Omegan (B) sisäilmankierto
Omegan (B) sisäilmankierto
Niin. Eli ongelmana otsikon mukaan se nappi ja sen takana olevat toiminnot. Auto siis Omega mallia bee, vuodelta 95, sedan. On alkanut tuntua että autossa on sisäilman kierto kokoajan päällä. Miksikö? Siksi koska lasit huurtuvat todella paljon (takalaseihin kertyy suoraan sanoen vettä) ja sitä sisäilmankierto-nappia painamalla ei tapahdu mitään merkittävää puhallusäänissä tai muutenkaan.. mitenköhän tästä etiä päin jos vaivaa yrittäisi itse korjailla? ..vähän ikävä on ajella tuuletin täysillä ja ikkunat raollaan ja siltikin kuivata väliin laseja nähdäkseen. Autossa ei siis ole ilmastointia.. Enkä muutenkaan ole pahemmin kerennyt tutkimaan kun vastottain on kaara minulle tullut..
sisäkierron läppä on alipainetoiminen, magnettiventtiili ohjaa joko alipaineen sinne tai pois;kun painat nappia, jos se toimii
tästä aiheesta on ollut juttua ennenkin, huurtumisongelman kanssa ovat aukaisseet/poistaneet sen läpän ohjauksen ja tulpanneet auki. kokeile löytääkö haku toiminnolla aiheita siitä, muistini mukaan läpän ohjaus on joko hanskalokeron takana tai konepellin alla siellä mihin raitisilmasuodatin tulee, en nyt jaksa käydä kattomasta tuosta omastani ku on pakkastaki....
tästä aiheesta on ollut juttua ennenkin, huurtumisongelman kanssa ovat aukaisseet/poistaneet sen läpän ohjauksen ja tulpanneet auki. kokeile löytääkö haku toiminnolla aiheita siitä, muistini mukaan läpän ohjaus on joko hanskalokeron takana tai konepellin alla siellä mihin raitisilmasuodatin tulee, en nyt jaksa käydä kattomasta tuosta omastani ku on pakkastaki....
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
Läpän asennon voit tarkistaa kun otat raitisilmasuodattimen pois. Jos näkyy puhaltimen siivet niin läppä on kiinni. Jos ei näy tai näkyy vaan osittain niin sisäkierto on päällä. Tietysti voit kokeilla painella sitä nappia ja samalla katsoa liikkuuko se läppä.
Itse läppäsysteemi löytyy hanskalokeron takaa. Hanskalokeron ja airbagin kannen torx-ruuvit eka pois, sitten airbagin kantta raottaen saa hanskalokeron pois. Läppävipysysteemi näkyy siellä oikeassa reunassa kun kurkkii sinne alle. Mulla oli se läpän vipu irronnut siitä ja läppä ei liikkunut mihinkään. Monta kertaa laitoin raitisilmasuodattimen kautta sen läpän kiinni mutta aukes aina itsestään.
Jos haluaa ettei varmasti mene sisäkierto päälle niin lukitsee sen läpän kiinni.
Itse läppäsysteemi löytyy hanskalokeron takaa. Hanskalokeron ja airbagin kannen torx-ruuvit eka pois, sitten airbagin kantta raottaen saa hanskalokeron pois. Läppävipysysteemi näkyy siellä oikeassa reunassa kun kurkkii sinne alle. Mulla oli se läpän vipu irronnut siitä ja läppä ei liikkunut mihinkään. Monta kertaa laitoin raitisilmasuodattimen kautta sen läpän kiinni mutta aukes aina itsestään.
Jos haluaa ettei varmasti mene sisäkierto päälle niin lukitsee sen läpän kiinni.
Corsa 1.6 GSi -95
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW
MB E420T V8 -96
EX: Omega -99 2.5 TD A/C Aut. STW