X20XEV ohjaustehostimen pumppu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
wille-
'Senator'
'Senator'

X20XEV ohjaustehostimen pumppu

Viesti Kirjoittaja wille- »

Parin kuukautta sitten huomasin että pumpun pohjassa on öljyä, noh nestettä näytti olevan riittävästi säiliössä ja tehostin toimi niin empä sillon sen enempää jaksanut tutkia, ei muuta kun kovaa ajoa...

Tänään sitten soittelin Ooppelille ja varasin jakohihnan vaihtoon ajan, samalla kysäisin jos pystyisi tuon vuodon korjaamaan kun siinä rassailee kummiskin, niin ukko tuumas että eipä sille voi mitään muuta tehdä kun vaihtaa uuden pumpun-> vaihtopumpun Hinta 330e...

Siinä panikoin että voi helv**** prkl, ja käskin jättää sen toistaiseksi rauhaan...

Jälkeenpäin tuumailin, että voiko tosiaan olla pelkkä pumppu noin kallis vai onko hinta töineenpäivineen?
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Äkkiä tuon punmpun hintakinki on pelkästään tuon 330ekua...Huollat itse sen..
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

wille-: Mulle sano yks asentaja, että sinne tehostimeen voi vaihtaa öljyt ja lisätä samalla Forten jotain ´korjausainetta´.

Mistä muuten varasit ajan ja mitä kustantaa, vaihdetaanko siinä myös vesipumppu samalla?
Nismo, millo lie taas ajos
ocf240179
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ocf240179 »

Taitaa olla aika yleistä toi ojaustehostimen eri osien vuoto Opeleissa ainakin.Mulla oli 180tkm ajettu -95 astra c18xel, ja siinä vuoti ohjaustehostimen pumppu akselin juuresta, ja sit raidetanko vuoti sinne johonki haitarikumien sisään kanssa, eikä sitä huomannu ku vasta tutkittua autoa altapäin, ni oli haitarikumit altapäin märkänä jee jee. Sit vaihdoin Vectran 125tkm ajettu -98 x16xel, ja ku vilkasin siitä ohjaustehostimen nestemäärän, ni oli ihan alarajas.Merkkiliikkeestä ku ostin, ja mainitsin, ni laittoivat sen Forten mössön sinne nestesäiliöön, ja täyttivät sen,ni ei ole tarvinnu nestettä lisätä sen jälkeen, ja nyt ajettu kohta 150tkm. Kun tarkemmin tutkin autoa jossain vaiheessa, niin tässäkin vehkeessä on vähän jo ne haitarikumit kosteat altapäin, eli vähän jo "hikoilee" tiivisteistä.
wille-
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja wille- »

-jupe- kirjoitti:wille-: Mulle sano yks asentaja, että sinne tehostimeen voi vaihtaa öljyt ja lisätä samalla Forten jotain ´korjausainetta´.

Mistä muuten varasit ajan ja mitä kustantaa, vaihdetaanko siinä myös vesipumppu samalla?
Mikkelin Auto-forumilta, 280e vesipumppuineen
Triumph Speed Triple -06
Gorilla XSi -92
Vastaa Viestiin