reijälliset jarrulevyt
reijälliset jarrulevyt
Onko joku tehnyt itse onnistuneesti? Vähän kiinnostais tehdä jyrsinkoneella jakopäällä ( tai cnc-sorvissa ) laittaa tasajaolle 4-5 millisiä reikiä ,niin että reijät osuis aina sellaseen kohtaan missä ei ole jäähdytys ripaa.Onkohan halkeamis vaaraa??
Juu on kokeiltu ja toimivat...
Porattiin 1.6 E Kadetin etulappuihin 5-viuhkaa reikiä. (4-reikää peräkkäin viuhkamaisesti sisäkehältä ulkokehälle)
Ekana porattiin vaan 5mm reijät mut 90ast. reuna leikkas palaa liikaa niin että vanteet oli mustana reilun 100km jälkeen.
Sit viistottiin 10mm terällä reijän reunat niin sit homma alko toimimaan.
Jarrut parani myös juuri sen verran kun haluskin.
Jarru kun lämpesi niin tuntu että levy imee palat kiinni levyyn niin tehokkaasti että jarrutuksissa piti löysätä vähän jarrua jotta jarrutus teho pysy samana.
Jarrunesteiden kiehumispiste tuli sit vaan aika yllätyksenä.
Vakio levyilla huomasi aikasemmin kun poljin alko mennä pehmeeksi, mut noilla ei paljoo varotellu.
(Sitä kokeiltiin hitaalla mutkasella asfaltti tiellä että millanen vaikutus reikien poraamisella oli...)
Kaupasta ostettiin uudet Lucaksen levyt mistä ne tehtiin...
Mulla ei ainakaan haljenneet ne levyt, mut nehän ei tossa kadetissa ole jäähdytetyt.
Muistaakseni jossain oli siitä juttua (fin-tuning?) että oli niitä tehtaan tekemiä levyjä haljennut joten ei nekään nyt vältämättä ajossa rikkoutumattomia ole.
Mut toisaalta nykyste valmiitkaan ei hirveitä maksa,että kannattaako niitä itse enää tehdä...?
Porattiin 1.6 E Kadetin etulappuihin 5-viuhkaa reikiä. (4-reikää peräkkäin viuhkamaisesti sisäkehältä ulkokehälle)
Ekana porattiin vaan 5mm reijät mut 90ast. reuna leikkas palaa liikaa niin että vanteet oli mustana reilun 100km jälkeen.
Sit viistottiin 10mm terällä reijän reunat niin sit homma alko toimimaan.
Jarrut parani myös juuri sen verran kun haluskin.
Jarru kun lämpesi niin tuntu että levy imee palat kiinni levyyn niin tehokkaasti että jarrutuksissa piti löysätä vähän jarrua jotta jarrutus teho pysy samana.
Jarrunesteiden kiehumispiste tuli sit vaan aika yllätyksenä.
Vakio levyilla huomasi aikasemmin kun poljin alko mennä pehmeeksi, mut noilla ei paljoo varotellu.
(Sitä kokeiltiin hitaalla mutkasella asfaltti tiellä että millanen vaikutus reikien poraamisella oli...)
Kaupasta ostettiin uudet Lucaksen levyt mistä ne tehtiin...
Mulla ei ainakaan haljenneet ne levyt, mut nehän ei tossa kadetissa ole jäähdytetyt.
Muistaakseni jossain oli siitä juttua (fin-tuning?) että oli niitä tehtaan tekemiä levyjä haljennut joten ei nekään nyt vältämättä ajossa rikkoutumattomia ole.
Mut toisaalta nykyste valmiitkaan ei hirveitä maksa,että kannattaako niitä itse enää tehdä...?

En kyllä itse alkaisi ainakaan liikennekäyttöön porailemaan levyjä.
Jos tarttee poratut saaha,niin ostaa tehdastekoiset sitten.
Jossei muuta,niin onpahan jonkun muun kuin oma perse tulilinjalla jos levyjen hajoamisen takia teilaat jonkun kersan suojatielle...
Johonkin peltorassiin sitten eri asia...
Jos tarttee poratut saaha,niin ostaa tehdastekoiset sitten.
Jossei muuta,niin onpahan jonkun muun kuin oma perse tulilinjalla jos levyjen hajoamisen takia teilaat jonkun kersan suojatielle...
Johonkin peltorassiin sitten eri asia...
- omegamv6manual
- 'Admiral'

Kolmet levyt on tehty niin ettei oo porattu läpi asti, vaan on tehty kuopat. Juurikin viuhkamaisesti. Saa niistä ainakin paremman näköset ja jarrutehot ei ainakaan oo huonontunu
Eikä ole kestävyyden kanssa ollut ongelmia. Oman farmari-ompun levyt kesti kesällä hyvin radalla ajoa muutamat rundit, nyt on ruvennu ravistamaan kun on emäntä ajellut