Omega 4.0 24V katsastus?
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Omega 4.0 24V katsastus?
Eli onko kukaan saanut muutoskatsastettua 4.0 24V moottoria omegaan?
jos on niin minkälaisia dokumentteja pitää esittää ja mistä niitä saa? Mielellään molemmista kokemuksia eli irmscher ja Mantzel.
Noita moottoreita tuntuis olevan jo useassa autossa mutta eikö ne olisi kiva saada myös muutoskatsastettua eli mielellään ei kuulopuheita vaan tietoa mikä olisi totta.
jos on niin minkälaisia dokumentteja pitää esittää ja mistä niitä saa? Mielellään molemmista kokemuksia eli irmscher ja Mantzel.
Noita moottoreita tuntuis olevan jo useassa autossa mutta eikö ne olisi kiva saada myös muutoskatsastettua eli mielellään ei kuulopuheita vaan tietoa mikä olisi totta.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
joo, tää on mustaki aika jännä juttu... autoja tuntuu olevan mut kukaa ei tiiä (tai kerro) et miten sen vois katsastaa ihan oikeesti....
vai onko muka kaikki 4.0 24v omegat laittomasti tehtyjä...
mut jos siis tota on saanu uutena tolla C40SE koneella ni ei kai siinä pitäs olla mtn ihmeellistä katsastaa jälkeen päin tolle koneelle...?
vai onko muka kaikki 4.0 24v omegat laittomasti tehtyjä...
mut jos siis tota on saanu uutena tolla C40SE koneella ni ei kai siinä pitäs olla mtn ihmeellistä katsastaa jälkeen päin tolle koneelle...?
*Dodge ram 2500 4x4 -96 5.9 Cummins td, +400hv/+1300nm*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
*manta B, projekti, valmis joskus*
*Omegoita vähän väliä, erilaisia, dieseleitä ja ei niin dieseleitä*
Onhan se, ja siinä on rekisteriotteessakin ihan tuo 4-litrainen moottori. Vertailuautona käsittääkseni käytettiin Irmscher Senatoria eikä muutoskatsastus ollut ihan suoraviivainen, vaan oli aika aikaavievä ja monimutkainen prosessi...Lurttinen kirjoitti:Olikos toi MAXin omppu tekniikanvaihto?
Juu, vaikeaa se oli mutta kysymyksessä olikin ensimmäinen B-malliin istutettu moottori joka leimattiin, joten aika paljon aikaa kului todistellessa kaiken maailman päästärajajuttuja. A-Omegaan tuon swäpin voi ymmärtääkseni tehdä huomattavasti helpommalla.
Tuosta leimaamisesta voisi Marko ja Esim. Hiltsu tietää enemmän, ymmärtääkseni Hiltsun EVO oli ihan läpihuutojuttu.
Tuosta leimaamisesta voisi Marko ja Esim. Hiltsu tietää enemmän, ymmärtääkseni Hiltsun EVO oli ihan läpihuutojuttu.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
Meikäläistä harmittaa jatkuvasti se,että B Omegaan ei jo tehtaallaLurttinen kirjoitti:Olikos toi MAXin omppu tekniikanvaihto?
Varmaan osais kertoa tarkemmin projektista.
[img]http://www.opelclubfinland.fi/jauto/mikm/omega_01.jpg[/img
]
asennettu näitä bensa rivikutosia.
Kuvassa olevaa Omppua voi hyvällä syyllä tituleerata kaikkien B omegoiden äidiksi ja mr MAX:ia sen isäksi,kertakaikkiaan hieno suoritus,,,ja kallis.
Omega B X20SE Sedan -98
Vectra A C20NE - CDX -95
Vectra A C20NE - CDX -95
Selvennetään sen verran ettette pidä mua missään korokkeella
Itse en tuota ole sinne istuttanut vaan Saksanpoijjaat on sen sinne turanneet...
Valitettavasti...
Itse olen lähinnä korjaillut heidän tekemiä mokia ja kaikkea muuta. Tuon muutoskatsastuksen ja Aken kanssa tappelun hoidin sitten itse, tosin Markon avustuksella.
Minä ainakin kerron mielelläni jos minulta tuosta joku haluaa kysellä, mutta A-mallisen Omegan katsastus on kuitenkin eri homma. Uskoisin että tuossa katsastuksessa ei ole juuri ongelmia koska niitä on rekisterissä jo useampia ja esim. tarvittavat faktat löytyvät esim. www.senatorman.de sivustolta.
Käy Juzzi vaan rohkeasti konttorilla esim. Konalan autokatsastus on noita nähnyt ennenkin, kyllä sieltä kerrotaan jos jotain haluavat tietää muutoskatsastuksen sallimiseksi.
Valitettavasti...
Itse olen lähinnä korjaillut heidän tekemiä mokia ja kaikkea muuta. Tuon muutoskatsastuksen ja Aken kanssa tappelun hoidin sitten itse, tosin Markon avustuksella.
Minä ainakin kerron mielelläni jos minulta tuosta joku haluaa kysellä, mutta A-mallisen Omegan katsastus on kuitenkin eri homma. Uskoisin että tuossa katsastuksessa ei ole juuri ongelmia koska niitä on rekisterissä jo useampia ja esim. tarvittavat faktat löytyvät esim. www.senatorman.de sivustolta.
Käy Juzzi vaan rohkeasti konttorilla esim. Konalan autokatsastus on noita nähnyt ennenkin, kyllä sieltä kerrotaan jos jotain haluavat tietää muutoskatsastuksen sallimiseksi.
Omega-B 4.0 24v & Omega-B2 2.5 nokileka
- Juzzi
- OCF Luisukunkku 2009

- Viesti:
Kyllä mä sen aioin jossain käydäkin muutoskatsastamassa mutta konala on kyllä viimeinen paikka missä sen teen....Siellä tuli ihan tarpeeksi vittuilua ja polkemista viime kerralla että siellä suoritan ainoastaa rekisteröinnit ja nekin ainoastaan siitä syystä että se on lähin konttori. Kyselin sitä siellä jo viime kesänä ja siellä sanoivat kovaan ääneen että se on ihan mahdotonta ellen muuta autoa vastaamaan Lotus omegaa Ym. todella fiksua.
Siellä muun muaassa tahallaan luistattelivat uutta Sintteri kytkintä, ja lähtivät isolle tiellä kumit vinkuen koe ajolle kysymättä minulta mitään vaikka seisoin koko ajan vieressä.
Ja sitten eikö siihen pitäisi saada maahantuojalta tai jostain jotain mallieroavaisuus dokumentteja?
Tai yleensäkin mitä kaikkia lappuja se vaatii, kun en viitsi montaa kertaa käydä yrittämässä kun eivät oikein misään tunnu tietävän mitä kaikkea se vaatii.
Siellä muun muaassa tahallaan luistattelivat uutta Sintteri kytkintä, ja lähtivät isolle tiellä kumit vinkuen koe ajolle kysymättä minulta mitään vaikka seisoin koko ajan vieressä.
Ja sitten eikö siihen pitäisi saada maahantuojalta tai jostain jotain mallieroavaisuus dokumentteja?
Tai yleensäkin mitä kaikkia lappuja se vaatii, kun en viitsi montaa kertaa käydä yrittämässä kun eivät oikein misään tunnu tietävän mitä kaikkea se vaatii.
Omega 4000*BMW 330d*Skyline GT-R
Käy kysymässä tuolla http://geonaut1.smilehouse.com/jAke/koh ... 3&lang=fin ja kysy kaveria, joka teki muutoskatsastuksen kadettiin (nimeä en muista mutta voin tonkia papereista, jos selviäisi). Asiallinen tyyppi vaikka tietämystä tuolta saralta ei ollut, niin otti asioista selvää ja hoiti homman kotiin. Tosin joutui toisenkin kerran käydä kääntymässä.
Tarvitsin todistuksen / lausunnon koneen vähäpäästöisyydestä ja mistä malleista sitä löytyy. Kiitokset tuosta paperista Markku Saarelle, koska ilman sitä olisin joutunut metsästämään calibran kantakorttia tehtaalta http://www.sveitsinportti.fi/fi/yhteyde ... lto#Huolto Jos käyt juttusilla, niin kerro terveisiä
Tuo Konalan mesta kuuluu mielestäni HP-sarjaan. Siellä ensimmäisenä tyrmättiin koko ajatus ja sitten, kun perustelin miten se menee sallittuihin rajoihin, niin todettiin, että "kyllä se sillä 2 litraisellakin ihan tarpeeksi liikkuu" ja hyvät päivän jatkot.
Tarvitsin todistuksen / lausunnon koneen vähäpäästöisyydestä ja mistä malleista sitä löytyy. Kiitokset tuosta paperista Markku Saarelle, koska ilman sitä olisin joutunut metsästämään calibran kantakorttia tehtaalta http://www.sveitsinportti.fi/fi/yhteyde ... lto#Huolto Jos käyt juttusilla, niin kerro terveisiä
Tuo Konalan mesta kuuluu mielestäni HP-sarjaan. Siellä ensimmäisenä tyrmättiin koko ajatus ja sitten, kun perustelin miten se menee sallittuihin rajoihin, niin todettiin, että "kyllä se sillä 2 litraisellakin ihan tarpeeksi liikkuu" ja hyvät päivän jatkot.