Opel Astra 2.0 Caravan 2000:een lastu?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Opel Astra 2.0 Caravan 2000:een lastu?

Viesti Kirjoittaja Koolckillz »

Haluaisin tietää mitä tuollaiseen opeliin maksaisi jonkinäköinen lastu?
Kone on 2.0 16V 100kw (136 hv). Enempää siitä en osaa valitettavasti kertoa...onhan täällä asiatuntioita kuitenkin! :D
Katselin aiheita läpi ja huomasin tiettyjä sivutuksia aiheesta, mutta en suoranaista vastausta omaan kysymykseen saanut.

Ps. olisi myös kiva samalla saada jotain osviittaa alustasarjan (30mm) hinnasta...?

Kiitoksia etukäteen.
Kuva
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Lastuja saa monestakin paikasta, mutta vakiokoneeseen ei paljon pelkkää lastua kannata vaihtaa. Teho tulee siitä paljonko moottori pystyy polttamaan polttoaineseosta ja hyötysuhteesta. Seoksen määrä on se olennaisin osa, ja täytökseen ei tietokoneohjelmilla pysty vaikuttamaan vaikka kuinka mieli tekisi, eli pelkän softan päivitys ei siis kannata.

Sitten kun koneessa on jo jotain oikeaakin eroa on sillä ohjelmalla enemmän merkitystä. Ei ne lisätehot silloinkaan tule ohjelmasta vaan niistä muutoksista, mutta ohjelma pitää sopeuttaa muuttuneisiin olosuhteisiin että muutoksista saadaan kaikki hyöty irti. Silloinkin tuninkiputkan valmiit lastut kannattaa jättää omaan arvoonsa, koska ne on tehty vakiokoneelle eivätkä toimi oikein muutetussa koneessa. Eli rullille säätämään niin saat oikein toimivan ohjelman.

Lisätään nyt vielä että lähes kaikki lastuviritykset ovat käytännössä laittomia. Vaatisivat päästötyypitykset ollakseen laillisia, eikä moisia lappuja saa kuin vain joidenkin lastujen kanssa.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Kiitoksia informaatiosta!
Tää menee vähän offtopic, mutta mitä mun sit pitäs tehdä kyseiselle autolle, et siitä sais jotain irtikin?
Itse olen katellu tehoputkistoa ja peltipakosarjaa... muita ehdotuksia?
Kuva
Zeta03
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Zeta03 »

Koolckillz kirjoitti:Kiitoksia informaatiosta!
Tää menee vähän offtopic, mutta mitä mun sit pitäs tehdä kyseiselle autolle, et siitä sais jotain irtikin?
Itse olen katellu tehoputkistoa ja peltipakosarjaa... muita ehdotuksia?
On, vaihda autoa! :lol:

Tosissaan, mun mielestä ei ole järkevää yrittää viritellä autoa jota ei ole alunperinkään tarkoitettu "kovaan ajoon". Sitten kun +200hv on jo vakiossa, tehonlisäyksissä on jtn järkeä!

Huvittaa aina kun näkee joidenkin kyselevän 1.6i koneisiin lastuja, suodattimia, putkistoa yms. :lol: Jos ostaa nuhapumpun, kannattaa ajella sillä.

Mulla on Astrassa sama kone kuin sulla Koolckillz, enkä edes mieti sen piristämistä. 10-15hv ei käytännössä tunnu missään ja sen saaminen autoon tulee maksamaan ihan varmasti aika paljon.
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Katoppa tuosta: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=83871

ja tuo, että +200hv alkaa olemaan jo jotain, on kyllä aika pitkälti riippuvainen eri henkilöiden tarpeista ja auton massasta.
kyllä huomattavasti alle 200hv:n tehoillakin kerkeää kivasti, autosta riippuen.
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Niin... en mä täs mitään amis rassia ole tekemäs! Hieman piristystä.. :lol:
Kuva
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kyllähän tuosta koneesta saa isojakin tehoja irti. Tahtoo vaan osat olla aika tyyriitä.

Mantzelin nokkien (camshaft kit) yhteydessä on puhuttu jostain noin 160 hepan tehoista. Dbilaksen imusarjalla silläkin saa ihan kohtuudella. TDi-vessapaperissa oli joskus Astra jossa oli molemmat ja sanoi penkitetyn 180 hv. Siihen vielä peltisarjaa, portattua kantta, ohjelmoitavaa ruiskua niin kyllä se 200 hv alkaa lähestyä.

Maksaahan se jotain, mutta köyhälle kaikki on kallista :)
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Maksaahan se jotain, mutta köyhälle kaikki on kallista
Heheh, niin totta!

Iso kiitos tästä valaistuksesta.
Onhan se niin, että moottorista kuin moottorista saa aina jotain irti! Kyllä minulle henkilökohtaisesti riittäisi sellaset 180hp. Kyllä silläkin kortin hyllylle saa...
Tarkoitukseni on lähennä tehdä sellaista hillittyä papa-tuuninkia. Jotain pientä joka puolelle. :P
Kuva
buctu
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Opel Astra 2.0 Caravan 2000:een lastu?

Viesti Kirjoittaja buctu »

Koolckillz kirjoitti: Ps. olisi myös kiva samalla saada jotain osviittaa alustasarjan (30mm) hinnasta...?
Osviittaa:

http://www.autovaruste.net
http://www.sarlinraceteam.fi/service/tu ... hr/hr.html
http://www.jmtech.fi/alustatarjous.htm
http://www.kcs.fi/alustanosat.html#alustasarjat

Ettei poiketa aiheesta, niin yhdyn kyllä Zeta03:seen eli tuon lastuttaminen :lol: . Itse kuullut, ettei tuon boxiin muutenkaan kannattaisi mennä koskemaan (yhtä tyhjän kanssa).
Coleman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Coleman »

mikä liike myy noita mantzelin nokkia suomesssa?
Vastaa Viestiin