Tummaoptiikka umpiot + Astra G

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Tummaoptiikka umpiot + Astra G

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Ensin itse kysymys. Kannattaako viedä merkkihuoltoon umpion vaihtoon, vai osaako joku halvempi paja vaihtaa nuo umpiot? Jos on paikallisia foorumin lukijoita niin ehdottakaa jotain hyvää mestaa, joka osaa hoitaa tuon ammatitaidolla. Itsellä jostain syystä jäänyt vähän huono kuva näistä "nyrkkipajoista". En siitä se enempää.. :wink:

Sitten ihan yleisenä läppänä, että jos olette harkinneet umpioiden vaihtoa, xenoneihin tai sitten näihin tummaoptiikka valoihin - kannattaa ehdottomasti tilata ne tuolta Saksan suunnalta. Itse säästin noin 140e kun tilasin valot Saksasta - ja vielä aidot Hellat. :D
- I give law a bad name
Merzedes
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Merzedes »

Eikai noiden luulis paha olevan itsekään vaihtaa? Ainakin B omegan valot voi vaihtaa ihan hyvin itsekkin. Siis jos on ihan kokonaiset umpiot...Mutta jos ei itseltä luonnistu niin kyllä varmaankin joku ei merkkiliike osaisi hoitaa homman. Ja onhan näitä tiettyyn merkkiin keskittyneitä liikkeitä jotka ei kuitenkaan virallisia huoltoja ole
Silver
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Silver »

Jos vain löytyy talli, hieman aikaa ja ruuvimeisseli pysyy kourassa niin suosittelen tekemään itse. Tarvitsee irroittaa vain 5 muovista pidiketta ja 4 torxia. Helppo kohde jossa voi säästää rahaa. Mitä muuten maksoit uusista umpioista?
boomerang
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja boomerang »

Muuten kyllä vaihtaisin varmaan itse nuo umpiot, mutta itselläni ei ole mitään tallia missä tuon työn voisi suorittaa. Tuota hommaa kun ei mitenkään pysty taivasalla suorittamaan. Ajattelin siis viedä auton liikkeeseen. Joku hyvä mesta kun Rovaniemeltä löytyisi. Sellanen mistä sais vara-auton tai sitten kyydin koululle. Rovaniemen Wetterissä ollut kyllä loistavaa palvelua. Aina on vara-auton saanut yms. Vielä kun Opel huollossa joskus ois niin hyvä palvelu.

Saksasta löytyy useampi liike, joka myy noita umpioita. Tässä muutamia:

http://www.autoteile-scheinwerfer.de/(590_598)/(2).html

http://www.dtmpassion.de/shop/astra-g-l ... ba08fe8002

Itse tilasin tuolta jälkimmäisestä liikkeestä, lähinnä sen takia että umpiota oli liikkeessä ja tilaus sujui englanniksi. Muutenkin palvelu oli erinomaista. Toimitus 3:ssa päivässä. Suosittelen tosiaan tuota Saksasta tilaamista. Oli sitte kyse umpioista, soittimista, vahvistimista yms. Varsinkin lafkoissa joissa käy pankkikorttimaksu tai postiennakko on toiminta erittäin nopeaa. Saksassa nettiliikkeitä on ollut jo 10 vuotta, jonka kyllä huomaa. Nopeat vastaukset, kohtelias palvelu, ja tietysti halvat hinnat.

Ps. Hyvä läppä kyllä kun kyselin paljon Opel-liikkeesä ois maksanu xenonit G Astraan. Sanottiin, että noin 2100e. Saksasta saa tilattua täydellisen setin (automaattinen korkeuden säätö yms.) 910 e.
- I give law a bad name
rausku72
OCF Member 2022
OCF Member 2022

Viesti Kirjoittaja rausku72 »

Heipsan!

Jos jaksat odottaa siihen asti kun tulet tänne raumalle, niin mä voisin ilo mielin :) vaihtaa noi...
Mutta kun mä tunnen sut niin hyvin ni sä et kumminkaan malta odottaa...... :wink:

BTW: vois soitella täsä jossain välissä... -(z)-
Erno
Meriva OPC(gas), Manta -74, Manta -72, Manta -77, vectra c 3.2.
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Umpiot on melko helppo vaihtaa, jokunen kerta tuli astraan ne vaihdettua. Puskuri on kiinni pyöränaukoissa 2kpl torxia/puoli. Päältä valojen välistä kahdella muovitapilla ja puskurin alta keskeltä kolmella muovitapilla. Vedä puskurin päädyistä autosta pois päin, napsahtaa pois koloistaan. Sitten vaan puskin irti, varo ettet revi irti lampunpesimien letkuja. Umpiot on kiinni 3 torxilla/umpio. Aja vaikka seinää vasten ennen irroitusta ja merkkaa valokuvioiden paikat teipitllä seinään. Jos maltat olla liikuttamatta niin noihin on helppo suunnata valot sitten asennuksen jälkeen.
Vastaa Viestiin