Vikakoodin luku hinnat?
Vikakoodin luku hinnat?
Kävin aamusella merkkilikkeessä tarkoituksena luettaa DTI Vectran vikakoodi.
Pelkkä koodin luvun hinta olisi ollut 38 euroa! Jäi tekemättä.
Onko muualla vastaava hinnoittelu?
Minä pidän tätä ryöstöhinnoitteluna. Pari vuotta sitten luku samassa liikkeessä maksoi noin 50 markkaa ja homma kesti tasan 2 minuuttia,
liitin kun on käsijarru kahvan alla.
Hintaa perusteltiin laitteiden kalleudella. Miksi siis pikkukorjaamo tekee saman puolta halvemmalla samassa kaupungissa? Ja edelleen hinta on kova 2 minuutin hommasta.
Pelkkä koodin luvun hinta olisi ollut 38 euroa! Jäi tekemättä.
Onko muualla vastaava hinnoittelu?
Minä pidän tätä ryöstöhinnoitteluna. Pari vuotta sitten luku samassa liikkeessä maksoi noin 50 markkaa ja homma kesti tasan 2 minuuttia,
liitin kun on käsijarru kahvan alla.
Hintaa perusteltiin laitteiden kalleudella. Miksi siis pikkukorjaamo tekee saman puolta halvemmalla samassa kaupungissa? Ja edelleen hinta on kova 2 minuutin hommasta.
Tampereella 35€. Muilla merkeillä nuo vikakoodien luvut ovat yleensä 50€:n luokkka, ainakin VAG:t, BMW:t, MB:t, Chevyt yms. . Laitteet on todella kalliita, joten merkkiliikkeen on otettava niistä rahaa jotta saadaan laitteen maksettua.
EDIT: Noissa dieseleissä itse koodi ei välttämättä kerro mitään vaan niissä tarvitaan tietojen lukua enemmänkin. Eli dieseleissä ovat suuntaa-antavia. Saman koodin voi aiheuttta moni eri vika. Yleensä vika on kuitenkin alipaineletkujen liitoskohdissa (kumiletkun pätkät halki) tai ilmamassamittarissa.
EDIT: Noissa dieseleissä itse koodi ei välttämättä kerro mitään vaan niissä tarvitaan tietojen lukua enemmänkin. Eli dieseleissä ovat suuntaa-antavia. Saman koodin voi aiheuttta moni eri vika. Yleensä vika on kuitenkin alipaineletkujen liitoskohdissa (kumiletkun pätkät halki) tai ilmamassamittarissa.
ko. artikkelista löytyy ohjelmien ja osien tilaus/nettiosoitteita. näppäräsorminen rakentaako. vemputtimen rakentaa muutamassa illassa.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Obd-2 vemputtimella ei vaan pääse käsiksi '90 luvun Opeleihin.aaakooo kirjoitti:Jos joku haluaa rakentaa itse odb-2-analysaattorin vikakoodien lukua varten, ohjeita löytyy PROSESSORI lehdestä numero 9/2005.
ko. artikkelista löytyy ohjelmien ja osien tilaus/nettiosoitteita. näppäräsorminen rakentaako. vemputtimen rakentaa muutamassa illassa.ja voi tarjota muille opelisteille palvelua halvempaan hintaan...
Obd-2 tuli vasta milleniumin paikkeilla...
Helpompi rakenussarja niihin on klemmari, jonka vääntää eka suoraksi ja sitten taittaa U-muotoon...
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Porin Palinin pikahuollossa pari vuotta sitten väittivät ettei A-Vectrasta voi mitään koodeja lukea....
Luin ne sitten itse, toki foorumin avustuksella.
Vähän OffTopic mutta kumminkin.
Luin ne sitten itse, toki foorumin avustuksella.
Vähän OffTopic mutta kumminkin.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Corsa D OPC -08 Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Oulussa merkkiliikkeessä veloittivat koodin luvusta jotai 30€ ja koe ajo päälle nii yhteensä oli 47€ viime kesänä. Oli ensimmäinen ja viimeien kerta kun liikkeessä nii tä luetan. Oli meinaan sen verran kova hinta... 2xluettaa nii sillä saa jo ite hommattuu luku vehkeen. Ja tuntuu omegassa vika valo tykkäävän palaa....