Elikkäs sellanen tässä tuli mieleen miten on tuon peräkontin avaus systeemi kun ei saa avattuu muutenkuin sammuttamalla auto tai sitten aina kaatamalla selkänoja ja sieltä kahvasta nykäisemällä. Auton vuosimalli on -01. Pystyykö sitä esim. boxin kautta ohjelmoimaan mitenkään?? Vai pitäskö siihe tehä joku toinen systeemi rinnalle, millä sais auki ilman että tarvii autoo sammutta? Alkaa kyrsii välillä ku joutuu sammuttaa ja taas käynnistää ees taas. Koelaudassahan on se nappi mistä aukee ja kauko säätimes kans mut ei toimi ellei autoo sammuta.... ja avaimen reikäähän kontissa ei ole!
Enpä väitä varmaksi, mutta melko vaha muistikuva on, että kaverin B2 Omegassa se toimii niin, että avaimen napista aukeaa koska vain, siis moottorin käydessäkin, mutta siitä kojelaudan napista vain, jos virta-avain ei ole virtalukossa paikoillaan.
No hemmetti...onkohan tuo vika vai ominaisuus? Ite kun oon luullu että koetaulun nappi on varmaan sökönä kun ei aukea (paitsi avaimen kaukosäädöllä), mutta oonkohan koskaan edes yrittäny painaa pitempään. Täytyypäs lähtä kokeilemaan!!!
Iso-Omena kirjoitti:Minulla ainakin aukeaa koetaulun napista vaikka auto kävisi tai olisi sammutettu. Nappia on vain painettava about 3 sekunttia, ennen kuin aukeaa.
Ja kyseessä nimenomaan sedan? Ihme juttu kyllä, piti ihan itekki kokeilla pitää pidempään, muttei kyllä -01 vuoden sedanissa aukea vaikka pitää 10 sekuntia
Joskus opelin huollossa kyselin asiaa ja väittivät asian olevan ominaisuus nimenomaan sedaneissa. Farkuissa pitäisi aueta käynnissä ollessa (?). Olivat muutamista taksi-omegoista (mitä pyörii Tikkurilassa) modifioineet ko. ominaisuuden pois. Mutta miten, sitä en tiedä.
Mutta tosiaan kaiken puolin ärsyttävä "ominaisuus".
Mikä lienee ollut insinööreillä mielessä..
Nyt kyllä hävettää kun oon luullu koko omistusaikani (reilu vuosi) että paskan möivät, mutta tuohan näytti toimivan just niinkuin pitääkin! Nooh, oppimisen iloa - brio lelut! Kiitos ja anteeksi!
Pitääpä koittaa tuota pitempään painamista. En kyllä Yhtäkkiä muista onko tullu testattuu ees avaimesta auton käydessä, pitää koittaa sekin. Kokeillaan huomenis ja informoidaan sitte lisää.
tuomaspitkanen kirjoitti:Farkuissa pitäisi aueta käynnissä ollessa (?).
Farkussa ei minulla itselläni ainakaan ole kojelaudassa namiskaa. Lienee sedanin ominaisuuksia. Erilainen lukitussysteemi. Käynnissä ollessa saa auki kyllä kunhan vaan käy avaamassa...
tuomaspitkanen kirjoitti:Farkuissa pitäisi aueta käynnissä ollessa (?).
Farkussa ei minulla itselläni ainakaan ole kojelaudassa namiskaa. Lienee sedanin ominaisuuksia.
Jep, sedaneiden kotkotuksia on nuo. Farkun kaukosäätimessäkään ei oo kuin kiinni ja auki -painikkeet, eli ei sitä sedanin luukunavauspainiketta. Lisäksi farkussa on ihan perinteinen lukkopesä ja avauspainike takaluukussa, eli jos luukun haluaa auki, niin sitä pitää mennä ihan paikan päälle tökkimään.
Mitsubishi Outlander 2.4 AT -04
Corolla -93
ex Omega Classic Caravan 2.6 V6 AT -01
Juu eipä meitin omegassa aukee vaikka painaa pitempäämpikin sitä nappii... eikä aukee kaukosäädostäkään kun auto on käynnissä. Pitää kai kehitellä jotai siihe rinnalla tms.
Undertaker kirjoitti:Saapiko vm95 B-omegasta muuten takakonttia auki ku avaimella? Tympeä aina sammuttaa auto ja käydä aukasemassa jos tarttee konttiin mennä.
siis mulla ainakin menee keskuslukon mukana.. ei mulla siä ees avaimelle oo paikkaa siä takaluukus ;E
Undertaker kirjoitti:Saapiko vm95 B-omegasta muuten takakonttia auki ku avaimella? Tympeä aina sammuttaa auto ja käydä aukasemassa jos tarttee konttiin mennä.
Keskuslukon mukanahan se tosiaan menee, ainakin on sullakin joskun menny.