Astra 2.0 Caravan madallusjouset

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Astra 2.0 Caravan madallusjouset

Viesti Kirjoittaja Koolckillz »

Kaikennäköistä juttua on kyseisestä aiheesta foorumilla puhuttu, mutta en saanut oikeen minkäännäköistä kunnollista vastausta.
Eli pitäisi tässä homma tuollaiseen 2.0 caravaniin madallusjouset (auto on ilmeisesti jonkin tasoinen sport...). Tarvisin vähän vinkkejä kyseisestä aiheesta, eli minkä ois sopiva madallus? Sillein et auto olisi suurinpiirtein vaakatasossa ja madallus olisi hyvännäköinen, autolla ei ole tarkoitus kolata talvella pihaa.

Kiitoksia etukäteen!
Kuva
topsite
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja topsite »

Eikös se sportti versio ole jo valmiiksi madallettu. Vai meinasitko vielä lisää tiputtaa, itellä samassa mallissa H&R:n jouset, 15mm madallus muistaakseni. Aika jäykät on, menis varmaan kisakoneessakin :D
Tuolta lisäinfoa:
http://www.hrsprings.com/site/index.html
Pitkän linjan opelisti. Kadett C, D ja E. Viimeisimpänä Astra G 2.0 Metrosport 2000.
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Niinhän sitä helposti luulis. :D
Ei tuossa mun farkus taida mitää madallusta olla, ainakin näyttää silmällä katottuna et siin ei mitää ois.
Kun ei tuo taida virallisesti olla mikään sportti, se on vaan ainoastaan edition 100 (2000?).
Itse olen ainakin sitä mieltä, et auto kaipaa vielä tiputusta...
olen suunnitellut jotain 30-40 mm. Voi olla et menee liian paljon, mutta riskillä täytyy kokeilla.

Tää voi olla tyhmä kysymys, mutta kun en itse näistä farkuista niin tiedä...mitenkä tuo farkun jousitus on vakiona toteutettu? Onko takana korkeammat jouset? Sillä tuo perä on korkeammalla kuin nokka? Vai onko kyseinen tehty iskareilla?
Kuva
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

siis takana korkeammat jouset...kuin missä??

joku -40mm ei MIELESTÄNI ole liikaa, mutta jos otat vaikkapa -30-35mm sarjan, ei kyllä liikaa tipu, jos haluaa että edes jollain tasolla madalluksen huomaa, entinen astrani ( tosin F-mallinen) oli laskettu edestä -50mm, ja takaa -35mm..oli aika alhaalla, mutta ei liikaa..jos meinaat laittaa vaikkapa 17" fillarit, tai isommat, sinuna ottasin kyllä ainakin -40mm alustan, ettei näytä traktorilta 8) esim. www.drw.fi on alustaa moneen menoon ja makuun..ja onhan tuolla jäsenten, jaex jäsenten autot osiossa monia kuvia, missä astroja näkyy, enemmän ja vähemmän madallettuja..mutta uskallan kyllä sanoa, että joku -40mm alusta alle, niin hyvä tulee, eikä liian kova tänne ihanille mukulakiville :evil: :lol:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Kiitos linkistä. Olen kyllä tietoinen asiasta... 8)
Kuva
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Koolckillz kirjoitti:Kiitos linkistä. Olen kyllä tietoinen asiasta... 8)
Lainaan hieman topiccia, meneekö -40mm madallus -99 caravanissa vielä vakio iskareilla? Lyheneekö iskareiden elinikä, kun nyt ajettu 144 tkm.?
Kannattaako samalla vaihtaa uudet vakio iskarit tai kenties hommata alustasarja?

Mites esim. kitupiikistä tällainen jousisatsi:
AP madallus 50/30, Opel Astra G, tai sitten ihan vaan -40mm.
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

no korkeintaan -40mm on suositus vakio iskareilla..

ja tolla-50mm sarjalla tulee kyllä caravaanikin aikas alas :o omien kokemuksien perusteella -40mm on maksimi, joka kannattaa laittaa jos auto päivittäisessä käytössä..tai mulla ainakin menee käpy jos ei auto jousta milliäkään..kyllä toi-40 on aivan riittävän jäykkä.. :lol:

Kaverin ex a vectrassa oli nuo AP:n jouset, ja laski perää enemmän kuin keulaa=ruma. Muutenkin oli löysä kuin mikä..tiedä sitten josko olisivat tuleet paremmiksi, tuosta kuitenkin aikaa jo monta vuotta.

tokihan samalla kandee vaihtaa kunnon iskarit, mutta kyllä normi käytössä menee aika hyvin vakiotkin, jos ei liikaa tiputa, edellyttäen tietysti että on muuten hyvässä kunnossa, ettei ole valmiiksi paskana :wink:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Rampe kirjoitti:no korkeintaan -40mm on suositus vakio iskareilla..

ja tolla-50mm sarjalla tulee kyllä caravaanikin aikas alas :o omien kokemuksien perusteella -40mm on maksimi, joka kannattaa laittaa jos auto päivittäisessä käytössä..tai mulla ainakin menee käpy jos ei auto jousta milliäkään..kyllä toi-40 on aivan riittävän jäykkä.. :lol:

Kaverin ex a vectrassa oli nuo AP:n jouset, ja laski perää enemmän kuin keulaa=ruma. Muutenkin oli löysä kuin mikä..tiedä sitten josko olisivat tuleet paremmiksi, tuosta kuitenkin aikaa jo monta vuotta.

tokihan samalla kandee vaihtaa kunnon iskarit, mutta kyllä normi käytössä menee aika hyvin vakiotkin, jos ei liikaa tiputa, edellyttäen tietysti että on muuten hyvässä kunnossa, ettei ole valmiiksi paskana :wink:
Joo no iskarit menivät ainakin katsastuksesta läpi ja ajettu 'vasta' 144tkm. Suht pienellä budjetilla jos selviäisi, eli pelkillä jousilla. Olisiko tuossa hintaluokassa ~150e. laadukkaampia tarjolla? Itsellä ei ole kokemusta madallusjousista, joten en osaa sanoa mikä on hyvä ja mikä ei. :)

Niin joo ja auton käyttö on 'normaalia' eli ei rällätä radalla ja kuormaakin yleensä vain ne kolme kauppakassia ;)

Onko pelkkien jousien vaihdon jälkeen odotettavissa akuutteja perseentäristuskohtauksia?
VWSharan 2.0TDI, Vectra C 1.9CDTI exiä kymmenkunta ooppelia ja muutama kansanauto.
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

no kyllä se aika paljon kovemmaksi muuttuu..mutta ei ainakaan minua häiritse, päinvastoin, joka autoa mitä on ollut tähän asti, on madallettu, niin vakio alusta tuntuu taas ihan hirveeltä :lol:

kato vaikka tuolta www.drw.fi ja toki vaikka esim. us partsilta löytyy, ja prostreetiltä :wink:

mulla myös vakio iskareilla siis -40mm jouset, tosin autolla ajettu jonkun verran vähemmän, 84tkm..mutta pelaa ihan hyvin, eikä hyppää ulos tieltä 8)

jos sulla vaikka tyyliin 60 sarjan renkaat, niin ei tolla kauheen kova pitäis tulla..se renkaan profiilikin vaikuttaa aika kovasti tuohon "kovuuteen". talvirenkailla nytten auto on kuib pumpulissa ajais, verrattuna kesään :D kyllä silti suosittelen laittamaan, halpa investointi, ja tulee näköä kovasti, ja omasta mielestä myöskin rutkasti ajettavuutta 8)
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
Koolckillz
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Kommentoin itsekkin asiaa sen verran, että olen ajanut astra g caravanilla mis oli 30mm madallus ja ajo oli suorastaan taivaallista. Joten halpa ja kannattava investointi!
Kuva
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Koolckillz kirjoitti:Kommentoin itsekkin asiaa sen verran, että olen ajanut astra g caravanilla mis oli 30mm madallus ja ajo oli suorastaan taivaallista. Joten halpa ja kannattava investointi!
Sittenhän se täytyy toteuttaa. Ainahan vanhat jouset saa takaisin, jos ei miellytä :roll:
Vastaa Viestiin