Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Että minkälaisella momentilla nuo venttiilikopan pultit pitää avata? Kaikki kun puhuvat aina että "käytän momenttiavainta konerempassa..).. ikävä tunnustaa että olen tälläinen vasta-alkaja..
Toinen kyssäri olisi että ajattelin vaihtaa tuohon vähän paremman nokka-kammen , niin kuinkas tuo nokkaketju otetaan irti?? vai mikä vetoketju tuo on? (en tiedä tarkkaa nimeä) löysin vain puhetta hihnasta..siis searchilla.. Ostin ladafoorumilta halvalla nokka-akselin!!! Pitää emännän kauppakassia vähän virittää!
jos vielä veisi tuon karalalle lastutettavaksi Tai sitten jos nostaisi bensapaineet 6.5 baariin? Vai kannattaako nostaa samantien 8baariin?
Venttiilikopan pulttien aukaisussa käytettävä momentti on muistaakseni 15mN... Jos ei sillä lähde irti ni pistä CRC:tä ja kokeile hetken päästä uudestaan.
C20EN koneen jakoketjun vaihtoväli on sama kuin muidenkin opelin koneiden eli 90 tkm.
ukkeli kirjoitti:Että minkälaisella momentilla nuo venttiilikopan pultit pitää avata?
Eikös ne ole kiinni venäläiselläpystykierteellä, joten ei taida aukaisu onnistua kuin merkkikorjaamolla? Mutta lue vikakoodit klemmarilla niin selviä varmasti.
Kiitos paljon vinkeistä! Ja positiivisesta kannustuksesta!!!!!
Sain tuon kopan auki, siihen tarvitse 17Nm.. Tuli vähän kokeiltua kovempaa momenttia ...
Nyt iski ongelma, eihän tuolla ole mitään ketjua!!!!! Onko se poikki? joku hihna siellä vain oli! Vai onko se pelkästään tuolla hihnalla??? Onkohan mua taas kustu silmään
Nyt mulle tarjottin hx-50 ahdinta!! Jos rupeaisi rakentamaan tuommoista! kaverilta löytyisi nurkasta 1.6 moottorikin (500€)! Jos tekisi niistä paketin calibraan! Yks kaveri joka tietää paljon noista turboista sano että toi ahdin ois tosi sopiva tohon koneeseen! Taitaa tulla kevättalveksi projektia!
ukkeli kirjoitti:Että minkälaisella momentilla nuo venttiilikopan pultit pitää avata? Kaikki kun puhuvat aina että "käytän momenttiavainta konerempassa..).. ikävä tunnustaa että olen tälläinen vasta-alkaja..
Toinen kyssäri olisi että ajattelin vaihtaa tuohon vähän paremman nokka-kammen , niin kuinkas tuo nokkaketju otetaan irti?? vai mikä vetoketju tuo on? (en tiedä tarkkaa nimeä) löysin vain puhetta hihnasta..siis searchilla.. Ostin ladafoorumilta halvalla nokka-akselin!!! Pitää emännän kauppakassia vähän virittää!
jos vielä veisi tuon karalalle lastutettavaksi Tai sitten jos nostaisi bensapaineet 6.5 baariin? Vai kannattaako nostaa samantien 8baariin?
ukkeli kirjoitti:Kiitos paljon vinkeistä! Ja positiivisesta kannustuksesta!!!!!
Sain tuon kopan auki, siihen tarvitse 17Nm.. Tuli vähän kokeiltua kovempaa momenttia ...
Nyt iski ongelma, eihän tuolla ole mitään ketjua!!!!! Onko se poikki? joku hihna siellä vain oli! Vai onko se pelkästään tuolla hihnalla??? Onkohan mua taas kustu silmään
Nyt mulle tarjottin hx-50 ahdinta!! Jos rupeaisi rakentamaan tuommoista! kaverilta löytyisi nurkasta 1.6 moottorikin (500€)! Jos tekisi niistä paketin calibraan! Yks kaveri joka tietää paljon noista turboista sano että toi ahdin ois tosi sopiva tohon koneeseen! Taitaa tulla kevättalveksi projektia!
ukkeli kirjoitti:
Toi ihan hyväks havaittu paketti, kaverilla on melkeen sama setti Astrassa, ja tais olla 350+ hv takapyöriltä.
Joo pitää yrittää rakentaa tämmöinen ensimmäinen 1.6 calibra!!! ja turbolla. Tuo turbon koko vain ihmetyttää, hx50? No onhan tässä aikaa.. Pitää huomenna käydä konttorilla kysymässä mitä mieltä he ovat tästä projektista..
Toisaalta jos laittaisi vain tuon 1.6 moottorin! oishan se komea
Hieno projekti!! Ettei vaan oo liian pien ahdin.. Jossaki näin myynti ilmotuksen HX60:stä. Ettei vaan ala ahistaa. Laita samalla bensanpaineitaki ihan reippaalla kädellä. Reilusti, 10bar