myydään ooppeli, ostetaan elämä...

Keskustelua Opeleista
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

myydään ooppeli, ostetaan elämä...

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

Onko kellekkään sattunut et opeli on ollut kokonaisen päivän kunnossa? Pikkuhiljaa se alkaa tuntua utopistiselta ajatukselta...
AtB
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja AtB »

Melkein kuukauden toimimattomuuden jälkeen on toiminut tänään niin täydellisesti kuin vain ikinä voi :o Ok, ehkä pitäis sit jäädä kotiin loppu illaksi :lol:
waldos
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja waldos »

mulla 86 mallin corsa , hyvin on pelittänyt. noin 70 tonnia vuodessa eikä mitään vikaa ja voin sanoa etten ole kaasujalkaa säästellyt. tietysti osia joutuu vaihtamaan jos ne kuluu tai rikkoontuu. ja näinhän se on kaikkien automerkkien kohdalla.
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Ihan tyytyväinen minä ainakin omppun olen ollut, 2 vuoden aikana ei mitään ihmeellisempää ja nytkin kyseessä oleva remontti on omatoimisesti aiheuttettu :wink: Ja vectra on ainakin toista viikkoa toiminnut moitteetta. Ainut haitta on ollut, että sitä joutuu niin harvoin tankkaan verratuna omppuun :lol:
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Hmm. Nykyinen toiminut 5tkm eli niin kauan mitä olen sen omistanut, toinen opelini 12tkm sekin niin kauan mitä se mulla on ollut ja sitäkin edellinen opeli 15tkm ilman mitään...

Ja autot vm. 76, 77 ja 77

Kertaakaan en ole opelilla tielle jäänyt (lukuunottamatta sitä kertaa kun loppui bensa :oops: )
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Puuhapete on tainnut valita väärän ooppelin... :roll:
Irmscher kirjoitti: Kertaakaan en ole opelilla tielle jäänyt (lukuunottamatta sitä kertaa kun loppui bensa :oops: )
Jeps, sama juttu minullakin. :)

Tällä hetkellä n. 145 000 km / 5v yhteistä matkaa takana tämän astran kanssa, eikä mitään pahaa sanomista. Tottakai kuluvia osia on välillä vaihdettu...Suurin remontti oli kannentiivisteen vaihto.
Marko.L
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Marko.L »

Vajaan 3kk ollu manta omistuksessa ja tästä ajasta se on ollu ~1,5kk telakalla :roll:
nuhapumppu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja nuhapumppu »

8kk ollut vectra. Ilmansuodatin, öljynvaihto ja polttimoiden uusimisella on pärjätty -(z)-
ukkeli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja ukkeli »

Mun opeli toimii kuin unelma! Nimittäin hallissa pölyn kerääjänä...patentti pitää hakea!

Opeli on kuin seksi avioliitossa: HALUTTAIS ajaa mut harvoin onnistuu! Aina vuotaa jokin paikka tms.. :evil:
-Ei selvä kuski sisulta haise!
PS
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja PS »

8 vuotta ollut sama menopeli.

Viimeisen 7 vuoden aikana:
- öljyt ja suodatin kerran vuodessa.
- virranjakaja 2 kertaa.
- tulpanjohdot kerran.
- pientä takajarrujen säätelyä..

eipä juuri muuta.... :D
Kyllä -(z)- on aika varma peli 8)
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ei se opeli nyt kovin huono voi olla, kun itse ajoin 3 vuotta 1.6S -82 Asconalla, josta maksoin 50€. Ylimääräisiin korjauksiin ei mennyt rahaa koko aikana kuin reilut 250€, eikä kertaakaan jääty tienpäälle. Kaikenlisäksi möin auton kolmen vuoden ajon jälkeen hintaan 340€

Samaa sarjaa jatkaa 1.3S -87 Ascona, jonka ostin viime keväänä niin ikään hintaan 50€. Korjauksiin meni rahaa pyöreät 0€, vaikkakin auto hyytyi heti 200m päähän ostopaikasta rikkinäisen bensaletkun takia. :)
Työkalupakista uutta letkua tilalle, ja matka jatkui. Olisihan tuo vaatinut tosin jo pienoista laittoa sinnetänne, vuoden seisomisesta johtuen. Laturi oli sulanut, pyöränlaakerit huusivat, venttiilivarren kumit ihan loppu yms. Mutta niin vain ajelin kolmisen kuukautta työmatka-ajoa ilman mitään laittoa, ja loistavasti toimi.

Samaisen Asconan omistin 6 vuotta sitten, ja ainut korjaus puolen vuoden omistussuhteen aikana oli virranjakajan alipainesäätimen uusinta.
Kerrassaan luotettavia pelejä ainakin nuo Asconat.

(Vectraa onkin sitten korjattu parhaimmillaan 500€/kk :oops: Mutta taas on menty yli 5tkm pelkillä tankkauksilla)
djtonzah
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja djtonzah »

Vectrassa uusittu tänä vuonna:
*huhtikuussa koiranluu + akku
*elokuussa sisätilalämppärin moottori
*marraskuussa termari
*sekä tänä vuonna vaihdettu pari kertaa öljyt ja pari kertaa kiristelty käsijarrua

Eli tyytyväinen olen, loppujen lopuksi ei ole hirveästi mennyt rahaa korjauksiin/huoltoihin ja ihan hyvä ku hajoo jotakin, ainakin tietää et mitä kaikkea on uusittu.

Kadetti on ollut vasta niin vähän aikaa (pari viikkoa) ettei se ole saanut kuin 20€:lla bensaa.. :D Pitäisi kyllä vähän tutkia totakin.. jos käyttää käsijarrua ja on pakkasta niin paikat jäätyy ja jarruttaessa meinaa välillä vähän vinkua jarrut.. No talviautohan toi on ja erittäin lämmin sellainen, joten pikkuasioista ei kannata valittaa +++

-(z)-
Corsa OPC -09
adjpg
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja adjpg »

Kyllä se vaan niin on, että elämä vasta alkoi kun pääsi Opelin rattiin...
...sitä ennen on kiduttanut itseään Volvolla, Nissanilla, Volkkarilla, siis trakatoreita ja pahvikoteloita....No ei tehdä tästä mun auto on parempi kuin sun auto keskustelua, autot on niinkuin naiset, toisen unelma on toisen painajainen....
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: myydään ooppeli, ostetaan elämä...

Viesti Kirjoittaja Antero »

puuhapete81 kirjoitti:Onko kellekkään sattunut et opeli on ollut kokonaisen päivän kunnossa? Pikkuhiljaa se alkaa tuntua utopistiselta ajatukselta...
Kyllä sulla kohtalotovereita riittää... Itse en ole jaksanut remontoida pariin kuukauteen, kun tuo nyt näyttää kulkevan, mutta sitäkin enemmän pitäisi tehdä. Viimeksi viikko sitten valaisi se iloinen oranssi valo mittaritaulussa muuten niin synkkää syyssäätä...

Sen voin kyllä sanoa, että vanhat autot, joissa ei ole elektroniikkaa on kyllä ilosia omistettavia. Corsan kanssa ei ollut ikinä mitään suurempaa, vaikka horopaska olikin...
Kuva
Zeta03
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Zeta03 »

Eipä ole vikoja ollut. Ehkä en ole liian tarkka! :lol:

ps.

Myynnissä TOIMIVA Opelix

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=87505
Vastaa Viestiin