Kadett C 2.0 Lupia vai ei?

Keskustelua Opeleista
pecu_83
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pecu_83 »

TJT kirjoitti:
Tohma kirjoitti:meinaan että tuloo kalliiks lähteä käyttämää autoa opel-liikkeessä.. :)
eipä oo lähellä semmosta liikettä.. paljonko on tullu teille jotka ootte tehneet ko. vaihdon maksamaa koko projekti n. suunnilleen?
Ei sun autoa sinne tartte viedä.
Kyllä koneelta näkevät mitä eroja ko mallien välillä on.
siis nimenomaan auto tarvii kuskata sinne että ne kattoo et osat kans on isotekniikkaista vastaavat ja sit antavat siitä todistuksen.

mun projekti makso leimakuntoon n.1000€ mutta sen jälkeen sitä tuli laiteltua reilusti uusiks.
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

On muuten sokea katsastus inssi jos ei osaa isoa ja pientä taka-akselia erottaa.

Suttuisuus muuten johtuu siitä että se on valokuva.

Näyttää olevan faktat mielipiteitä, eli sanonpa omanikin, cih moottori on hyvä sulatettuna, koska romurauta on arvossaan
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Ei sitä autoa tarvi minnekään tarkastettavaksi viedä, vai meinaatko että C-Kadett jotenki poikkeaa tässä suhteessa.
Katsastusmies tekee sen viimeisen sinetin eikä pääse mitenkään vastuusta vaikka joku muu taho olisikin auton todennut isotekniikkaiseksi.
Katsastusta varten riittää eroavaisuustodistus josta katsastusmies sitten näkee erot ja on hänen päätettävissään että tarkastaako onko auto vastaava tai ei...Ainahan eivät tarkasta kaikkia kohtia, esim joku etupalkki voi olla p-homma todentaa konttorilla mutta miksi jättää se vaihtamatta koska siitä kuitenkin verotetaan prosentit(yleensä :D)
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
pecu_83
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pecu_83 »

Okei, mulle on ihan sama miten nää hommat menee. ITSE kun muutin c-kadetin 1,2 --> 1.9 niin VAATIVAT että pitää olla maahantuojan eroavaisuus todistus JA maahantuojan todistus että osat vastaa isotekniikkaista. Se on aika paljon vaadittu katsastusmieheltä että tuntisi joka ikisen automallin joka ikisen version joka ikisen eron... Jees mä en enää puutu tähän keskusteluun. Näin homma kuitenkin meni OMALLA kohdallani.

Vilderin tapaus kuitenkin osoittaa että homma näköjään voi mennä muullakin tapaa... (komee katiska :D )
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

kyllä minäkin oon joutunu aina käyttään eka merkkikorjaamolla tarkastettavana ja hyväksytettävänä nuo ennen muutoskatsastukseen menoa
eli kyllä se noin menee kuten pecu_83 sanoi(paitsi ettei oo tuota nelipyöräsuuntausta vielä vaadittu)
Todennäköisesti väärässä.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Tämäkin käytäntö sitten näemmä vaihtelee paikkakunnittain, ainakin omissa tekniikanvaihdoissa olen ilman tarkastusta selvinnyt enkä ole kyllä keneltäkään muultakaan tutulta kuullut että olisivat muutkaan vastaavaan tarkastusoperaatioon joutuneet.
Yritti ne kieltämättä viimeksi ehdotella mulle tarkastusta mutta selvitin asian vastuu kysymyksestä niin tarkasti katsastusmies itse kiltisti koko auton, ja tästähän siinä muutoskatsastuksessa maksetaankin. Jos joku muu taho tekee sen tarkastuksen niin mitä järkeä maksaa 2xkatsastuksen hinta vain pelkästä uudesta rek.otteesta.. Ota tästä sitten selvää...
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Keme kirjoitti: Pienellä etuakselilla varustettu isolohko C Kadetti taitaa olla laiton vaikka siinä leima olisikin. Antaa viisaampien korjata, kun hehän sen tuntuvat _tietävän_.
Ja taas riippuu siitä mistä roikkuu...kaverin C Coupe oli tehty joskus -96-97, eli siis lupien aikaan, 1.2s-->2.0E ja autossa oli yhä pikkulohkon etuakseli ja jopa etujarrut. Vaikka moista laitosta ei enää saa tehdäkään niin tuskin se tuotakaan on laittomaksi tehnyt kun se kerran on ko. muutoslupien mukainen joilla se aikoinaan on tehtykin.
Vastaa Viestiin