Menikö kannentiiviste, 20ne tic
Menikö kannentiiviste, 20ne tic
Jouduin ahtimen asennuksen yhteydessa sieltä kompurapuolelta ne isot pultit avaamaan että saa käännettyä sen ulostulon toiseen suuntaan. Kuinka kireelle nuo pultit pitäis kiristää kun laittaa takas kiinni? Ahtimena garret T03. Ja onko se kompurapuolen tiiviste noitten pulttien "takana"? Kun tuntuis vähän että nyt saattaa ahtaa pikkasen tuonne öljykiertoon, tulee öljypohjan tiivisteen välistä öljyä samoin kuin huohotusputkesta melko reippaastikin. Uusi öljypohja ja tiiviste on juuri vaihdettu. Ja autona 20NE vectra
Mut eikös se tässä tapauksessa ahtais ulkoilmaan sieltä tiivarin välistä?
Kun se laakerin tiivistyshän on sen siiven takana ja sitä tuskin on irrotettu... Eli oisko turbosta tiivisteet sököt jos kerran vuotaa. Yleensä kyllä taitaa öljy tulla ahtimeen eikä ilma öljyyn...
-Kun tekee ite niin saa mitä ansaitsee-
Nyt sieltä sitten joku paikka petti, olin tuossa hiljakseen ajelemassa katsastusasemalle vuosikatsastukseen ni vähän ennen asemaa löi hirmu savut putkesta, ei kun auto takasin kotiin ja talliin. Tulppia irrottelin niin 2. ja 3. sylinterin tulpat öljyssä. Nyt sitten "innolla" selvittämään mistä petti. Mukavaan paikkaan sattu remppa kun 9. päivä pitäisi astua armeijan harmaisiin.
Peanuts kirjoitti:Auto ei savuta. Ja kansipahvi on vastavaihdettu kuparinen joten en usko että olisi vielä kerennyt mennät. Tuota öljypuolelle vuotoa epäilin lähinnä siksi että meinaa myös melko lailla huohottaa, samaa syytä epäili myös eräs kaverini joka enemmän noita autoja rakennellut. Mutta tiedä sitten...
se että kansitilke on vaihdettu lähiaikoina ei merkkaa mitään.
onko tiiviste tehdastekoinen vai ite tehty? jos omavalmiste ja täyskuparinen, niin onkohan löijäys onnistunut?
onko kantta höylätty paljonkin? entäs se välikansi? miiluhan taisi olla 8V ohari?
- hopeahuoli
- 'Admiral'

mites tossa koneessa on ylipäänsä hoidettu toi huohotus homma eli meneekö vielä kannesta suoraan putki kaasuläppä koteloon niiku vapari koneessa? sillohan alkais painetta menemään myös öljytilan puolelle, jos sitä meinasit. turbon sisällä tuskin painetta tosiaan mene öljyn sekaan..
tosin ois varmaan öljyn mitta tikku lentänyt mäkeen jos siellä oikein alkais painetta olemaan..
tosin ois varmaan öljyn mitta tikku lentänyt mäkeen jos siellä oikein alkais painetta olemaan..
sieltä on kannen tiiviste ainakin mennyt ja huonolla säkää männänrenkaat tai männät... meinaan 2 ja 3 sylinterin kohdalta toi tiiviste antaa aina myöten..olkoon vaikka kuparinen.. sulla on luultavasti päässyt kone nakuttamaan.. lasket ahtoja seuraavan kerran vähän ja lyöt sinne let-koneen pahvisen tiivisteen...menee suoraan ilman muutoksia ja maksaa n. 40e....sit kannattaa pistää 1.6 venttiilikoppa..siinä on suurempi huohotus aukko. ja sen jälkeen vaan kovaa ajoa intin ja kodin väliä 
idiootti....oon joo...
tiiviste on alkuperäisen mallista leikkautettu vesileikkurilla. 8v ohc kone kyseessä ja kantta ei ole höylätty, ainoastaan kansitason oikaisu. kannen huohotus letku otettu kaasuläpältä pois ja menee nyt semmoseen omavalmiste kerääjä säiliöön. ahdot ollu tuossa 0.4bar, himpun alle. kumman let koneen pahvi menee suoraan, uudemman vai vanhemman? tuostakin ollut niin paljon erilaisia juttuja foorumilla, sopii ja ei sovi...? ja venttiilikoppana on 1.8E koneen koppa johtuen 1.8E nokan asennuksesta.
niitä tiivisteitähän on vain yks pahvinen siinä let-koneessa.. laitat sen ja sit siinä 1.6 venakopassa on suurempi huohotus aukko..sen tarvii olla suurempi että kone hengittää..sekin menee suoraan jollet jotenkin kikkaile siitä 1.8 kopasta suurempaa reikää niin kuin itse olen kikkaillut omaan koneeseen... mut katsoppas nyt ensin onko kannen tiiviste edes mennyt niinkuin arvelin.. ja kyllähän sulla toimis orkkis tiivistekkin luultavasti jollet enempää ahda..
idiootti....oon joo...