No niin... Pitihän sitten saada tää kokoonpano koeajoon... Jotenkin ei ihan täysillä loksahtanut ainakaan mulle. Varsinkin hämmästelen tota kulutusta eli oma -04 bensa 2.2 Wagon vie mun työmatkalla tyypillisesti noin 7,5 niin tääkin hörppäsee sen 7. Jotenkin aika omituisen pitkiltä tuntuu välitykset kun vasta n. 110 mittarinopeudessa alkaa laatikko iskemään kutosta sisään... Muutenkin tollasessa 60:n taajama-ajossa näyttää yleisin vaihde olevan 3 ja sen takia kiekat 2000:ssa. Tosin kulutus myös aavistuksen verran pienempi kuin käsin heittäessä nelosen silmään, milloin taas ääni tuntui olevan hieman hiljaisempi. Muutenkin on vähä sellainen halju olo, dieselistä odottais sellaista räväkkyyttä hieman enemmän, mutta esim kick-down:ia saa oikeesti polkee pitkään, toisin kuin bensa-automaatissa.
Positiivisena asioina pidän tosin vaihtoiston ainakin hyvää yritystä käyttää koneen koko vääntöaluetta hyväksi eikä pelkästään huipputehon pientä piikkiä. Ääni on oikeastaan käsittämättömän hiljainen ja pehmeä ja muutenkin auton käytös on varsin tyyni ja rauhallinen. Moottorin luonnettakin sai esille enemmän vaihteiston manuaalikäytöllä. Tämän päivän keli ei tietty anna koko kuvaa suorituskyvystä, esim suht jyrkkään ylämäkee 80 ajellessa kaasua painaessa ei luistonesto saanut rauhaa ollenkaan...
Sattu olemaan vissiin perhepaketti tms tossa koeajoautossa, jossa oli se sähköinen takaluukku. Täytyy sanoa, että ennen ajattelin sen olevan _täyttä_ humpuukkia, mutta kun piruuttain kokeilin kaupasta tulessa, että millaista sen käyttö on. Nyt voisin kuvitella tottuvani varsin nopeasti siihen niin pahasti etten välttämättä osaisi enää luopua noin tuikitärkeästä ominaisuudesta... Täysin käsiä liikaamatta ja kasseja laskematta avautui luukku ja ihan kohtuu hyvällä nopeudella ja sama juttu sulkiessa. Ainoa miinus mielestäni on kun sulkiessa joutuu koko ajan painamaan sitä peräkontin lukitusnappulaa. Toinen huomion arvionen asia oli tän C2:n halogeenit on mielestäni/muistikuvan mukaan aavistuksen verran edellisiä valoja paremmat, mutta silti ainakin itse harkitsisin vahvasti xenoneita. Niin ja toi ajotietokone on ottanut piiiiiittkän harppauksen takapakkia käytettävyydessä sitten -04 mallien. Hirveen vaikee selailla arvoa, vaikka hyvänä ominaisuutena oli tämä kahden eri mittarin ylläpitäminen. Silti vanha viiksen päästä tapahtuva hallinta ja sen logiikka toimii paljon paremmin tai ainakin itse olen tottunut käyttämään sitä...
No katotaan ny muuttuko ajatukset tän suhteen, kun huomenna lähtee palauttamaan autoa...