B-vectra vm 96 ongelmiako?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

B-vectra vm 96 ongelmiako?

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

:P HEIPS
Mulla ei ole ollut kohta 3-kuukauteen mitään rikki/ vialla mun vectrassa! :lol: :lol: HYVÄÄ JOULUA :lol:
Ascona 2.0 S vm. 1980
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

ei mullakaan 15 kuukauteen.. :roll:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

Ei mullakaan mitään ongelmia 21 kuukauteen. Bensaa joutuu välillä ostaa, jouluja myöskin kaikille.
Kuva
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Mulla on ollut toi B reilun vuoden, eikä ole ollut mitään ongelmia. Isän `97 X18XE vecussa rupes ilmeisesti vesipumppu rallattamaan aika iloisesti :( . On ilmeisesti jäänyt vaihtamatta joskus hihnanvaihdon yhteydessä. Samaan aikaan niiltä pimeni telkkari ja liedestä paloi lamppu.

Samoin, hyvää joulua!
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
ouppelixi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ouppelixi »

Vecstra kirjoitti: Samaan aikaan niiltä pimeni telkkari ja liedestä paloi lamppu.
Voe Voe! :evil: <--- tuokun rupee hommiin , niin niitä tulee sitten ihan rytönä.
voe harmin paikka!
Ascona 2.0 S vm. 1980
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Eipä munkaan vectrassa ole ollut ongelmia pitkään aikaan. Pitäs vaan jaksaa vaihtaa öljyt sekä öljyn suodatin ja myös bensan suodatin. Kannestakin pitäs vaihtaa ne O-renkaat. Mutta eihän kuluvien osien vaihtoa voi laskea ongelmaksi...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

Ajoin tänään Vectran puolilämpimänä huoltoaseman pihaan, kävin pikaisesti kahvilla ja olin lähdössä pois. Istahdin autoon, käynnistin, lähdin ajamaan. Ihmettelin kovin, kun auto tuntui todella laiskalta ykkösvaihteella, hämmensin vaihdekeppiä, kyllä ykkönen oli pesässä.
Survaisin kaasun pohjaan, kierrokset nousivat n.1500:n eivätkä yhtään siitä yli.
Pysähdyin ja kaasuttelin autoa vaihde vapaalla, kierrokset eivät nousseet kaasu pohjassakaan yli 1500:n, mikään vikavalo ei palanut, TC -valo vilkahti tosin sekunnin ajan. Koneen käynti oli todella huonoa, kävi varmaan kahdella pytyllä.
Sammutin auton, starttasin, hörähti sekunniksi ja sammui taas. Starttailin autoa noin 4 kertaa peräkkäin kunnes luovutin. Ei pysy käynnissä. Bensaa oli mittarin mukaan 40L

Vilkaisu konepellin alle, kaikki OK. Istahdin autoon ja manasin mielessäni huonon tuurin, huomenna pitäisi lähteä 500km matkalle ja auto ei käy.

Istuskelin autossa noin 5min radiota kuunnellen. Olin aikeissa soittaa kaverin hinamaan autoa, mutta päätin vielä kokeilla käyntiin.
Starttaus, kas, lähti käyntiin. Kaasuttelua, kaikki toimii taas OK :o Reilumpi kaasutus, kaikki OK :o
Lähdin ajamaan. Otti kierroksia nyt täysin normaalisti, ja kaikki pelasivat kuin ennenkin.

Mikähän lie hetkellisen käyntihäiriön syy? Itse veikkaan syyksi kosteaa ja märkää keliä.

Onhan tuo muuten toiminut jo 3kk ilman mitään laittoa.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Joo no tosiaan jos kosteutta pääsee vanhoille tulpanjohdoille, tai jokin muu paikka vuotaa sytytysjärjestelmässä, niin tuo on tulos. Itelläkin kerran kävi 3:lla kun ajoin sellaiseen pienen järven kokoseen lätäkköön 8) Anto käydä 20min tyhjäkäyntiä, niin johan lähti toimimaan...
Vastaa Viestiin