Onko Astra huono?
Täytyy sanoa että ei kokemusta tuosta Bertonesta, mutta muuten löytyy 9:stä eri Opelista alkaen Kadett C 1.6Gl -78 ja päättyen kaikkien aikojen huonoimpaan autooni Astra G 2.0 DTI -00. ajoin autolla 136 tkm jolloin viimeisenä vikana hajosi ruiskupumppu eikä mennyt takuuseen. Ilmamassamittari 2- kertaa. kaikki jarrut satuloineen kerran, lämmityslaitteen säätömoottori 2- kertaa. Ei ikinä Opelia minulle enää.
-97 Astran joskus omistaneena uskallan olla eri mieltä. Kyllä siinä ruoste kukki takaluukun kannessa, helmoissa, kaarissa ja mm. ovitiivisteiden ja -listojen alla. Eikä ollut huolenpidosta kiinni, samalla tavalla pidettynä mulla on autot kestäneet ennen ja jälkeen. Mutta tämä oli siis F-malli, joka on eri peli kuin G.Morakaj kirjoitti:-
Ei ole ruosteisia Astroja ollut sitten v-96 jälkeen
-
Osku
elikkä siis samat kuin minunkin astrassa (-92) ?Superi kirjoitti:-97 Astran joskus omistaneena uskallan olla eri mieltä. Kyllä siinä ruoste kukki takaluukun kannessa, helmoissa, kaarissa ja mm. ovitiivisteiden ja -listojen alla. Eikä ollut huolenpidosta kiinni, samalla tavalla pidettynä mulla on autot kestäneet ennen ja jälkeen. Mutta tämä oli siis F-malli, joka on eri peli kuin G.Morakaj kirjoitti:-
Ei ole ruosteisia Astroja ollut sitten v-96 jälkeen
Olikos toi sinun astra farkku, vai?
Ei ollut farkku, vaan 5-ovinen luiskaperä. Takakontissa kukkaa pukkasi siitä takalasinpyyhkijän läpiviennistä ja
merkin rei'istä - miksihän
logolla piti olla sellaiset "kohdistus"holet, teipillähän tuo oli kiinni kuten mallimerkinnätkin?
Valkoinen väri oli tietenkin armoton ruostekukkien paljastaja
mutta hyvänä puolena se, että ruosteet löytyi heti alkavina kukkina. Ei tuosta läpireikiä löytynyt.
Unohdin ekassa mainita, että takalokasuojassa olleen antennin läpiviennistäkin lähti rupi leviämään. Ihan vikoissa äffissä antenni olikin nostettu fiksusti katolle.
EDIT: vastauksena itse kysymykseen: ei Astra huono ole, siinä on paljon hyviä ominaisuuksia. Bertone coupe (kuten muutkin "erikoisemmat" opelit) on siitä hyvä, että tekniikka on yhteistä tavis-mallien kanssa. Osia saa eivätkä ne maksa maltaita. Järkiautohan tuo on.
Valkoinen väri oli tietenkin armoton ruostekukkien paljastaja
Unohdin ekassa mainita, että takalokasuojassa olleen antennin läpiviennistäkin lähti rupi leviämään. Ihan vikoissa äffissä antenni olikin nostettu fiksusti katolle.
EDIT: vastauksena itse kysymykseen: ei Astra huono ole, siinä on paljon hyviä ominaisuuksia. Bertone coupe (kuten muutkin "erikoisemmat" opelit) on siitä hyvä, että tekniikka on yhteistä tavis-mallien kanssa. Osia saa eivätkä ne maksa maltaita. Järkiautohan tuo on.
Itselläni on ollut parin vuoden ajan alla -98 mallinen G koppanen farkku X18XE1 koneella. Mittariin on tullut reilut 50 tkm, nyt ajettu 145 tkm.
Mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Yleinen tyyppivika, tyhjäkäynnin huojuminen ja sammahtelu risteyksiin vaivasi viime syksynä. Syynä ei ollut tyhjäkäyntimoottori vaan löysä kaasuvaijeri. Tulipahan purettua ja putsattua tuo läppärunko johon tuo askelmoottori on integroitu...
Ovat kuulemma porailleet 1,5 mm:n reikiä kaasuläppään, mutta hyvin tuo on taas toiminut, huollon "säädöistä" huolimatta!
Takajarrut tuli uusittua heti oston jälkeen (90 tkm mittarissa), nyt olisi etulevyt vaihtokunnossa.
Yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen kärryyn. Se on mukava ajettava, käy ja kukkuu kuin kello. [kop kop]
Mitään suurempaa vikaa ei ole ollut. Yleinen tyyppivika, tyhjäkäynnin huojuminen ja sammahtelu risteyksiin vaivasi viime syksynä. Syynä ei ollut tyhjäkäyntimoottori vaan löysä kaasuvaijeri. Tulipahan purettua ja putsattua tuo läppärunko johon tuo askelmoottori on integroitu...
Takajarrut tuli uusittua heti oston jälkeen (90 tkm mittarissa), nyt olisi etulevyt vaihtokunnossa.
Yleisesti ottaen olen ollut tyytyväinen kärryyn. Se on mukava ajettava, käy ja kukkuu kuin kello. [kop kop]