Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Hihna pitää samanlaista ääntä kuin sikaa tapettais (vinkunaa).
Pari kertaa polkasee reilusti kaasua niin sitten taas loppuu mutta ajon aikana taas rupee usein vinkuun.
Mitenkäs tämän nyt sitten korjais?
Johtuuko tuo nyt sitten näistä pakkasista vai rupeeko sielä joku hajoaan?
Autohan on 88 munamalli kadetti 1.2 koneella.
Jos on kiilahihna, niin kuluneella hihnapyörällä, eli hihna pohjaa pyörän keskellä olevaan "uraan" se luista vaikka kuinka kokeilis kiristää? Eli kannatta varmaan vaihtaa pyörät ja hihna jos kuluneet...
B-Na, "Rasvaa se hihna" <-- ymmärsinköhän väärin, mutta eikös se sitten luista enemmän ku varmasti?
^^se riippuu rasvaajasta. itellä ainakaan ei ole ruvellut luistamaan. Mutta koska se hihna kuivuu, niin se rupee pitämään ääntä, tällöin olen itse suihkinut CRCtä sopivasti sopiviin paikkoihin.
Wesku79 kirjoitti:Silikoni-spray vois olla kumihihnalle soveltuvampi vaihtoehto kuin rasva.
Onhan sitä ihan oikeeta kiilahihnaspraytäkin (vai millä nimellä se nyt kulkeekin) -se parantaa "pitoa" ja pitäis poistaa vinkumisetkin.
Paitsi ei auttanut ääneen minulla, tosin hiukan kämmin sen homman kun suihkutin koko hihnan kauttaaltaan, vaikka ei ois pitänyt kuin pelkät ulkoreunat.
Ja tosiaan se hihnan kireyden tarkistaminen on se ensimmäinen askel...