C20XE Moottori - Virittäminen
Mielestäsi minä siis rahastan tällä työllä? No eikö työstään sitten pitäisi saada palkkaa, vai ilmaiseksiko pitäisi tehdä? No, joka tapausessa kaikki kannet, jotka luovutan asiakkaille ovat täysin koneistettuja jne. Ei se koneistamokaan tee koneistuksia ilmaiseksi. Vai tunnetko jonkin koneistamon joka näin tekisi? Minä en. Ja mainitsemasi 1500 Mk ei aina edes riitä 8v kannen peruskunnostuksiin, puhumattakaan jos kyseessä on vaikka 16v kansi. Ja kyllä minä tiedän sinut, jo 90 luvun alkupuoliskolta saakkaa, olit tosi kova arvostelemaan toisten tuotoksia. Kun sinulla kerran on niin kova oppimisen halu, niin mikset ryhtyisi tälle alalle yrittäjäksi? Näkisit oikein konkreettisesti, kuinka tämä ala pyörii. Saattaisit vaikka huomata, että tästähän täytyy saada jopa palkkaa, millä elää. Minusta tuntuu siltä, että sinulle/sinusta kaikki maksaa liian paljon. Kaikki pitäisi suurinpiirtein saada vie helvettiin hintaan. Kaikki sen yli maksava on ihan liikaa. Lisäksi en ole koskaan arvostellut Drunkhill tallin porukkaa. Minusta on hyvä kun asioissa onnistutaan( tarkoitan heidän hyvin liikuvia Jenkkiautojaan), joita luultavasti et ole rakentanut, vaikka kirjoituksestasi paistaa hiukan toinen käsitys läpi? Ja mitä virtauspenkkitulosiin tulee, niin joistakin kansista virtauspenkki todellakin tykkää, muttei se tarkoita, että moottorikokonaisuudesta tulee hyvä. Ne kun ovat niin monesta asiasta kiinni. Esim Ford ohc kansi virtaa 218 Hp ja moottorista tulee 237 Hp ulos. Milläs sinä sen selität? Virtauspenkki on suuntaa antava laite, mutta ei se kerro lähellekkään koko totuutta. Sitä paitsi sinä saat ajatella minusta mitä lystäät ja varmaan ajatteletkin. Tällä alalla oppii joka päivä jotain uutta ja ihmeellistä. Että näin tällä kertaa. T: Kansiviritys J.Kosunen
no joo.täältä löytyy LAILLISEN etuveto turbo calibran omistajaVEN kirjoitti:Niin Let-moottorihan menisi tehorajojen mukaan vaparin tilalle mutta,mutta siihen se jää koska mun käsitykseni on että sitten puhutaan ihan yhtälailla auton ahtamisesta. En usko ennen kun joku sellainen kuka on tuon vaihdon tehnyt ja saanut etuvetoisena leimaan tulee kertomaan tai lähettää maililla faktaa miten tuo on mahdollista niin sitten se letti tulee oman autan alle.
kun let koneen laitta niin sehän on alkuperäinen turbo pata ja juurikin etuvetosen mallisarjan tehokkain on V6 ja sen tehoihin se 20% on 204hv.
eli alusta vastaamaan v6 mallia,on kyllä ihan samanlainen ku 4x4 turbossakin
ja tämän muutoksen tein itse viime talvena.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
en todellakaan ole väittänyt rakentaneeni niitä(tosin joskus kiire apuna olen tuon jonen kilpurin ruuvaamisessa ollut ja parissa kisoissa myös apuna) sen enempää kuin sinun arvostelleenkaan niitä,vaan pointti oli se että tietoa ja taitoa tuolla on ollut tarjolla ja jonkun verran sitä on myös mullekkin siis tarttunut.
kyllä mulle osatkin kelpaa "vie helvettiin"hintaan,sinusta on sitten järkevää maksaa liikaa???
voihan se olla että näillä kirjoitteluillani sulta jää saamatta tuhansia asiakkaita
mutta ainahan niitä hintoja voi sitten nostaa niin ei enää pyöri nurkissa kaltaisiani köyhiä...
tuosta autojen arvostelusta voisit myös mainita muutaman esimerkin kun kerran on niin hyvin mieleen jäänyt...en väitä etten olisi mielipiteitäni tuonut esiin,niin moittivia kuin kehujakin mutta kukapa ei olisi
kyllä mulle osatkin kelpaa "vie helvettiin"hintaan,sinusta on sitten järkevää maksaa liikaa???
voihan se olla että näillä kirjoitteluillani sulta jää saamatta tuhansia asiakkaita
tuosta autojen arvostelusta voisit myös mainita muutaman esimerkin kun kerran on niin hyvin mieleen jäänyt...en väitä etten olisi mielipiteitäni tuonut esiin,niin moittivia kuin kehujakin mutta kukapa ei olisi
Todennäköisesti väärässä.
repsa kirjoitti:niin, minähän ton tein silloin kun tukkaa oli vielä reilusti...Keme kirjoitti:Yks pitkätukka puhu, että sen c20xe oli naukassu ~170hv dynossa. Siis vakiokoneesta imunokan uudelleen ajotuksella ja TI-powerikupilla. Sitte se vielä täräytti dunopaperin nenän etee.
171hp oli tarkka lukema, ja muutoksena oli vain imunokan ajoitus 5astetta aikaisemmalle + tuo t-i mallinen powercap.
muutokset maksoivat _kaikkineen_ muistaakseni >20e, eli 1e/hp, mielestäni ihan kohtalainen summa kun vertaa noihin dblaksen sarjoihin yms
noh, köyhäähän se vaan vituttaa jos rahalla pitäs ostaa kaikki
Mitä eroa on t-i mallisessa powercapissa verrattuna perus cappiin? Olisko kuvaa?
Vectra A GT C20XE -94
Tuli idea!
Voikohan Laittaan C20XE moottorin tilalle Z20LET moottorin se 190hv version?
Kun ajattelin että sehän on opelin vähäpäästöinen etuvetoisen mallin turbo moottori..voiskohan sen saada leimaan? ilman mitään kalliita mittauksia
ja pitäisikö käyttää turbo calibran laatikkoa vai turbo astran ?
tehot ainakin pysyisi rajoissa ja alusta riittäisi varmaan calibra v6 mallista?
aika hullulta varmaan kuulostaa mutta onnistuiskohan...
Voikohan Laittaan C20XE moottorin tilalle Z20LET moottorin se 190hv version?
Kun ajattelin että sehän on opelin vähäpäästöinen etuvetoisen mallin turbo moottori..voiskohan sen saada leimaan? ilman mitään kalliita mittauksia
ja pitäisikö käyttää turbo calibran laatikkoa vai turbo astran ?
tehot ainakin pysyisi rajoissa ja alusta riittäisi varmaan calibra v6 mallista?
aika hullulta varmaan kuulostaa mutta onnistuiskohan...
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea
Ja myös että saa sen leimaan ilman isompaa häslinkiä jos tuo on mahdollista niin kehtais käydä konttorilla kyselemässä tarkemmin...
tuossa nyt herää kysymys että saako tuon lailliseks tuon astran laatikon kanssa vai kävisiköhän/kestäiskö vakio laatikko?
missä hinnoissa liikku Z20LET moottori?
tuossa nyt herää kysymys että saako tuon lailliseks tuon astran laatikon kanssa vai kävisiköhän/kestäiskö vakio laatikko?
missä hinnoissa liikku Z20LET moottori?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Hopea on nopea