Astra gsi 2.0 16v ja 2.0 16v

Keskustelua Opeleista
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Astra gsi 2.0 16v ja 2.0 16v

Viesti Kirjoittaja paspartuu »

Nämä opelit ovat aika uusia mulle ja tuli tommonen 96 vm astra gsi 2.0 16v caravan ostettua ja nyt olenkin miettinyt, että mitä eroa siinä on noihin normaaleihin malleihin? Siis tehoa nyt on vähän enemmän mutta miten eroaa, että on tehokkaampi yms. Mikä toi konee olikaan tässä mun gsi:ssä?
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

kone on tod.näk. ecotecci 136hv x20xev ton ikäsessä astmassa. tunnistaa helpoiten "tulppien päällysmuovista", eli onko se suora. jos se on L:n muotoinen, niin sitten sulla lienee ihan opelin oma 150hv c20xe.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

rek. otteessa ainakin lukee, että 100kw...täytyy tarkistaa noi tulppien päällysmuovit.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

100kW=136hv :wink:

sillä muovilla mä meinasin sitä venakopan levyistä "lärvää" siinä päälimmäisenä.
himOPELi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja himOPELi »

-96 Astrassa on 2.0 moottorivaihtoehtoja 3; c20ne 115hv, x20xev 136hv ja c20xe 150hv. Ensimmäinen noista 8-venttiilinen, muut 16v. Farkku GSi:t on mun käsityksen mukaan x20xev-moottorilla. Voin toki olla väärässäkin....Sama x20xev löytyy mm. vectra a/b omega b astra f/g ja uudemmat calibrat. Jos taas c20xe (luultavimmin kuitenkaan ei) niin konetta on kadett e gsi, vectra 2000/gt16v ja tuossa astra f gsi:ssä.

Tietääkseni c20xe konetta ei ole astroissa kuin 3d GSi:ssä ja 5d/farmari ovat joutuneet tyytymään ekotykkiin. Viisaat korjaa jos taas puhun p*skaa :lol:
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Irmeli taisi tehdä tai Irmelin nimellä myytiin C20XE:llä varustettuja varkkuja.
Ilmeisesti alkuperäisenä kohtuu harvinainen variaatio.
Patteriauto + Astra 5D 1.2T -20
Ex: Grandland X Hybrid4 -20, Insignia CT biturbo - 15, Astra -10, Insignia -11, Corsa -07, Vectra -05, Vectra -01, Astra GSi 16V -93, Vectra -90, Kadett ~82..
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Ton ecotecin ei siis tarvitse lukea koneen päällä ja voi silti olla kyseinen kone? No mikäs tämä ecotec sitten on miehiään :D
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Ihan pätevä kone. En tiedä paljonko toi Caravan painaa, mutta ton Vectra-B:n se kiidättää 100 Km/h alle 10s ja huiputkin on yli 200 Km/h. Eli näin suomenoloissa ihan riittävä, varsinkin kaupunkiajeluun.

Joillakin on kone vielä kovassa käytössä vaikka takana on 300Tkm. Tietty siinä on niitä kuluvia osia vaihdettu.

Oon ite hieman vaihdellu kuluvia osia tohon X20XEV:n ja kirjotellu niistä seuraavaan osotteeseen:

http://vectra.desteem.org

P.S. Tarkista että jakohihna, pyöriät ja vesipumppu on vaihdettu viimeisen 60 Tkm aikana. Jos remmi räpsähtää tai jokin muu jakopään osa menee rikki, niin silloin puhutaan nelinumeroisista summista...
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Ahnuld kirjoitti:Irmeli taisi tehdä tai Irmelin nimellä myytiin C20XE:llä varustettuja varkkuja.
Juu, näin. Opel ei itse ole ikinä istuttanut C20XE:tä F Astra Caravaanin keulille. Irmscher teki aikanaan erikoiserän näitä farkkuja, jotka kulkivat nimellä Caravan 16V. Autot perustuivat Sportive-malleihin ja ainoat ulkoiset tunnusmerkit olivat kirkkaat etuvilkut, omat alupallot ja takaluukussa oli vain "Opel" ja punainen "16V" lätkä.

Ja todella harvinaisia ovat.
Kuva
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Antero kirjoitti:
Ahnuld kirjoitti:Irmeli taisi tehdä tai Irmelin nimellä myytiin C20XE:llä varustettuja varkkuja.
Juu, näin. Opel ei itse ole ikinä istuttanut C20XE:tä F Astra Caravaanin keulille. Irmscher teki aikanaan erikoiserän näitä farkkuja, jotka kulkivat nimellä Caravan 16V. Autot perustuivat Sportive-malleihin ja ainoat ulkoiset tunnusmerkit olivat kirkkaat etuvilkut, omat alupallot ja takaluukussa oli vain "Opel" ja punainen "16V" lätkä.

Ja todella harvinaisia ovat.
Joo, Opelin dokumentaatio tuntee tämän mallin nimellä Astra F Caravan 16V (Irmscher).
Mallia valmistettiin vain 1279 kappaletta eli harvinainenhan se on (vrt. Astra F kokonaisvalmistusmäärä 4 142 686 kpl) eli 0,03% F-Astroista. Ja tuo oli Saksassa uutena kalliimpi kuin GSi 16V, about saman hintainen kuin Cabrio 1,6.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
jamata
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jamata »

Mulla oli tommonen farkku viime kevääseen asti ja ei siinä mitää sen erikoisempaa oo ainaskaa mun mielestä :-?

Pirtiä autohan se oli suljetulla alueella helposti 200 ja vaunuki tuli kevyesti pohjosen mäkisessä maastossa perässä :D

Mun mielestä oli iha ooppelin tekemä ja normaalisti luki luukussa 2.0 16v
Skoda Octavia -08
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

Mitäs jos venttiili kopan päällä ei lue mitään? Mitä tässä nyt olen katsellut niin melkein aina lukee joko opel tai ecotec...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

paspartuu kirjoitti:Mitäs jos venttiili kopan päällä ei lue mitään? Mitä tässä nyt olen katsellut niin melkein aina lukee joko opel tai ecotec...
Edelleenkinkö 2.0i 16v? Onko se tulppakansi suora vain L:n muotoinen? Kyllä ne kaikki on varmaan olleet varusettu joko Opel tai Ecotec-tekstillä, mutta onhan joku voinut maalata sen yksiväriseksi, uudemmissa kun tulppakansi on tasainen. Vanhemmissa siinä on kohoteksti ja vanhemmissa C20XE:issä se on alumiininen, uudemmissa muovia.
paspartuu
'Admiral'
'Admiral'

No laitampa vaikka kuvan konehuoneesta pian.
Marko H
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Marko H »

En noiden uudempien kanssa (sydäntä lähellä on nuo 60`s&70`s pelit) oo paljon pelaillut, vaikka yksi Kadett GSI 16v -91 onkin ollut mulla, niin kysyisin sitä että onko kaikissa x20 laatikoissa lukko vakiona?
Opel GT 1900 "Steinmetz" 1970
Vastaa Viestiin