Calibraan C20LET kone...

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Calibraan C20LET kone...

Viesti Kirjoittaja Tissi Paroni »

En nyt oo varma et menikö toi tyyppi oikein :roll: Mutta kuiteski... Olis haluja saada tuohon autoon tuo turbo pata. Mistä kannattais alkaa ettiin ja mikähän olis sellanen passeli hinta mikä kannattais tuosta koneesta maksaa???

Aikasemmin ollut paljonkin puhetta tuosta koneen vaihtamisesta sun muista ja muistelin että älyttömiä muita osien vaihtoja ei vissiinkään tarvinnut suorittaa... En meinannyt nelikoksi vaihtaa vaan ihan kaksi vetoisena edelleen.

Ja mitä muuta hilua olisi siinä samassa remontissa vaihdettava... Vähän vinkkiä niin olisin kiitollinen. Toi haku homma kun ei oikein koskaan tuota tulosta, (hakijassa vika) tai sit sieltä tulee jotain ihan muuta tietoo.

Iteltä sit lähtis jakoon toi X20XEV kone jos uutta löytyis tilalle. Mutta kuin paljon siittä voi pyytää???
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
- A.H 20.04.1889-30.04.1945 -
www.maxboom.fi
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Laatikko ja kykä, kone, navat, jarrut, alusta. En tiedä onko mahdollista laittaa tuota C20let-konetta vajaavetoiseen calibraan ja "uuteen" (en tiedä minkä ikänen calle sulla on vielä -95 on ainakin mahdollista laittaa c20xe), mutta uudempi letti-kone ainakin sopii.
Kai tosta x20xev:stä voisi hyväkuntoisena (jos pystyt vielä todistamaan sen) n.800-1000€??
Epäilisin tommosen swapin maksavan itse tehtynä hyväkuntosia osia käyttämällä noin 3-6k€???
Tietty aina voi käydä hakemassa saksasta turbo callen mistä noi osat irtoo tohon projektiin, mutta sitten onkin eri juttu kannattaako ruveta purkamaan tollasta turboa kun sen verot ei nykyään enää päätä huimaa.

Jos olisin sun asemassa laittasin tuon 3-6k€ mielummin ton x20xev koneen kunnostukseen ja virittämiseen. Imusarja/läppärungot, nokat, sääd.nokkapyörät, peltisarja, putkisto, vv-suodatin ja joku penkissä ajettu lastu niin kulkee calle tolla xev:lläkin ja ei tarvii ruveta prosenttien kanssa pelleilemään.
Leon FR 20vt
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Niin just C20LET... Sitä mä hain. Toi mun auto on 95. Oisko se sit järkevämpi alkaa rakentaan siittä C20XE:stä vai tosta omasta x20xev??? c20xe koneen (ilman kantta ja cooleria) saisin turboineen päivineen max 1500€, täysin läpi käyty kone, laakeroitu, tasapainotettu ja vissiin porattu tai hoonattu tai jotain en ny ihan tarkkaan muista... Onko 1500 liikaa tuosta paketista??? Sen tiedän et huolella se on kunnostettu.

Kyllä se turbo olis talven aikaan saatava :D
Apinat, ne tappavat kaikki oudot yksilöt. Ja jos se soveltuu apinoihin, soveltuu se varmasti myös ihmisiin!!!
www.maxboom.fi
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Lähinnä laskeskelin tuolla saako tohon vaihtaa C-päästötyypin konetta jos on kovinkin uusi calibra. Käsittääkseni uudempaan kuin -96 vm calleen ei saa laittaa enää tuollaista c-alkuista konetta??

Varmasti c20xe mottiin saa enempi osaa kun tohon x20xev koneeseen, mutta kummastakin saa varmasti sen 200hp ulos vaparina. Ainakin jos calibra.de osoitteeseen on uskomista siellä tollasista x20xev koneista on otettu n.200hp ihan vaparina.

Jos välttämättä turbomoottorin tahdot niin osta suoraan turbo calibra, kaikista helpoin ja halvin tapa saada se 200 kaakkia calleen. Itse en ainakaan lähtisi enää rakentamaan c20xe tai x20xev moottorista turboa kun turbo calibroita on ihan mukavasti tarjolla.
Leon FR 20vt
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Oishan se niinkin... Mutta mua vaan hirvittää ne jakolaatikko hommelit. Sen takia 2 vetoinen turbo enempi kiinnostais. On siittä laatikon kestävyydestä ollu nii monenlaista puhetta. Tietty vaikuttaa miten huoltaa ja miten ajaa, mut kuka sen tietää miten sillä ennen on ajettu??? :roll:
www.maxboom.fi
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Jos turboa haluat niin eipä siihen ole kuin yksi lääke. Valmis turbokone (C20LET) on varmasti edullisin vaihtoehto, koska jos rakennat X20XEVsta tai C20XEsta turbon niin päästötestit kutsuvat.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Enochian kirjoitti:Jos turboa haluat niin eipä siihen ole kuin yksi lääke. Valmis turbokone (C20LET) on varmasti edullisin vaihtoehto, koska jos rakennat X20XEVsta tai C20XEsta turbon niin päästötestit kutsuvat.
Jep...laita hakusanaksi VTT ,niin varmaan löytyy juttua...
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

C20let vaan keulalle,ei oo edes paha homma...ja on mukava ajella!

alusta vastaamaan V6 mallia(tehokkain etuveto)

itse ostin mettään vedetyn turbo calibran,kaikki tarvittava itselle käyttöön ja loppu auto osina myyntiin...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Tissi Paroni
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Jartsa kirjoitti: itse ostin mettään vedetyn turbo calibran,kaikki tarvittava itselle käyttöön ja loppu auto osina myyntiin...
Tollasta settiä mä kans suunnittelin. Jouduitko paljon köyhtyyn kyseisestä autosta???

Mites jarrut ja alusta... Onko jarrut oltava ehdottomasti turbo Calsusta ja alusta jostain muusta??? Eikö noi omat tolpat sovellu siihen rojektiin ollenkaan???

Jos joku fiksumpi löytäis mulle haku vinkin tohon hommaan niin ei tarttis sit kaikkee kysellä erikseen. Tai jos joku haluais itse mailiin laittaa kertomuksen omasta prolektistaan... Siis ihan 2 veto systeemi C20LET koneella. Mitä kaikkea joutuu vaihtaan, alusta, jarrut, tolpat, loota, mittaristo...??? Tällasesta vihiä niin oisin very happy :P

Wiherpiipero@hotmail.com
www.maxboom.fi
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Tissi Paroni kirjoitti:
Jartsa kirjoitti: itse ostin mettään vedetyn turbo calibran,kaikki tarvittava itselle käyttöön ja loppu auto osina myyntiin...
Tollasta settiä mä kans suunnittelin. Jouduitko paljon köyhtyyn kyseisestä autosta???

Mites jarrut ja alusta... Onko jarrut oltava ehdottomasti turbo Calsusta ja alusta jostain muusta??? Eikö noi omat tolpat sovellu siihen rojektiin ollenkaan???

Jos joku fiksumpi löytäis mulle haku vinkin tohon hommaan niin ei tarttis sit kaikkee kysellä erikseen. Tai jos joku haluais itse mailiin laittaa kertomuksen omasta prolektistaan... Siis ihan 2 veto systeemi C20LET koneella. Mitä kaikkea joutuu vaihtaan, alusta, jarrut, tolpat, loota, mittaristo...??? Tällasesta vihiä niin oisin very happy :P

Wiherpiipero@hotmail.com
pistin sulle privaa.,.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Heh, hyvä että näyttäisi löytyvän muitakin "hjölmöjä" jotka ovat suunnittelleet moisen moottorivaihdoksen tehtäväksi.. :P

Itsellä kanssa suunnitelmissa ollut ensi kesänä vaihtaa vanha C20XE eläkkeelle ja tilalle LET. Olisikin tosi mukava tietää, paljonko projektista köyhtyisi, kun tarkoituksena olisi tuottaa auto Saksasta (todennäköisesti se olisi Calibra LET koska Vectra Turbo sen verran harvinainen) ja ostaa ko. autosta sitten tekniikka ja muu tarvittava tarpeisto että saa leimaan..

Kuinka pitkälle pääsee 2-3k€:lla?
Kuva
Vectra 2000
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

patrick kirjoitti:Heh, hyvä että näyttäisi löytyvän muitakin "hjölmöjä" jotka ovat suunnittelleet moisen moottorivaihdoksen tehtäväksi.. :P

Itsellä kanssa suunnitelmissa ollut ensi kesänä vaihtaa vanha C20XE eläkkeelle ja tilalle LET. Olisikin tosi mukava tietää, paljonko projektista köyhtyisi, kun tarkoituksena olisi tuottaa auto Saksasta (todennäköisesti se olisi Calibra LET koska Vectra Turbo sen verran harvinainen) ja ostaa ko. autosta sitten tekniikka ja muu tarvittava tarpeisto että saa leimaan..

Kuinka pitkälle pääsee 2-3k€:lla?
No ite mitä noita calibroita olen Saksasta hakenu,ni kyllähän se sellaisen 4000 euroa vaatii et saat sen calibran ees sieltä ostettua ja sit noin tonni hakukustannuksia,et eipä parilla tonnilla vielä paljoa tee...
patrick
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja patrick »

Kysymys olikin että irtooko tekniikka 2-3k€:lla? Calibrahan ei autona kiinnosta pätkääkään :)
Kuva
Vectra 2000
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Kylläkai se jakoaski kestää jos et jatkuvasti oo kuivalla asfaltilla revittämässä. Eikai sitä oo ees tarkotettu että sillä sutataan kokoajan ja jokapaikassa. Ite ainaki mieluummin hakisin saksasta aidon turbo nelikon, mutta se on vaan mun mielipide.
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

patrick kirjoitti:Itsellä kanssa suunnitelmissa ollut ensi kesänä vaihtaa vanha C20XE eläkkeelle ja tilalle LET.
Jos haet koko auton, niin myy mulle F28 laatikko (mielellään nop.mittarin vaijerin paikalla varustettuna).
Vastaa Viestiin