyt tien päälle. :roll:
Eli ajotietokoneeseen en luota. Ei ne meinaan pidä kutinsa uusissakaan Opeleissa, nimimerkillä kokemusta on. :wink:

Viesti Kirjoittaja Aika »

Tarkempaa tilastoa ei ole tullut aiheesta tehtyä, mutta toisinaan olen koittanut painaa tietokoneen ja polttoainepumpun antamien lukemien eron mieleen. Jos tankkiin menee noin 60 litraa bensaa, näyttää tietokone 1 - 1,5 litraa vähemmän. Virhe on siis noin 1,5 - 2,5 %.
Omega MV6 Sedan aut '98
mikkis
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja mikkis »

A-Omegassa oli minusta heittoa, ainakin (kerran) edellisessä mallissa. Näytti, että ajaisi vielä 50 kilsaa ja loppui menovesi.

B-Omegassa on tankatessa litramäärä suurinpiirtein täsmännyt ajotietokoneen kulutuksen kanssa. Itsellä keskikulutus seka-ajossa (3.0 V6 farkku) 9.8 kehä ykkösen sisäpuolella. Eilen kun tankkasin, trippimittarissa muistaakseni noin 650km ja 65 litraa meni tankkiin :roll:
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Vielä V6 polttoaineenkulutuksesta

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

jamboy kirjoitti:On paljon ollut keskustelua, että nuo x25xe ja x30xe -moottorit olisivat kovia hörppäämään menovettä. Itse olen ollut aika skeptinen noita alle 10l/100km kulutuksiin.
Ajotietokoneen mukaan keskikulus automaagi B Omegalla on sekalaisessa ajossa hieman yli 11l/100 km (about 10-15 tankkausta a 50 l)
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Keskikulutus tällä hetkellä 9.4L. Matkajoa pääsee yllättävän vähällä. Parhaillaan päässyt vähän yli 6 litraan ajotietokoneen mukaan. Auto on manuaali mv6. Automaatti senatorissa keskikulutus oli n. 2litraa suurempi.
peppesopel
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja peppesopel »

Tulipa testattua!520 km ajoin matka-ajoa suurimman osan vakinonopeuden säädin päällä 95km/h,ajotietokone antoi keskikulutukseksi 6.9l/100km ja ja uudelleentankkaus osoitti sen pitävän paikkansa!Auto omega 3.0 mv6-94 automaatti,egr tukittu ja 98 okt.bensiini,neljä ihmistä ja niitten matkatavarat kyydissä!Nurkka-ajossa menee 11.2l/100km(työmatka n.5km yhteen suuntaan).En pidä pahana,vaikka kulutus ei mulle juuri mitään merkitsekään vähäisen ajomäärän vuoksi!
Omega 2,5 steinmetz caravan, Manta A ,Kadett Gsi cabrio, Vectra2.2 Monza 3.0E, Bedford blitz
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

^ Ihaltavan kurinalaista kaasunkäyttöä noilla kulutuslukemilla. Oma pää ei moista kestä mutta ehkäpä sen takia on vehkeet välillä levällään :)
vEctrA bEE
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vEctrA bEE »

Itse olen päässyt maantieajolla alimmillaan 6,9 litraan sadalla. Keskikulutus on muuten ollut siinä 8,4 litran kohdilla, siis sekalaista ajoa! Tyytyväinen olen ollut kulutukseen, positiivisesti!
Zafira -06
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

mihin te noita autoja tarviitte kun ette ees aja niillä? ;)

jossain on jotain vikaa pahasti jos mv6 menee alle seiskalla maantiellä. alle kasiin sillä pääsee kun ajelee tosi nätisti, mut normiajossa 8.5-9
kaupungissa 12.5-20
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

skk kirjoitti:mihin te noita autoja tarviitte kun ette ees aja niillä? ;)

jossain on jotain vikaa pahasti jos mv6 menee alle seiskalla maantiellä. alle kasiin sillä pääsee kun ajelee tosi nätisti, mut normiajossa 8.5-9
kaupungissa 12.5-20
Missäs on vikaa? Eikös se ole vaan hyvä asia? Ps. 6.3L yksinään ajettuna n.90km/h keskinopeudella.
bomppu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja bomppu »

Itse heitin reilu viikko sitten JKL-TRE-JKL keikan 5-päällä omalla 3.0 manuaali farkulla. Keskikulutukseksi tuli ajotietokoneen mukaan 8,7l/100km. Paluumatkalla koitin kiinnittää enemmän huomiota kulutukseen ja keskikulutus tippuikin desin... :wink:
Itse en myöskään aja kovin paljoa vuodessa, mutta minua ei haittaisi yhtään, jos tuosta saisi vielä puristettua pari litraa pois. Ajotyyliä en ole valmis juuri rauhoittamaan ja tuskin tuossa on matkaajossa kauheasti rauhoittamistakaan, mutta paljonko arvelisitte tuosta vielä lähtevän pois, jos muistaisi nostaa rengaspaineita (talvinakit on 205mm leveät) kuorman mukaan ja kytkisi vaikka ilmastoinnin pois?
Vastaa Viestiin