kuuluu nakutusta vaihteiston tienoolta.
ilmenee lähinnä vaihde päällä ja pienenee/häviää kun laittaa vapaalle..parkkivaihde silmässä nakutus on yhtä voimakas kuin vapaalla.
toisinaan nakutusta ei ole havaittavissa mutta toisinaan taas se tulee esiin ja tuntuu että se olisi jotenkin kausiluontoinen, kun ei aina kuulu..kyllähän se ihmetyttää kovasti mikä voisi olla..nakutus ei ole kovinkaan voimakas metalli metalli vasten ääni vaan lähinnä moottorin ääneen lisätty lievä kilkatus..
siis ääni ei ole pääni sisällä vaikka se siltä saattaa äkkiseltään kuulostaa...en vain osaa sitä tämän paremmin kuvailla ja tuntemiani autonikkareitakin olen pyytänyt sitä kuuntelemaan ja kaikki ovat siitä yhtä kummissaan..
metro-autossakin kävin ja siellä nuorehko huoltomies kuunteli ääntä ja sanoi että radio kovemmalle vaan ja kovaa ajoo niin hänkin tekee..ei siis osannut sanoa mikä mahtaa aiheuttaa..mutta olen kyllä satavarma ettei sen äänen kuuluisi olla olemassa terveessä pelissä..
Onko sinulla tietoa joka voisi minua auttaa?
auto on 92 senator ..siis automaattivaihteilla ja siis se ääni on paikannettu sinne vaihdelaatikon luokse mutta sen tarkemmin sen sijaintia ei olla määritetty..kiitos etukäteen edes että jaksoit lukea..kiitos myös jos osaat jotain vinkkiä antaa
nakutus vaihteiston tienoolta
- Undertaker
- 'Diplomat'

itellä naksuttelee ompun laatikko samalla tavalla,tosin manuaali.kuulu oikein selvästi vielä ku otti pakoputki runkoon kiinni vaan ku väänsin sitä peltiä mihin putki otti kiinni niin loppu melkein kokonaan.nyt kuulostaa aina välistä siltä ku ottas rattaat toisiinsa kiinni.ihan ku jäis pykälä vähän päälle vaikka on vapaalla.yks vaihtoehto on että ääni tulee vauhtipyörältä.ei voi sanoa varmaks, mut ei toinna ottaa ressii jos vaan toimii en ota miekään 
Lähtee ku nakki haulikosta
vaihdettu on öljyt..koneeseen sekä lootaan..vaihdoin oitis kun nakutusta alkoi esiintyä..auto tuli perheeseen kesällä ja tarkoitus oli muutenkin liemet vaihtaa...edellinen omistaja oli melko lähiaikoina vaihtanutkin..lootan öljyt olivat vielä tuoreita joten ei tuo öljynpuutteesta tai sen laadusta oikein siis voi johtua..olen yrittänyt perehtyä tomaatin toimintaan ja siitä päätellä miten se vehjas hoitaa hommaansa mutta on niin monimutkainen etten tällä koulutuksella sano asiaan juuta enkä jaata..tänään ei ole kilkattanut mutta eilen kilkatti...on se vaan kumma...
Alko kans tääl vanhassa -89 kadetissa kuulua jostain vaihdekepin/koneen väliltä semmosta "rutinaa" yhellä reissulla, alko vaan ääni voimistua ja lopulta se rutis voimakkaasti esim. moottorijarrutuksissa. Eikös etuvetosissa pitäs olla vaihteisto siellä nokassa ja ei se kyl mielestäni sieltäkää kuulunu... sit ku tää rutina alkaa nii se lakkaa ku höllää kaasua. Kaippa se jotain resonointiääntäki vois olla, mahtasko kadeteissa olla jotain tämmösiä tunnettuja tyyppivikoja?