Tissi Paroni kirjoitti:
Eihän sillä muuta eroa olekkaan, mutta sehän siinä just on ideana että se toinenkin akku tosiaan latautuu wasta sitten kun auto on käynnissä!!! Eikä sillon waan siirrä wirtaa paikasta a paikkaan b kun on walot päällä ja tyhjennä sitä ns pääakkua. Niin kun ehkä tiedät auton ei tarwitse olla käynnissä kun walot on päällä
Meinaatkos tosiaan että se akku lataantuisi kunnolla silloin kun auto on pois päältä
Meinaatkos tosiaan että se akku lataantuisi kunnolla silloin kun auto on pois päältä
No eihän se mihinkään lataannu, mutta kyllä ne akut tasaa wirtansa jos walot on päällä.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 - www.maxboom.fi
Mitä helewettiä, minä sitä 2 akun systeemiä o ollu puoltamassa. Sehän tässä kyseisessä aiheessa on toteutettu aiwan päin persettä. Lukekaa kaikki jutut ja kommentoikaa wasta sitten!! Mun mielestä tollanen takawalojen wirroilla toisen akun lataaminen on enemmän riski autossa olijoille kun hyöty kenellekään.
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
"Jarnok"
No eihän tuollasessa ole mitään järkeä.
Sitten pahimmillaan toinen akku finaalissa ja imee toisestakin loput.
Ei saatana. Tätähän mä olen koko ajan yrittäny selittää, että juuri sixi se rele kytketään sinne sytytys wirtaan eikä mihinkään perkeleen waloihin että ne ei sit ole molemmat kohta tyhjiä!!!
No niimpä, ittekin äsken kattelin et se mun lause näytti jotenkin "omaan selkään puukottawalta". Mutta kuitenkin... Miten tollanen woi edes toimia, luulis että siellä paukkuu noi walojen sulakkeet koko ajan kun se lisä akku ottaa wirtaa?!
Mutta kuka käskee laittamaan ne valot päälle ennenkuin auto on käynnissä? Saahan sen akun tyhjäks vaikka pitämällä valoja päällä pitemmän aikaa, eikö? Tuossa sytytyksessä on omasta mielestä enemmän miinuksia:
Jos poppiakku on tyhjänä, talvipakkasilla yrität starttailla vehettä niin sehän avaa releen jo starttauksen yhteydessä, huonompi akku voi olla jo tästä tyhjänä kun virta siirtyy samalla starttia pyörittäessä toiseen akkuun.
Tuo takavaloista virta toimii, jos konttiin tulee toiselta akulta tai laturilta piuhat ja takavaloista otetaan heräte releelle. Näin säästyisi yhden johdon vedolta pellin alta konttiiin....
Voin olla tietenkin väärässäkin, ei herneitä :O
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Mä en tosta wirtalukosta oo niin perillä, mutta jos lähtö otetaan esim. samasta kun ajowalo automatiikan, niin silloinhan startatessa ei menisi konttiin wirtaa ennen kuin awain on päästetty takas siihen "normi" asentoon ja käsittääxeni silloinhan auton pitäisi olla käynnissä. Ainakin MB Vitossa walot sammuu startatessa ja wissiin aika monessa muussakin autossa. Luulisin et se on just six kehitetty että akun ollessa wajaa, ei polttimot wie turhaan wirtaa startatessa...
Mut niin kun laitoin, luulisin.
Ja kohta joku laittaa että: kyllä mulla ainakin walot palaa startatessa
Mutta kaikista kiwuttomin tapa kahden akun järjestelmä olisi toteuttaa uudella laturilla... Waihtaa wanha laturi uuteen tehokkaampaan ja sellaiseen jossa on kaxoisanto. Auton wirta järjestelmä kytketään toiseen ja audio jäsjestelmä toiseen.
[kielipoliisi]
Kaikista järkevintä on myös käyttää normaaleissa sanoissa niissä normaalisti esiintyviä kirjaimia, kuten "valot", "virta", "kaksoisanto", "avain" jne. jne. Muutenkin kannattaa käyttää sellaista suhteellisen luettavaa kirjoitusasua sekä järkevää kieltä..
[/kielipoliisi]
Sori kaikille, oli aiWan pakko...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta: