Nokka-aks+Kampiaks.tunnistimet rikki->mitä oireita X20XEV

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Nokka-aks+Kampiaks.tunnistimet rikki->mitä oireita X20XEV

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Vähän pitkä otsikko... Auto anto vikakoodin kummastakin anturista. Välillä konevalo palaa ja välillä ei, vaikka ei pala niin kulku on silti vähän hukassa. Voiko vika olla päällä vaikka ei konevalo palaisikaan?
Nismo, millo lie taas ajos
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Re: Nokka-aks+Kampiaks.tunnistimet rikki->mitä oireita X2

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

Calibrasta meni toi nokka akselin asento tunnistin paskaks... Oire oli aika selkee, ei kiertäny kun 4500 ja ei yhtään enempää!!! 8) (X20XEV)
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

mulla toimi astra X20XEV ihan normaalisti ku valo ei palanu, sit ku valo palo ni ei ollu vetoja eikä kiertäny ku 4500
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Jees, lisää kommenttia saa pistää. Vikavalo päällä ei meinaa vetää alhaalta alle 2000kierr. mihinkään, mut ylempää menee kohtalaisesti.

Jalu78: kuinka nopee sulla ottaa se X20XEV jenkaa ja laskee ne, toi mun tuntuu aika nihkeeltä, johtusko noista häikistä(ei se kylläkään ikinä oo kovin nopee ottanu, oisko sit ollu vikakoodia jo vuosia :))
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Mulla on kaikki laitettu uutta ja anturiviat korjattu ni silti se sillai pikkuhiljaa laiskasti lähtee kiertää ku polkasee kaasun pohjaan eli ei mitään semmosta "räjähtävää" kaasuun reagointia. olen kokeillut useita samallaisia moottoreita ja kaikki saman kuulosia. Yks viimekesäinen renkaan potkija haukku laiskaksi, mut ei tuo minusta muutenkaa mikää raketti oo ainakaa punakantiseen verrattuna. Mulla oli vuosi sitte vanhemman mallin GT Veccu (130hv 20SEH) ni seki tuntu äkäsemmältä. ja kierrokset laskee nopeesti vähä yli tonnin ja siitä hitaasti vähän tuhannen alle.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Juup, eihän tuo mikää himo raketti oo, mut mun mielestä ihan perus hyvä vääntökone.. Mul kyl laskee kierrokset sun autoo verrattuna aika hitaasti, toivotaa et johtuu noista antureista :)
vanhempi C20NE tuntuu munkin mielestä ärhäkämmältä, mutta kai siinä se osasyy on tiheempi loota.
JukeN
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja JukeN »

Lähteekö normaalisti käyntiin? Jos kampiakselin tunnistin rikki, niin käyntiinlähtö vaivalloista.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Ja se on se nokka-akselitunnistimen liitin mikä sen anturin rikkoo. Kannattaa hakea Opelilta muutossarja niin pääsee niistä NA-tunnistimen murheista. Tosinaan oireiluna pätkiminen ja KA-tunnistimen kanssa tosiaan ajoittain vaivalloinen käynnistyminen.
Kierrokset rajoittuu vikavalon palaessa 4000rpm.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Mulla samassa koneessa rupes kerran vikavalo palaan, eikä kiertäny ku 4500rpm. Sitte luin vikakoodit ja se valitti sitä nokka-akselin anturia niin käytin sitä vaan irti ja putsasin vähän sitä liitosta ja laitoin takas niin on tas pelittäny.
Kannattaa koittaa niin säästää siinäki pyöriästi satasen.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Joo, välillä käyntiinlähtö on vaikeampaa-> pyörittää hitaammin ja pitempää, mutta aina on kuitenkin käyntii lähteny.

Täytyypi koittaa irrottaa se NA-anturin liitin ja tutkia sitä, jos ei auta niin uus osa tilalle. KA-anturi taitaa olla mennyttä kun johto venakopan päällä on puoliksi poikki. 100tkm:ää ei oo noita antureita ainakaan vaihettu, et on ne ehkä asiansa ajaneet.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Selailin vähän ja löyty että nokka-akselin anturista on olemassa joku päivitetty versio ja se maksaa hunajaa. Osatoimituksesta saisi anturin 63eurolla, onkohan se pelkkä anturi vai parannettu versio, missä pätkä johtoa mukana?
201269
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja 201269 »

Mä vaihdoin 96 vectraan2.0L nokkaakselin anturin,loppu kyseinen vika
ostin motonetistä oli sama siemensin anturi mikä oli alunpitäen autossa
ei tullut johtoa tässä mallissa mukana.Kato motonetin sivut 2,0-X20XE --98 YKK-anturi/NOKKAaks. . . . . . . . . . . . . 10-9109 54.50
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

minäpä ostin Uhtualta halavalla vähä käytetyn ja pelittäny jo puoli vuotta :wink: Varo Jupe ku vaihat tunnistimen ettei tipu pultit jakopäähän niinku mulle kävi...ne on melko vittumainen onkia purkamatta pois :oops:
gte83
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja gte83 »

Voiskohan mulla olla b vectran kampiakselin tunnistimessa jotain häiriötä, likainen tms.
Välillä joutuu sahaamaan käyntiin ja/tai käynnistyy heikon oloisesti.
Vikavalo ei kuitenkaan edes vilahda. Nokka-akselin tunnistin on kylläkin vaihdettu joskus edellisen omistajan aikana. Muuten toimii kyllä, ei häiriöitä ajossa tai tyhjäkäynnissä.
Häiriö tulee yleensä kostealla kelillä, puolilämpösenä tai lämpösenä, muttei koskaan kylmänä.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Saattaapi hyvin olla se k-a tunnistin sullakin sökönä. Mullaki teki joskus sadekelillä häikkää vanhalla anturilla. Ei kyllä ollu ihmekään ku sen anturin eristejohto oli 5 kohasta rikki.
Vastaa Viestiin